Romantické duše s náchylností k nostalgickým výlevům, zbystřete pozornost! Obzvlášť pokud jste navíc ještě hráči počítačových her (což nejspíš jste, jinak byste nebyli tady a nekoukali na tenhle článek). Pokud splňujete všechny mnou vyslovené předpoklady (romantickou duši plus zálibu v nostalgických výlevech a počítačových hrách), máte velkou pravděpodobnost, že spadáte do skupiny lidí, pro něž jsou tři slůvka Quest for Glory něčím, na co nikdy nechtějí zapomenout. Série QfG byla ve své době poměrně dost jedinečnou záležitostí - hrdina mohl mít jednu ze tří (později čtyř) specializací, podle nichž se měnil i způsob, kterým zdolával nástrahy okolního světa. Dneska už to pochopitelně nikoho neohromí, ale tenkrát bylo míchání žánrů trendem nevyzkoušeným, a proto i nepoužívaným. Proto nastal mezi příznivci této série všeobecný smutek, když se pátým dílem s podtitulem Dragon Fire definitivně ukončil život jedné z legend.
Definitivně? Vlastně ne tak docela. Po nehorázně dlouhém úvodu konečně nastává čas dojít k tomu, o čem má tenhle článek vlastně být - o následovníkovi popisované série QfG. Na oficiálních stránkách hry s neprakticky dlouhým názvem Struggle for Life and Honor se můžete dočíst genezi jejího vzniku, která objasňuje, proč se tu už tak dlouho bavíme o úplně jiných hrách, a doufám, že i ospravedlňuje ten zdánlivě nesouvisející první odstavec. Struggle for Life and Honor (kvůli úspoře místa nadále už je SflaH) totiž vyrostla z kořenů QfG a to hlavně ze dvou důvodů: jednak už se autoři nemohli dívat na to, jak deprimovaní fanoušci staré série trpí, a druhak se jim líbila možnost, že se se svou novou hrou vklíní do uprázdněného místa na trhu. Je jisté, že k úspěchu nestačí jen parazitovat na slavném jméně, takže se teď pojďme podrobněji mrknout na to, čím se chce SflaH vytáhnout.
Příběh je z rodu těch, o nichž se nedá říct nic extra pochvalného, ani nic extra hanlivého. Mezi dvěma městy zuří dlouholetý konflikt, který se právě teď nachází ve velmi žhavém stadiu. Po jedné takové žhavé noci (zapomeňte na obvyklý význam tohoto sousloví, v našem případě jde o bitvu se vším, co k ní patří) nezůstalo v kraji mnoho přeživších a ti, co zůstali, se většinou chopili nových příležitostí, jako je loupení, pirátění a podobné kratochvíle. Něco takového se právě odehrálo na jedné ze zapadlých farem, kde násilníci po vyvraždění téměř všeho živého, nechali naživu jen jedinou oběť - sedmnáctiletého mladíka, kterého se z blíže neurčených důvodů rozhodli ušetřit sadistických konců a vzít ho do otroctví. V tomto okamžiku končí příběh a začíná opravdová hra.
Mladík, o kterém byla řeč, je vám svěřen do rukou, a jeho další osud už tak není otázkou náhody, ale vaší píle a všeho hráčského umění. Ze všeho nejdřív budete muset prchnout z ponižujícího zajetí, a nemusíte se bát, že by na sebe ostatní potíže nechaly dlouho čekat. Stejně jako QfG bude i SflaH mixem adventure a RPG, a oba dva zmíněné žánry se budou projevovat zhruba stejně jako u předchůdce. Adventurního na hře bude to, že při putování budete potkávat spousty dalších postav, z nichž ne všechny budou nepřátelsky naladěné a některé budou i ochotné utrousit nějakou tu dobrou radu či jinou dobrou věc :-). RPG část se pak bude projevovat především na opačně naladěných postavách - při soubojích s nimi se budou vylepšovat vaše statistiky a tím se budou i rozšiřovat možnosti vaší výstroje a výzbroje. Typ postavy si nebudete moct vybrat na začátku, ale vykrystalizuje vám až během hraní (možnosti zní: bojovník, mág, zloděj, tulák a jako bonus paladin).
Vzhledem k tomu, že SflaH je zatím ve značně ranné fázi vývoje, nejspíš si na případné pochvaly či odsudky ještě chvíli počkáme. Z toho jste, doufám, i pochopili, že o nějakém, byť mlhavě vzdáleném termínu vydání, si ani nemá cenu bavit.