Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shadow Harvest bude drsnou i plíživou akcí zároveň

aktualizováno 
Nenápadná hra vypadá až překvapivě atraktivně a nápaditě. Zaujmout chce hlavně neotřelým herním konceptem dvou odlišných hrdinů.

Shadow Harvest

Obvykle platí, že akční hry spadají do jedné ze dvou jasně vymezených škatulek: buď v nich jdete na věc takzvaným "rambo stylem", nebo našlapujete maximálně opatrně a k nepříteli se za účelem jeho likvidaci přiblížíte jen tehdy, jste-li si stoprocentně jistí úspěchem.

Shadow Harvest spojí oba přístupy. Zahrajete si totiž hned za dva hrdiny s rozdílným pohledem na svět. Speciální agentka Myra Lee se štítí hrubé síly a libuje si v likvidačních útocích ze šerých koutů. Dokáže se na čas zneviditelnit, umí šplhat a vůbec vyvádí spoustu dalších plíživých kousků. Naproti tomu mariňák Aron Alvarez je úplně jiný kalibr. Rád si zastřílí a příliš se nestará, jakou pozornost tím ztropí. Většinou už jsou stejně všichni kolem mrtví.

Shadow Harvest

Shadow Harvest

Někdo by autory mohl podezřívat, že splácali dvě hry do jedné, aby se měli čím chlubit na jejím obalu. Tak tomu ale není. Shadow Harvest je na využívání rozdílných schopností obou hrdinů postaven od začátku do konce. Vtip je totiž v tom, že se hrdinové pohybují společně a pouhým stiskem tlačítka mezi nimi můžete přepínat. Vždy ovládáte pouze jednoho z nich.

Hra vám pochopitelně nechá tento koncept vychutnat dosyta. Narazíte tak kupříkladu na chodbu, na jejímž konci je nepřítel v kulometném hnízdě. A i když je Aron tvrdý řízek, jakmile vystrčí hlavu zpoza překážky, začíná palebné peklo, které je prakticky nemožné překonat.

Shadow Harvest

Shadow Harvest

Hráč nemusí ani příliš přemýšlet o přesedlání do kůže Myry. Mezitím Aron zůstává za překážkou tam, kde jste ho nechali. Je-li napaden, brání se, ovšem jinak nic nepodniká. S Myrou stačí aktivovat neviditelnost a dojít na místo, odkud lze nepřítele odstřelit kuší. Neviditelnost je pochopitelně časově omezená energií. Po úrovních je tak třeba sbírat baterie, které energii doplňují.

Přestože se zdá, že jsou jednotlivé situace určené buď pro Myru nebo Arona, není tomu tak. Ještě v této pasáži zahlédnete červené sudy, a jak už to tak bývá, jsou výbušné. Právě jich by k zabití protivníka v kulometném hnízdě mohl využít Aron. Ještě předtím by však musel aktivovat efekt zpomalení času, který funguje rovněž na bázi energie.

Shadow Harvest

Role obou postav jsou však jasně rozdělené a většinou je jasné, která z nich se na jakou práci více hodí. Liší se totiž i arzenálem, což může být v některých případech až obtěžující. Například mariňák nemá žádnou zbraň na blízko, takže za tímto účelem je třeba přepínat na Myru s jejími kovovými drápy ve stylu Wolverina. Stejně tak Aron nedokáže skákat a překonávat ani ty nejmenší překážky. Ale  kdykoliv je třeba postřílet větší množství protivníků, musí Myra stranou.

Shadow Harvest

Příběh Shadow Harvest se odehrává v roce 2025. Oba hrdinové v něm zastupují americkou vládu a snaží se zabránit zloduchům s bojovými roboty ovládnout svět. Mechové (roboti) tu hrají důležitou roli. Dokonce je budete čas od času ovládat, což má být díky propracovanému fyzikálnímu modelu velká zábava.

Aron s Myrou se podívají na zajímavá místa po celém světě. Měla by mezi nimi fungovat peprná chemie. Na oko se nebudou zrovna milovat, ale jeden na druhého se mohou spolehnout a kdo ví, třeba přijde na řadu i nějaká ta romance.

Shadow Harvest

Shadow Harvest bude hrou, která zřejmě žádnou velkou díru do světa neudělá. Vzniká výhradně pro počítače, což už se dnes jen tak nevidí. Působí však dojmem poctivé akce snoubící dva odlišné přístupy. To by mohlo fungovat.

Autor:


Témata: Robot, Vtip




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.