Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nintendo se ohlíží za selháním: Chtělo prodat 100 milionů konzole Wii U

  11:48aktualizováno  11:48
Příští zařízení Nintendo NX má posloužit k finančnímu zahojení po neúspěšné konzoli Wii U. Firma navíc očekává, že by se průměrný počet prodaných her měl pohybovat okolo dvou milionů kusů. I to přispěje k budoucí výdělečnosti podniku.

Společnost během výzkumu a vývoje konzole Wii U předpokládala, že se přístroje podaří prodat okolo sta milionů kusů. Předchozí model Wii totiž prodal právě tolik, a patří tak mezi pět nejúspěšnějších konzolí všech dob.

Tatsumi Kimishima, který je ředitelem Nintenda, k tomu zpětně prohlásil: „Během schůzky obchodního oddělení někdo odhadl, že celosvětově prodáme okolo 100 milionu kusů Wii U. Předpokládalo se, že Wii U bude kráčet ve šlépějích Wii. Říkal jsem, že po skvělých prodejích Wii budeme muset dostatečně vysvětlit, co je na Wii U atraktivní. A že to nebude jednoduché.“

„Za prodeje Wii U jsem zodpovídal. Věděl jsem, co je na přístroji dobré, a hovořil jsem s šéfy prodeje o tom, jak je významné spotřebitelům atraktivitu Wii U přiblížit,“ objasňuje Kimishima. Nakonec u zákazníků skončilo zhruba jen 13 milionů kusů.

Wii U na fotografii od výrobce

O očekávaných prodejích nové konzole NX proto společnost hovořit nechce. Společně se svým softwarem by však měla kompenzovat propadající se příjmy z Wii U.

Firma také plánuje růst prodejů. „Je důležité, abychom to s obsahem našich her nepřeháněli. Ale zároveň musíme vytvářet software, o který bude zájem. Součástí našeho podnikání budou velké hity, které vykompenzují neúspěšné hry.“

„Základním cílem je proto vytvářet software, kterého se prodá alespoň dva miliony kusů. Uhradit náklady jen z prodejů okolo 300 tisíc kusů v Japonsku bychom nemohli, světový trh je proto naším standardem,“ uzavřel Kimishima.

Citace Tatsumi Kimishimy přinesl server Games Industry.

Autor:


Témata: software, Wii U


Nejčtenější

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 se odkládá na jaro 2018, obrázky jako útěcha

Studio Rockstar odložilo připravovaný western Red Dead Redemption 2 na jaro 2018. Jako kompenzaci se můžete podívat na sadu nových obrázků.   celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Injustice 2
Takhle se to dělá. Injustice 2 je nejlepší mlátička posledních let

Pokračování komiksové bojovky Injustice: Gods Among Us přináší bohatý obsah, několik lákavých novinek i spoustu zajímavých postav.  celý článek

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.