Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženy bojují proti sexismu. Překreslily oblíbené hrdinky z her i komiksů

aktualizováno 
Postavy ve hrách, komiksech, ale i fantasy či sci-fi mnohdy nepůsobí příliš realisticky. Jejich proporce mohou být absurdní, brnění zcela nefunkční a oděvy nepohodlné. Skupina ilustrátorek to chce změnit.

Princezna Peach z Maria ve verzi Kirbi Faganové | foto: Kirbi Faganová

Skupina profesionálních ilustrátorek se zápalem pro kulturu spojenou s fantasy a sci-fi proto vytvořila vlastní návrhy některých ženských postav. Cílem je zachovat svůdnost, aniž by se hrdinky staly sexuálním objektem.

O projektu se na serveru Muddycolors rozepsala Lauren Panepintová, která se živí jako art director (umělecká ředitelka). Ilustrace jsou skupinovou prací a výsledný text se snaží zahrnout názory všech účastnic.

„Je zřejmé, že ve sci-fi a fantasy filmech, knihách, komiksech a hrách je převažující pohled bílého heterosexuálního muže. To znamená, že postavy alternativních ras a sexuální orientace jsou výjimkou z pravidla a ženské postavy vznikají z pohledu mužských tvůrců a zákazníků,“ píše Panepintová.

Fotogalerie

Autorka upozorňuje, že se trh proměňuje a o tuto kulturu se zajímá čím dál tím více žen. „Nemůžeme už předstírat, že jsou ženy v geekovství výjimkou nebo menšinovým pohlavím.“

Jako úspěšné proto vnímá některé oficiální předělávky postav, které je pro ženy činí přijatelnějšími. Jako příklady jmenuje třeba Ms. Marvel, Batgirl či Spiderwoman.

Panepintová zároveň tvrdí, že cílem ilustrátorek není mužům zkazit zábavu. Věří totiž, že lze navrhovat postavy, které jsou sexy pro muže i ženy. Jen je podle ní třeba brát v potaz ženský pohled.

„Žena může být sexy, aniž by byla sexuálním objektem. Žena může být v nesmírně svůdné pozici a být přitom silná. Žena může oslavovat pestrost ženských tvarů,“ věří Panepintová. Kreslířům také radí, aby o něžném pohlaví přemýšleli jako o osobě a ne jako o objektu. Vzejde z toho podle ní kvalitnější ilustrace.

Například upravená postava Drow Rangerky ze hry DOTA 2 nosí brnění přes celé tělo. Takové, které skutečně brání a nezdůrazňuje jen ženské křivky. Morrigan z Dragon Age má pro změnu umírněnější výstřih a oblečení z kůže vyměnila za pohodlnější bavlnu.

Panepintová také upozorňuje, že výsledkem projektu nejsou nutně méně odhalené ženy. Věří, že některé návrhy jsou více sexy než původní předlohy. Jen zkrátka berou v potaz ženské vnímání světa.

Autor:


Témata: Redesign


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.