World of Tanks (Xbox One)

World of Tanks (Xbox One) | foto: Wargaming

Šéf World of Tanks: Byli jsme arogantní, museli jsme změnit přístup

  • 114
Požadovat od všech týmů, aby kopírovaly World of Tanks, prý byla chyba. Zpětně to tak vnímá Victor Kislyj, zakladatel společnosti Wargaming. Věří však, že se firma z chyb poučila a směrem k budoucnosti vykročila tou správnou nohou.

„Zhruba před třemi lety jsme byli trochu arogantní,“ řekl Kislyj pro server Polygon. „Mysleli jsme si, že víme vše o tom, co naši hráči potřebují, aniž bychom s nimi o tom hovořili. Skončilo to jako... neřekl bych katastrofa, ale v jednu chvíli jsme narazili na zeď.“

Problém před dvěma lety představovala aktualizace 10. 0 nazvaná Rubicon zahrnující značně kritizovaný herní režim Rampage. World of Tanks aktualizaci nakonec raději odstranilo a záplatovalo starší verzi hry.

„V tomto případě jsme přeskupili kompletně celý world of Tanks tým. Do té doby to byl téměř výhradně běloruský tým s centrálou v Minsku. Nikdo neovládal angličtinu a došlo nám, že starý tým pravděpodobně má své limity. Najal jsem proto nové lidi,“ vysvětluje Kislyj.

Z Wargamingu se tak stala firma mezinárodnějšího rázu. Společnost od té doby také více naslouchá komunitě a Kislyj věří, že se hráčům více přizpůsobují.

„Každý den hraju pod svým jménem. Mám díky tomu přehled o situaci. Hraju hodinu a přijde mi dvacet zpráv. Před rokem, nebo dvěma, to byly především nadávky a stížnosti. Teď jsou to převážně poděkování.“ konstatuje Kislyj.

Součástí interních změn byl i způsob, jakým se Kislyj staví k dalším projektům společnosti. Například World of Warship během šesti měsíců až roku přišlo o řadu hráčů. Kislyj k tomu říká: „Ty týmy jsem příliš tlačil do toho, aby kopírovaly World of Tanks.“

Zpětně to označuje za chybu a tvrdí, že dnes vývojářům ponechává svobodu. „Co vytvoří? Netuším. Je to na nich,“ řekl Kislyj.

A co World of Tanks? Hru letos čeká modernizace grafiky s předběžným datem vydání v srpnu.