Shadowbane - online RPG budoucnosti?

Má-li se současný král online RPG her zvaný Everquest obávat o svůj trůn, to vám po pravdě řečeno v následujícím článku nepovím. Setkal jsem se již s celou řadou geniálních myšlenek, jejichž realizace skončila neúspěšně. Tajemství projektu Shadowbane, jehož uskutečnění může znamenat menší revoluci v toto žánru, vám však odhalím rád...

 Shadowbane Hrajete některý ze současných online RPG titulů? Tak to asi objevujete nová území, bojujete s rozmanitými příšerami, získáváte jejich poklady, nabýváte vyšší zkušenost a zvyšujete si svůj level. Nechci v žádném případě tvrdit, že je to málo, pro tisíce internetových nadšenců to představuje největší dobrodružství, jaké v životě zažili, ale i v případě tak úspěšných her, mezi jaké patřila Ultima Online, a kterým v současnosti vévodí Everquest, je stále co zlepšovat. Jak napovídají získané informace o projektu Shadowbane, z vývojářské dílny Wolfpack Studios, nemusí jít pouze o změny dílčí a kosmetické.

Ačkoliv i v tomto připravovaném titulu budete ovládat jednu postavu, není cílem hry pouze její zdokonalování a zisk bohatství. Měnit totiž půjde i okolní svět. Co si pod tímto prohlášením představit? Jde především o to, že ve hře Shadowbane neznamenáte jako jednotlivec vůbec nic. Životnost samotného dobrodruha bude počítána na minuty, jelikož nebude možné omezit útoky  Shadowbane živých protihráčů jako v obdobných online hrách.

Návod na přežití spočívá v začlenění se do nějaké silnější skupiny. Guildy, které budou hráči vytvářet, mají být propracovanější, než kdykoliv dříve. Členové příslušné guildy se budou vzájemně starat o svou bezpečnost, a kromě bojů s počítačem ovládanými protivníky nebo s jinými organizovanými skupinami, mohou kontrolovat rozlehlá území, obléhat a dobývat města a rozhodovat o jejich vývoji. V boji bude také možné zvolit si předem strategii a výhodné útočné a obranné formace.

Vzhledem k nutnosti seskupování se hráčů do značně početných skupin, lze očekávat obrovské bitvy, které budou rozhodovat o nadvládě nad určitou částí značně rozlehlého území světa Shadowbane. Ačkoliv pro jednotlivé Guildy platí dobře známé omezení, které určuje povolání všech členů Guild, spolupráce válečníků s mágy bude samozřejmě možná.  Shadowbane Hra bude podporovat vznik aliancí a zahrnuty budou samozřejmě také diplomatické prvky, Slabším Guildám nezbude tedy nic jiného, než poohlédnout se po silném spojenci a zajistit si tak šanci na přežití.

Rozlehlá mapa, která bude zpočátku zahrnovat jen několik základních území, se bude neustále, podle potřeby hry a počtu hráčů rozšiřovat. Systém, který to bude umožňovat, nemá být podle slov vývojářů náročný na objem dat proudících mezi herním serverem a účastnickými počítači. Města se budou rozrůstat v království, ta se změní ve veliké říše, kterým bude po jejich dobytí hrozit rozštěpení na mnoho nezávislých kolonií. Sjednocování bude střídat rozpad, vítězství porážky. A Everquest možná vystřídá Shadowbane. Možná, necháme se překvapit...