Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sexy archeoložka Lara Croft znovu restartuje kdysi slavnou sérii

aktualizováno 
Lara Croft má dobu své největší slávy zřejmě již definitivně za sebou. To ale neznamená, že by nemohla účinkovat v další skvělé hře.

Hrdinky nemusejí nutně vypadat jako Lara Croft, nemusejí zvládat bojové umění ani mít zbrojní pas. Některé najdete třeba na úřadě nebo ve školní družině.

Neohrožená a navíc dokonale vypadající žena, kterou nedokáže nic a nikdo vykolejit? Tak to už neplatí. Ostatně neplatí už nic, co se stalo v minulých dílech této kdysi superúspěšné série. Nový Tomb Raider není ničím menším než kompletním restartem značky, který už jsme v její historii zažili. Tentokrát to ale opravdu vypadá na zásadní změnu slečny Croftové, jež by měla plně reflektovat vývoj, který se ve hrách od jejího prvního účinkování odehrál.

Nový Tomb Raider, kde se nám představí poněkud vyděšená jednadvacetiletá Lara bojující zpočátku spíše sama se sebou, stojí na třech pilířích. Prvně to je objevování neznámých míst, pak chytré nasazování moderních technologií a vybavení a následně boj proti mnoha nepřátelům.

Hned v úvodní scéně, kdy Lara visí na laně hlavou dolů, autoři ukazují, že tentokrát usilují o autentický, psychologický a co do fyzikálních zákonů také realistický zážitek.

Jediné, co na začátku můžete dělat, je rozhoupat se na laně a propálit ho pomocí vedle plápolajícího ohně. Následuje pád, který hrdinka doprovází bolestným výkřikem. Zjevně poraněná a ušpiněná se jednou rukou drží za bok a snaží se z jeskyně zmizet. Superhrdinské kousky člověk aby pohledal.

Namísto toho se tvůrci chtějí soustředit na souhru fyzikálních zákonů různých elementů. Zejména protiklady oheň a voda by měly dojít častého použití. S tím budou spojeny různé hádanky, které by měly být o poznání logičtější, než na co jsme z Tomb Raidera byli dosud zvyklí.

Hádanky už nebudou složité mechanismy s poměrně banálním řešením v podobě páček a koleček, která se musí spustit a rozpohybovat tak, abyste se dostali dále. Logické problémy mají být mnohem lépe integrovány do celkového prostředí a budou v nich hrát roli technologické serepetičky, ale i narychlo zkonstruovaná provizorní řešení.

Tomb Raider se bude vyznačovat kompletní absencí nahrávacích obrazovek, což se hodí, protože se tentokrát budete pohybovat v otevřeném světě, byť nikoliv hned zpočátku kompletně přístupném. Ocitáme se na ostrově, kam se Lara vydala za zpočátku nejasným cílem a kde najdete menší vesničky sloužící jako centra jednotlivých kapitol. V nich budete postupně získávat vybavení nutné pro dokončení té které kapitoly.

Ačkoliv koncepce otevřeného světa nebude mít takové rozměry jako třeba v sérii Grand Theft Auto, rozhodně by vás měla oprostit od omezujícího pocitu lineární akce. Plnit totiž budete jak hlavní, tak vedlejší úkoly. Autoři zatím neprozradili, jak to bude s vyprávěním příběhu a zda se náhodou na určitých místech nesetkáme s nutností rozhodnout se a z toho vyplývajícími různými konci. Jisté je, že kromě lidských nepřátel se opět postavíte mnoha zástupcům místní fauny jako jsou třeba vlci.

Lara Croft a Tomb Raider zřejmě již nikdy nedosáhnou na někdejší slávu, která svého času přesahovala vše v herním průmyslu. To ale neznamená, že nová inkarnace sexy archeoložky nemůže být skvělou hrou.

Tvůrci se až na výjimky zjevně snaží oprostit od svazujících kořenů a vytvořit moderní titul se vším všudy. Místy atmosféra nového Tomb Raideru připomíná další popkulturní ikonu, seriál Ztraceni. Bude se odehrávat na tajemném ostrově, kde se evidentně dějí zvláštní věci, které by ale měly být vysvětlitelné a hlavně řešitelné vcelku realistickým způsobem.

Autor:




Nejčtenější

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
Wolfenstein 2: střílet nácky je lepší se zbraní v každé ruce

Koncem října se vrátí bijec nacistů B.J. Blazkowicz, aby dokončil rozdělanou práci z New Order, na nějž hra navazuje. Pár věcí se změní.  celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.