Seraphim - i andělé mají své dny

  • 2
3D akční Seraphim se snaží rozbourat tradiční náboženské představy o andělích a prezentuje tyhle původně zlatovlasé a modrooké bytůstky jako mocichtivé létající nenasyty, kteří nemají úspěšný den, dokud se jim nepodaří zdevastovat aspoň pět čtverečních kilometrů zemského povrchu a sežehnout tam všechno živé na malinké čmoudící uhlíky.
Seraphim

Uskupení Valkyrie Studios vzniklo roku 1998. Po RPG Septerra Core se jejich dalším projektem stane third person akční Seraphim běžící na enginu Unreal Tournamentu. Konkrétní obrysy příběhu jsou zatím zahaleny jen málo prostupnou mlhou. Jediné, co autoři vypustili na veřejnost, je informace o tom, že děj Seraphimu je inspirován Miltonovým Ztraceným rájem, v němž se můžeme dočíst o vyhnání Lucifera: na nebesích došlo k velkým nepokojům, které vyvrcholily tím, že andělé-vzbouřenci byli z nebe vykázáni. Kam přesně se potom odpadlíci vydali, nelze říct; jisté je jen to, že se svět Seraphimu není naším světem. Jedná se spíš o jakýsi fantasy svět (ve hře z něj uvidíte pouštní města, polorozpadlé pevnosti a hrady, zalesněné horské hřbety, přístavy i mnoho dalších), v němž žijí různé andělské klany - některé si zachovaly tradiční vzhled s nadýchanými bělostnými křídly, jiné zmutovaly do poněkud démoničtější podoby a i jejich létající pomůcky nabyly černorudého blanitého vzhledu a další klan už spíš připomíná obří hmyz než původní božské služebníky. Jednotlivé klany pak ve hře bojují o vládu nad pozemskými územími. Jen si to pokuste představit - letíte vzduchem, jedním okem vnímáte okolní krajinu (přitom můžete kdekoliv přistát a prozkoumat okolí po svých), druhým sledujete kolem vás se míhající kouzla, která vyslali protivníci, pod vámi zběsile prchají lidské bytosti smíchané s vystrašenými zvířaty a vy si v tom všeobjímajícím chaosu libujete tak, že ho ještě podpoříte několika dobře mířenými magickými střelami, které pěkně s rozmyslem rozdělíte mezi smrtelnou chásku na povrchu a ostatní otravy ve vzduchu.

Na volbě kouzel a zbraní bude záležet, jak snadno či nesnadno se vám potom bude bojovat. Mezi arzenálem, který budete mít k dispozici, určitě uvidíte meče, sekyry, dýky a speciální zbraně pokryté magickými runami. Od kouzel zřejmě není možné čekat Seraphimněco převratně nového - firebally a lightningy, vyvolané příšery, teleporty, všemožné druhy štítů, obranných zdí a tak podobně. Že se vám všechna ta magie podpořená zbraněmi (nebo naopak) bude znamenitě hodit, o tom nepochybujte - všechno, co se vám při pohledu shůry bude jevit jako vhodný objekt ke zničení, jím také skutečně bude: svojí nadpřirozenou silou můžete vyhazovat do vzduchu budovy, mosty, zapalovat lesy, pustošit pole a louky a vůbec všemožně dávat najevo, že ta pravá osoba, před kterou mají všichni slabší padnout na zadek, jste jednoznačně vy.

Seraphim se kromě čistě akčních leteckých dobrodružství snaží nabídnout i nějaké ty RPG elementy - například hned na začátku si budete moci vybrat nejen klan, za nějž chcete hrát, ale přímo celou postavu se vším všudy, tedy s obličejem, oděvem, brněním, zbraněmi, kouzly a dokonce i typem křídel. V průběhu hry se pak vašemu andělovi budou vylepšovat jeho statistiky, můžete ho přidělováním zkušenostních bodů specializovat na určité akce a pochopitelně ho můžete vybavovat stále lepšími zbraněmi.

Seraphim je jistě jednou z nejvzdálenějších her, o které se na BonusWebu můžete dočíst, protože vydání je plánováno až na konec roku 2002.