Hrdinky nemusejí nutně vypadat jako Lara Croft, nemusejí zvládat bojové umění...

Hrdinky nemusejí nutně vypadat jako Lara Croft, nemusejí zvládat bojové umění ani mít zbrojní pas. Některé najdete třeba na úřadě nebo ve školní družině.

Sexy archeoložka Lara Croft znovu restartuje kdysi slavnou sérii

  • 19
Lara Croft má dobu své největší slávy zřejmě již definitivně za sebou. To ale neznamená, že by nemohla účinkovat v další skvělé hře.

Neohrožená a navíc dokonale vypadající žena, kterou nedokáže nic a nikdo vykolejit? Tak to už neplatí. Ostatně neplatí už nic, co se stalo v minulých dílech této kdysi superúspěšné série. Nový Tomb Raider není ničím menším než kompletním restartem značky, který už jsme v její historii zažili. Tentokrát to ale opravdu vypadá na zásadní změnu slečny Croftové, jež by měla plně reflektovat vývoj, který se ve hrách od jejího prvního účinkování odehrál.

Nový Tomb Raider, kde se nám představí poněkud vyděšená jednadvacetiletá Lara bojující zpočátku spíše sama se sebou, stojí na třech pilířích. Prvně to je objevování neznámých míst, pak chytré nasazování moderních technologií a vybavení a následně boj proti mnoha nepřátelům.

Hned v úvodní scéně, kdy Lara visí na laně hlavou dolů, autoři ukazují, že tentokrát usilují o autentický, psychologický a co do fyzikálních zákonů také realistický zážitek.

Tomb Raider

Jediné, co na začátku můžete dělat, je rozhoupat se na laně a propálit ho pomocí vedle plápolajícího ohně. Následuje pád, který hrdinka doprovází bolestným výkřikem. Zjevně poraněná a ušpiněná se jednou rukou drží za bok a snaží se z jeskyně zmizet. Superhrdinské kousky člověk aby pohledal.

Namísto toho se tvůrci chtějí soustředit na souhru fyzikálních zákonů různých elementů. Zejména protiklady oheň a voda by měly dojít častého použití. S tím budou spojeny různé hádanky, které by měly být o poznání logičtější, než na co jsme z Tomb Raidera byli dosud zvyklí.

Tomb Raider

Hádanky už nebudou složité mechanismy s poměrně banálním řešením v podobě páček a koleček, která se musí spustit a rozpohybovat tak, abyste se dostali dále. Logické problémy mají být mnohem lépe integrovány do celkového prostředí a budou v nich hrát roli technologické serepetičky, ale i narychlo zkonstruovaná provizorní řešení.

Tomb Raider se bude vyznačovat kompletní absencí nahrávacích obrazovek, což se hodí, protože se tentokrát budete pohybovat v otevřeném světě, byť nikoliv hned zpočátku kompletně přístupném. Ocitáme se na ostrově, kam se Lara vydala za zpočátku nejasným cílem a kde najdete menší vesničky sloužící jako centra jednotlivých kapitol. V nich budete postupně získávat vybavení nutné pro dokončení té které kapitoly.

Tomb Raider

Ačkoliv koncepce otevřeného světa nebude mít takové rozměry jako třeba v sérii Grand Theft Auto, rozhodně by vás měla oprostit od omezujícího pocitu lineární akce. Plnit totiž budete jak hlavní, tak vedlejší úkoly. Autoři zatím neprozradili, jak to bude s vyprávěním příběhu a zda se náhodou na určitých místech nesetkáme s nutností rozhodnout se a z toho vyplývajícími různými konci. Jisté je, že kromě lidských nepřátel se opět postavíte mnoha zástupcům místní fauny jako jsou třeba vlci.

Lara Croft a Tomb Raider zřejmě již nikdy nedosáhnou na někdejší slávu, která svého času přesahovala vše v herním průmyslu. To ale neznamená, že nová inkarnace sexy archeoložky nemůže být skvělou hrou.

Tomb Raider

Tvůrci se až na výjimky zjevně snaží oprostit od svazujících kořenů a vytvořit moderní titul se vším všudy. Místy atmosféra nového Tomb Raideru připomíná další popkulturní ikonu, seriál Ztraceni. Bude se odehrávat na tajemném ostrově, kde se evidentně dějí zvláštní věci, které by ale měly být vysvětlitelné a hlavně řešitelné vcelku realistickým způsobem.