Shadows of Reality - cyberpunkové RPG

Shadows of Reality bude podle autorů pro RPG hráče úplně nová zkušenost. Jestli chcete vědět, zda to bude zkušenost příjemná, mrkněte se dovnitř.
Shadows of Reality

Roku 2087 už se s největší pravděpodobností nedožijete ani vy ani já. Nemusíte toho litovat - pokud by se události vyvíjely podle scénáře načrtnutého v Shadows of Reality, bude se tou dobou svět nacházet v takovém rozpoložení, že bude lepší být nedotknutelně mrtvý. Pouze v pozici vleže dva metry pod povrchem země se totiž vyvarujete nástrah futuristické společnosti, v níž jsou implantáty běžnými doplňky lidských těl a všudypřítomná chapadla cyberspacového Gridu (následovníka dnešního Internetu) obtáčejí každého jednotlivce stále těsněji. Ačkoliv se tedy nejedná o žádnou postapokalyptickou hrůzu s radioaktivním spadem a všemi těmi přidruženými jevy, důvodů k radosti na Zemi mnoho nezbylo. Svět ovládly olbřímí společnosti, pro které není žádné množství peněz a moci dost velké, a tak o vzájemné šarvátky za účelem získání nových území není nouze. North Cal, město vybudované na troskách San Francisca, se stalo místem aktuálních tahanic o moc a jedna ze společností vyslala do boje právě vás. Události se ale nějak zvrtnou a vy se místo do boje s vyslanci ostatních korporací vydáte na cestu za poznáním. Shadows of Reality Čeho? Dobra od zla, zrna od plev, skutečnosti od snu.

SoR bude 3D RPG, tedy něco jako System Shock 2. Inspiraci posledním cyberpunkovým titulem Looking Glass přiznávají autoři celkem otevřeně, stejně tak jako oblibu Gibsonova Neuromancera a filmového Matrixu a Blade Runnera. Z lehce depresivní čtvrti ocelových mrakodrapů projdete přes předměstská obydlí novodobé chudiny až do útrob Gridu a příběh, který to putování doprovází, slibuje být napínavý a plný překvapivých zvratů. Z jaké perspektivy budete nahlížet na svět okolo vás, bude zcela na vaší volbě - k dispozici jsou obě dvě nejoblíbenější, a koukat by mělo být opravdu na co: živoucí prostředí (tedy screenshoty zatím vypadají poměrně sterilně) a inteligentní NPC (ty nejsou na obrázkách pro jistotu vůbec) by měly společnými silami vytvořit něco, co vám dá iluzi uvěřitelné alternativní budoucnosti. Přes všechny zvláštnosti, kterými se nás SoR chystá oblažit, to bude stále hlavně RPG, což zaručuje klasický vývoj vaší postavy, Shadows of Reality pestrou kolekci subquestů a hodně interakce s okolními postavami (jak ve formě boje, tak konverzace).

Plánované datum dokončení hry se mi z Maxe Galvina (ve čtyřčlenném týmu Nevolution je to právě on, kdo má na starost obchodní záležitosti) vymámit nepodařilo a nakonec můžu být ráda, že mi poskytl aspoň pár obrázků ze hry, které nejsou na oficiálních stránkách firmy, protože se zrovna stěhuje a ve firmě se tudíž vyskytuje jen sporadicky. Na posouzení kvalit SoR je pochopitelně moc brzy, ale když své povídání zakončím informací, že celé to poběží na enginu z Unrealu (do kterého se zapracují systémy pro konverzaci a inventorář a zkrátka všechno, co Unrealu chybí do pořádného RPG), tak minimálně skvělou grafikou si můžeme být jistí.