Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shadows of the Damned je klasická akční hra v bizarní podobě

aktualizováno 
Slavní tvůrci, známá akční hratelnost, netradiční obsah a pojetí. Shadows of the Damned je na první pohled bizarní šíleností, jejíž herní mechanismy však zůstávají pevně na zemi a fungují na známých principech. O netradiční podívanou a překvapení ale v této hře nouze rozhodně není.
80

Shadows of the Damned

Platforma: PlayStation 3
Výrobce: Grasshopper Manufacture

  • Klasická akční hratelnost a ujeté zpracování
  • Hrátky s temnotou
  • Souboje s bossy
  • Vylepšování zbraní
  • Nemožnost hrát znovu s již získanými vylepšeními
  • Doskakující grafika

Již několikrát viděné, přesto zábavné herní schéma obalené originálními hrátkami s temnotou. Extravagantní a zábavné!

Herní karta

Shadows of the Damned

Příběh hry je starý jak videohry samotné. Hlavní hrdina se vydává za svou unesenou láskou Paulou až do samotného podsvětí. Garcia Hotspur je lovec démonů, jehož nejoddanějším společníkem je poletující lebka Johnson, která se může transformovat do tří druhů zbraní, pochodně a příležitostně i motorky.

Shadows of the Damned

Shadows of the Damned

Během bojů s démony a řešení hádanek se musíte spolehnout i na temnotu, vašeho stálého protivníka, pronásledovatele a občasně právě i pomocníka. Pokud by vás hra přesto nezaujala, tak vězte, že za ní stojí velká jména videoherního byznysu: legendární Shinji Mikami (Resident Evil, Devil May Cry, Dino Crisis) a šílenými nápady proslulý Goichi Suda (Killer7, No More Heroes).

Hratelností i kamerou připomíná Shadows of the Damned už na první pohled poslední dva díly Resident Evilu. Garciu vidíte z pohledu přes rameno, vaše zbraň je vybavena laserovým zaměřovačem a při míření a střelbě se můžete libovolně pohybovat.

Shadows of the Damned

Shadows of the Damned

Johnson se může změnit ve tři zbraně: pistoli, kulomet a brokovnici. Všechny tři variace lze za nasbírané nebo nakoupené červené diamanty vylepšovat, stejně jako jas pochodně nebo vaše zdraví. Zbraně budou mít větší kapacitu zásobníku, sílu a kratší nabíjecí čas. Po zabití gigantických bossů získáte modrý diamant, za který obdržíte vylepšení o poznání větší, jako vybuchující miny pro pistoli nebo číslo na horkou linku. Když na ni zavoláte, tak se vaše zbraň na chvilku změní v odstřelovačku.

Za nejobyčejnější pekelnou měnu, průhledné diamanty, si pak koupíte alkohol, náboje nebo červené diamanty. Během své cesty totiž potkáte nejenom automaty na alkohol, ale i prodejce Christophera. Napůl člověk a napůl démon plní stejnou roli jako maskovaný překupník v Resident Evil 4.

A proč že byste se měli při hraní opíjet? Nesmyslně potetovaný Garcia si totiž alkoholem doplňuje zdraví, je to přece Mexičan. Hra je protkána humorem, ovšem někdy je brutálnějšího a sprostějšího ražení.

Shadows of the Damned

Shadows of the Damned

Nedivte se tedy, až uvidíte močit obří démony temnotu nebo až budete dětské hlavy na dveřích krmit mozky nebo naopak až neuvěřitelně konvenčními jahodami.

Herní schéma je i přes neuvěřitelné šílenosti vcelku tradiční. To, co hratelnost ozvláštňuje, je temnota. Jakmile ji některý z démonů vyvolá, vaše zdraví klesá a naopak nepřátelé budou až na výjimky neporazitelní. Proto je důležité najít zdroj světla, do kterého se musíte trefit světelnou střelou.

A tím zdrojem není přece nic jiného než kozí hlava. Alespoň ji ale můžete snadno najít podle hlasitého mečení. V temnotě však můžete vyřešit některé hádanky nebo najít slabé místo nepřítele.

Tou největší výzvou jsou souboje s bossy, kterých jsou ve hře kvanta, a to nejrůznějších tvarů i velikostí. Ty velikosti jsou pak obvykle obří a gigantické. Každý z nich má slabé místo, které budete moci najít obvykle s pomocí temnoty. Většina bossů má hned několik forem.

Shadows of the Damned

Shadows of the Damned

Řadoví démoni pak obvykle padnou po pár výstřelech, nebo jim alespoň odpadnou končetiny. Samozřejmě i těch je několik druhů, z nichž některé jsou vybaveny štíty nebo třeba ostny.

Samotný herní svět je lineární a zpět se už nepodíváte. Opakující se herní schéma ozvláštňují některé minihry jako akční bowling, ničení zdrojů světla lustrem nebo několik levelů obskurní 2D střílečky s netradiční grafikou.

Vizuální styl je nápaditý, ale kvalita grafiky pokulhává. Unreal Engine 3 se zde neukazuje v nejlepší formě. Ve hře je krátká viditelnost a často doskakují textury, které přitom ani nejsou ostré.

Výborná hudba od skladatele Silent Hillu

I když grafická stránka nepatří k těm nejlepším, hudební doprovod je jiná liga. Přímo extraliga. O hudbu se totiž postaral Akira Yamaoka, dvorní skladatel kultovní hororové série Silent Hill. Ve hře je několik různých motivů, písní a melodií: strašidelné, chmurné, drsnější, od klasického piana až po synťáky nebo elektrické kytary. Akira prohlásil, že mezi jeho největší inspirace patří filmový skladatel Angelo Badalamenti (Twin Peaks), skupiny Metallica a Depeche Mode. Jeho nejoblíbenějším herním tvůrcem je právě Goichi Suda a jeho favoritem mezi hrami Sudův titul No More Heroes.

Shadows of the Damned

Shadows of the Damned

Hra vystačí zhruba na osm hodin, přičemž se můžete zdržet hlavně zábavným vylepšováním zbraní nebo hledáním skrytých diamantů. Bohužel zde není téměř žádná motivace k dalšímu hraní. U akčních her tohoto typu bychom si dokázali představit možnost hru znovu rozehrát už se získanými vylepšeními. Nic takového zde ale není a to je škoda.

Shadows of the Damned je zábavným akčním hororem, který vyniká především zajímavými prvky s temnotou, vylepšováním zbraní, souboji s výraznými bossy a netradičním pojetím. Kooperace Shinjiho Mikamiho a Goichy Sudy dopadla šíleně, ale v prvé řadě i zábavně.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

68 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 49 čtenářů



Nejčtenější

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

PaRappa The Rapper: Remastered
RECENZE: Předběhněte frontu na záchod díky svému rapovému umění

Prapředek kdysi tolik populárních rytmických her se vrací v remasterované podobě. A je to pořád stejný úlet.  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.