Možný prototyp Steam Boxu, konzole od společnosti Valve

Možný prototyp Steam Boxu, konzole od společnosti Valve

Šéf Applu se objevil v kanceláři vývojářů z Valve a rozvířil spekulace

  • 8
Firma Apple v posledních letech opět vítá hry, spolupráce s vývojářskou společností Valve by tak mohla značit pozoruhodnou budoucnost. Šéf Applu, kterým je Tim Cook, se 13. dubna podle serveru AppleInsider objevil v kancelářích Valve. Tedy společnosti, která vytvořila tituly jako Half-Life, Portal či Left 4 Dead.

Koho a z jakých důvodů byl Cook navštívit, není známo. Společnost Apple se nicméně od spuštění digitální distribuce AppStore opětovně soustředí i na herní průmysl. Ke spuštění AppStore došlo v roce 2008 a hry se podílejí na stabilním přísunu financí pro Apple.

Vývojáři z Valve však v minulosti hovořili o návštěvách zaměstnanců z Applu s despektem. Návštěvy prý nevedly k žádným viditelným výsledkům. Lidé z Applu údajně vždy žádali rady, a každý rok navíc přišla jiná skupina zaměstnanců, která netušila o té předchozí. Společný čas tak Valve označovalo za bezvýsledný.

Společnost však i přesto o tři roky později představila verzi digitální distribuce Steam pro platformu Apple. Jablíčkářům též postupně nabídla i řadu svých titulů.

Jablková revoluce

Apple by například mohl ve spolupráci s Valve vyvinout revoluční konzoli (čtěte více), o které v březnu na internet prosákly informace. Valve později nevyvrátilo, že se zařízením experimentuje. Verze, která by však mohla spatřit svět, je prý na míle vzdálená.

Podle původních zpráv by Valve nicméně pro konzoli nejraději nabídlo jen softwarové řešení a hardware přenechalo společnostem, které s jeho výrobou již mají zkušenosti. I takovým směrem by se mohla případná spolupráce obou firem ubírat.

Valve se navíc netají experimenty s biometrickými technologiemi, které testuje například na speciální verzi kooperativní zombie hry Left 4 Dead 2 (číst recenzi).

Hra reaguje například na pulz hráčů či rozšíření zorniček a herní dynamiku následně upravuje podle míry jejich rozrušení. V závislosti na situaci tak například přidává či ubírá monstra. Rozdíl mezi tradiční hrou a herní náplní ovlivněnou rozpoložením hráčů je prý jako den a noc.