Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sexy archeoložka Lara Croft znovu restartuje kdysi slavnou sérii

aktualizováno 
Lara Croft má dobu své největší slávy zřejmě již definitivně za sebou. To ale neznamená, že by nemohla účinkovat v další skvělé hře.

Hrdinky nemusejí nutně vypadat jako Lara Croft, nemusejí zvládat bojové umění ani mít zbrojní pas. Některé najdete třeba na úřadě nebo ve školní družině.

Neohrožená a navíc dokonale vypadající žena, kterou nedokáže nic a nikdo vykolejit? Tak to už neplatí. Ostatně neplatí už nic, co se stalo v minulých dílech této kdysi superúspěšné série. Nový Tomb Raider není ničím menším než kompletním restartem značky, který už jsme v její historii zažili. Tentokrát to ale opravdu vypadá na zásadní změnu slečny Croftové, jež by měla plně reflektovat vývoj, který se ve hrách od jejího prvního účinkování odehrál.

Nový Tomb Raider, kde se nám představí poněkud vyděšená jednadvacetiletá Lara bojující zpočátku spíše sama se sebou, stojí na třech pilířích. Prvně to je objevování neznámých míst, pak chytré nasazování moderních technologií a vybavení a následně boj proti mnoha nepřátelům.

Hned v úvodní scéně, kdy Lara visí na laně hlavou dolů, autoři ukazují, že tentokrát usilují o autentický, psychologický a co do fyzikálních zákonů také realistický zážitek.

Jediné, co na začátku můžete dělat, je rozhoupat se na laně a propálit ho pomocí vedle plápolajícího ohně. Následuje pád, který hrdinka doprovází bolestným výkřikem. Zjevně poraněná a ušpiněná se jednou rukou drží za bok a snaží se z jeskyně zmizet. Superhrdinské kousky člověk aby pohledal.

Namísto toho se tvůrci chtějí soustředit na souhru fyzikálních zákonů různých elementů. Zejména protiklady oheň a voda by měly dojít častého použití. S tím budou spojeny různé hádanky, které by měly být o poznání logičtější, než na co jsme z Tomb Raidera byli dosud zvyklí.

Hádanky už nebudou složité mechanismy s poměrně banálním řešením v podobě páček a koleček, která se musí spustit a rozpohybovat tak, abyste se dostali dále. Logické problémy mají být mnohem lépe integrovány do celkového prostředí a budou v nich hrát roli technologické serepetičky, ale i narychlo zkonstruovaná provizorní řešení.

Tomb Raider se bude vyznačovat kompletní absencí nahrávacích obrazovek, což se hodí, protože se tentokrát budete pohybovat v otevřeném světě, byť nikoliv hned zpočátku kompletně přístupném. Ocitáme se na ostrově, kam se Lara vydala za zpočátku nejasným cílem a kde najdete menší vesničky sloužící jako centra jednotlivých kapitol. V nich budete postupně získávat vybavení nutné pro dokončení té které kapitoly.

Ačkoliv koncepce otevřeného světa nebude mít takové rozměry jako třeba v sérii Grand Theft Auto, rozhodně by vás měla oprostit od omezujícího pocitu lineární akce. Plnit totiž budete jak hlavní, tak vedlejší úkoly. Autoři zatím neprozradili, jak to bude s vyprávěním příběhu a zda se náhodou na určitých místech nesetkáme s nutností rozhodnout se a z toho vyplývajícími různými konci. Jisté je, že kromě lidských nepřátel se opět postavíte mnoha zástupcům místní fauny jako jsou třeba vlci.

Lara Croft a Tomb Raider zřejmě již nikdy nedosáhnou na někdejší slávu, která svého času přesahovala vše v herním průmyslu. To ale neznamená, že nová inkarnace sexy archeoložky nemůže být skvělou hrou.

Tvůrci se až na výjimky zjevně snaží oprostit od svazujících kořenů a vytvořit moderní titul se vším všudy. Místy atmosféra nového Tomb Raideru připomíná další popkulturní ikonu, seriál Ztraceni. Bude se odehrávat na tajemném ostrově, kde se evidentně dějí zvláštní věci, které by ale měly být vysvětlitelné a hlavně řešitelné vcelku realistickým způsobem.

Autor:




Nejčtenější

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.