Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hra obsahovala tajemství, které 14 let nikdo nehledal. Pomohl až autor

aktualizováno 
Nepřiznané tajemství v titulu Serious Sam se podařilo objevit teprve poté, co autorské studio zaměstnalo jednoho z fanoušků.

Ilustrační obrázek k Serious Sam | foto: Croteam

V prvním dílu hry lze odemknout tajnou úroveň Sacred Yards, která zahrnovala ještě speciální sekvenci. Díky ní bylo možné dokončit úroveň bez zabití jediného nepřítele. To však vyplulo na povrch teprve nyní.

Na možnost vynechat většinu soubojů přišel již v roce 2012 hráč Discy89. Zjistil, že je možné se do poslední části úrovně dostat rozstřílením některých objektů a zvednutím specifických předmětů. Přesto se však nevyhnul přestřelce s některými nepřáteli.

Discy však mapou neprošel způsobem, jaký autoři nezamýšleli. Některé rébusy vynechal díky chybě, kterou objevil zcela nevědomky. O dva roky později s korektnějším postupem přišel hráč SolaisYosei, který odhalil pořadí, ve kterém je třeba rozstřelit určité objekty a sesbírat lahvičky se zdravím. Ani to však nebylo kompletní řešení.

To se SolaisYoseovi podařilo objevit o rok později. Ve studiu CroTeam totiž začal pracovat jako návrhář a na tajnou úroveň se proto zeptal šéfa firmy Romana Ribarica.

Ribaric si vzpomněl, že mu návrháři úrovní předali mapu s pochybnostmi o její kvalitě. Byla nevýrazná a Ribaric se ji proto pokusil oživit herními prvky, na které jste v žádné jiné části Serious Sam nemohli narazit. Plánem bylo použít ji jako tajnou misi. Nakonec však řediteli právě jejich unikátnost přišla zajímavá a chtěl Sacred Yards zařadit mezi standardně dostupné mapy.

Tajná úroveň v Serious Sam
Tajná úroveň v Serious Sam
Tajná úroveň v Serious Sam

Tajná úroveň v Serious Sam

Tým však nesouhlasil a úroveň zůstala jedním ze dvou tajných prostředí. Na své unikátní prvky však nijak neupozorňuje, a hráči proto neměli důvod je hledat. Když pak SolaisYosei nastoupil do Croteamu, Ribaric mu poradil mapu prozkoumat v herním editoru. Stejným způsobem ostatně mohli postupovat i lidé mimo vývojářský tým, nikoho to však nenapadlo.

SolaisYoseiovi po této radě stačilo několik minut a rébus vyřešil. Svůj objev nakonec nahrál na Youtube a čtrnáct let ukryté tajemství odhalil.

Na příběh upozornil americký server Kotaku.

Autor:




Nejčtenější

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Bojovka Dead or Alive se proslavila především svými sexy bojovnicemi.
Když se DLC vymknou z rukou. Virtuální obsah za desítky tisíc korun

Balíčky s přídavným obsahem sice pro spuštění hry nejsou nutné, často však přidávají spoustu lákavého obsahu. V extrémních případech vás ale mohou přijít až na...  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.