Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sergei Bubka`s Millennium Games

  12:00aktualizováno  10. července 2001 12:00
Nadcházejícími letními olympijskými hrami v australském Sydney si rozhodla přihřát polívčičku firma Dinamic Multimedia. Její počin lze označit za ""nudný"" aneb kterak publikum ve hře připomíná zombies a hráč se ""baví"" zhruba jako při luxování bytu.
Sergei Bubka`s Millennium Games

Nadcházející letní olympijské hry v australském Sydney jsou dozajista jednou z největších sportovních událostí, která může člověka naladěného na sportovní strunu potkat. Aby ne, jednou za čtyři roky změří své síly nejlepší z nejlepších. Maximální výkony za burácivého hukotu publika, euforické pocity po doběhnutí do cíle, ale i párky v rohlíku a spousta cetek v okolních stáncích - taková je atmosféra.

Nelze se tedy divit, že v době zájmu o tuto sportovní událost se rozhodla firma Dinamic Multimedia připravit neoficiální letní olympiádu a trochu si tak přihřát polívčičku. Reklama v podobě televizních přenosů se zdá být tou nejvděčnější možností, jak se pořádně napakovat. A jak to dopadlo? Ony totiž předělávky úspěšných filmových titulů v tom herním světě obvykle zapadnou do přetékající slizké vany komerčního braku. Ale tohle je sport. Pokud jde o připravované oficiální letní olympijské hry, mnoho starostí si nedělám. Licenci vyhrál Eidos a na jejich Sydney 2000 se již docela těším, podle obrázků vypadají opravdu bravurně. Nehledě nato, že díky smlouvě uzavřenou s IOC (International Olympic Committee) budou muset obsahovat i disciplíny, jež se obyčejně netěší takové popularitě. Ovšem v případě Sergei Bubka`s Millennium Games jsem přistupoval k samotné hře poněkud se skepsí. Už název zrovna neevokuje pocity "to bude bomba" ale budiž, podle názvu nelze soudit celek.

Sergei Bubka`s Millennium Games

Úvodní renderovaná animace dává tušit dobře odvedenou práci, předvádí totiž všechny disciplíny ve stylových prolínačkách. Drátěné modely morfují do otexturovaných, kamera lítá po scéně, docela pěkné. Ne že by reálné záběry nepůsobily lépe, což se velmi dobře osvědčilo u NHL 2000, ale nevadí, ne každý disponuje vysokým rozpočtem.

Ještě než se vrhnu na samotný rozbor jednotlivých disciplín, respektive toho, jak se to všechno ovládá, odbočil bych trochu stranou. Vlastně ani ne tak stranou, spíš bych se vrátil o několik let zpět, konkrétněji do doby počítačů řady 386. Tehdy existovaly velmi populární letní a zimní hry (jestli "olympijské" už vážně nevím), na výrobce si už bohužel nevzpomenu. Každopádně i zde se závodilo na běžeckém okruhu, skákalo na koních a podobně skotačilo. To byl taky ten hlavní důvod - kdy zatížen příjemnými vzpomínkami - jsem šáhnul po recenzi na Sergei Bubka`s Millennium Games. Přiznám rovnou, mé očekávaní se nenaplnilo.

Nejdůležitějším aspektem na takovéto mnoha disciplínové hře je právě ovládání, které jde ruku v ruce s hratelností. Troufám si říct, že právě v tomto bodě Sergei Bubka`s Millennium Games poněkud pohořel. Vysvětlení prosím. Ukázkový příklad - závod běžce na 100 metrů. Kamera zabírá borce kterak se připravuje k svému vrcholnému výkonu, poté blikne za sportovcova záda. Sergei Bubka`s Millennium Games Čeká se na startovní výstřel. Prásk. V této fázi musí hráč poprvé zareagovat stisknutím levého tlačítka myši, čímž vystartuje jako raketa. U nohou lze zahlédnou červený kroužek, pevně danou šipku a zelený pruh, jež po obvodu kruhu rovnoměrnou rychlostí osciluje. Hráč musí vždy když se šipka a zelený proužek setkají zmáčknou tlačítko, čímž počítači dáte pokyn ke zrychlení. Zmáčknete-li tlačítko příliš brzo či pozdě (tj. v době kdy šipka ukazuje na červenou výseč), borec zpomalí. A tak to máte s drobnými ekvivalenty u všech disciplín. Jmenovitě u vrhu disku zase musíte dávat pozor na přešlap, využijete i druhé tlačítko, kterým udáváte úhel. Zní to složitě, občas to složité i je, ale hned jak přijdete na ten pravý fígl, veškerý um končí. Vlastně je to docela dost trapné a nudné - a to je ten největší problém Sergei Bubka`s Millennium Games. Nuda, nuda, šeď, smazat, pryč s tím. Vysvětlil bych to tím, že hráč toho má k ovládání příliš málo, prostě občas zmáčkne dvě tlačítka na myši. A to je zatraceně málo. Ano, ano, na dlouhých tratích si musíte rozvrhnout síly, abyste nepadli někde v půlce závodu. Ano, hra obsahuje různé atributy v menu podle kterých se definuje závodník. OK, beru několik režimů hraní a celkově slušně odvedenou práci v pasivním (chcete-li strategickém) módu. Ale koho to, sakra, zajímá, když se nudím?

Grafické zpracování dopadlo nad očekávaní velmi slušně. Všechno hezky vymodelované (zcela všechno ne - publikum je například velmi sociální texturka), k samotným sportovcům nemám výhrady. I jejich pohyb a předváděné "kousky" vypadají reálně, takže nemám prakticky co vytknout. Stejně i všechna ta omáčka kolem hry patří do profesionálního rendlíku, což potvrdilo i o několik desítek řádků výše zmíněné intro. Sergei Bubka`s Millennium Games Herní options nabízí několik režimů, včetně tutorialu, který by vás měl naučit základním principům. Podotýkám měl, nikoli naučí, jelikož nepatří zrovna do skupinky vydařených. Ale pochopit se to dá. Najde-li se dostatek šílenců, lze si udělat "olympiádu" s několika počítači v síti. Hudba a zvuky? Jedním slovem mizérie - nejde ani tak o jejich kvalitu jako spíš o kvantitu. Kromě zvučení v menu a heknutí při odstartování závodu (chytré hlavičky si domyslí ekvivalenty - běh na 100, 200, 400 metrů, štafeta, vrh diskem, vrh kladivem, vrh koulí, skok do dálky a skok do výšky...) není slyšet téměř nic. Publikum svoji vitálností připomíná zombies právě probuzené ve svých rakvích. Ten, komu by se Sergei Bubka`s Millennium Games přeci jen zalíbil, si může svoje nejlepší skvostné výkony uložit a poté dle libosti znovu přehrávat.

Celkově je Sergei Bubka`s Millennium Games vesměs průměrnou hrou - slušná grafika (škála rozlišení od 320x200 do 2048x1536), nízká hratelnost, minimum zvuků, pěkně zpracovaná omáčka kolem. Nejvíc asi zamrzí to, že hra sama o sobě neobsahuje závažné chyby, prostě jenom nudí, což odpustit nemohu. Osobně bych počkal na mnohem slibnější oficiální letní olympiádu Sydney 2000 od Eidos, o které se na BonusWebu dočtete zhruba za týden.

Sergei Bubka`s Millennium Games
Výrobce: Dinamic Multimedia
Distributor: Dinamic Multimedia
Minimální konfigurace: Pentium 200 MHz, 32 MB RAM
Doporučená konfigurace: Celeron 300 Mhz, 64 RAM, 3D karta
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Slabý odvar letní olympiády, raději počkejte na Sydney 2000.
Hodnocení: 45%

Autor:


Témata: Raketa


Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Dark Souls 3
Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

Biomutant
Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Další z rubriky

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.