Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shootmania vsadila na staromódní styl akčních her. První dojmy

aktualizováno 
Na první pohled je Shootmania: Storm nezajímavá staromódní on-line akce. Bude ovšem mít nadstavbu v podobě editoru, který cílí na tvořivé hráče.

Doby rychlých on-line akcí, kdy se nikdo nestaral o vojáky, jejich hodnosti a odemykatelné zbraně, jsou zřejmě nenávratně pryč. Autoři závodní série Trackmania se přesto rozhodli, že svým novým projektem právě těmto hrám složí poctu.

Zatím se však zdá, že to klaplo přinejlepším napůl, pokud můžeme soudit z uzavřené betaverze.

Z čeho mám střílet?

V prvních minutách vám bude chybět především zbraň. Na obrazovce totiž nevidíte ani ruce, ani pořádný kvér, přestože máte čím střílet. Shootmania rezignuje na modely zbraní a nabízí pouze zaměřovací kříž. Ostatně ani s typy zbraní si nedělá starosti. Máte všehovšudy tři, které navíc můžete využívat jen v určitých situacích.

Futuristická střílečka ShootMania Storm

Futuristická střílečka ShootMania Storm

Na přemýšlení o tom, jestli je to dobře nebo špatně, nezbývá mnoho času. Sotva se ve hře objevíme, už si nás někdo velmi umně připisuje jako zářez na pomyslné pažbě. Zjišťujeme, že v Shootmanii neexistuje ani krev. A především: kdo není neustále v pohybu, nemá žádnou šanci.

Hodně rychlá akce a zábavné módy

Shootmania je velice rychlá hra, která hraní maximálně zjednodušuje. Kromě klasických pohybových kláves můžete už jen skákat, střílet a občas přidat do kroku. Přesto chvíli trvá dostat se do tempa. Ale jakmile se vám to podaří, zjistíte, že tento jednoduchý koncept má stále co nabídnout a je docela zábavný.

Určitou hloubku doluje Shootmania z celkem jedenácti herních módů, což je slušná nabídka. Například Joust je klasickým duelem, ve kterém mají oba hráči omezenou munici. Jakmile dojde, musí si na daném místě znovu nabít. Výsledkem je nečekaně zábavná hra na kočku a myš, kdy se snažíte udržet v hlavě, kolik munice protivníkovi ještě zbývá a sami neskončit s prázdnou.

Dalším módem je Royal, ve kterém se hráči sami nebo v týmech snaží zabrat bod uprostřed mapy. Jakmile se jim to podaří, propuká kolem větrná bouře, jejíž oko se stále zužuje a zmenšuje herní pole. To ústí ve velmi adrenalinovou a nahuštěnou akci.

Shootmania: Storm

Shootmania: Storm

Na serverech uzavřené bety se ještě hojně hraje režim Elite, kde se hráči rozdělí do dvou tříčlenných týmů. Jeden má za úkol zabrat věž obránců a ten druhý tomu pochopitelně musí zabránit. Vtip spočívá v tom, že z týmu útočníků může v jednom kole útočit pouze jeden hráč, zbylí dva jsou odsouzeni k přihlížení. Aby to však nebylo tak nefér, vydrží útočník víc a má k dispozici zbraň Railgun, který nepřítele rozpráší jednou ranou.

Editor úrovní

Zmínili jsme, že je Shootmania zábavná. To však bohužel platí jen několik hodin. Pak hře rychle dochází dech. Vinu na tom nesou pouhé tři zbraně a především nenápaditý design map. V nich trestuhodně schází místa, která by jejich hraní ozvláštnila a učinila je zajímavými i pro delší období.

To by pro každou jinou hru znamenalo v podstatě záruku neúspěchu, ale pro hráče Shootmanie je to paradoxně motivem k tomu, aby nahlédli do všeho schopného editoru a vytvořili si mapy vlastní a lepší. A to se částečně děje už nyní v uzavřené betaverzi.

Shootmania: Storm

Shootmania: Storm

Po vzoru Trackmanie si skutečně můžete vytvořit z holé pláně zajímavou úroveň, a to dokonce s vlastními pravidly, jako je třeba nutnost kopnout míč do brány.

Shootmania běží stejně jako Trackmania na on-line platformě Maniaplanet, jejíž ovládání je sice poněkud krkolomné, ale na druhé straně umožňuje velmi podrobné hledání serverů, a to nejen podle zemí, ale dokonce i podle měst. Samozřejmě si zde můžete vytvářet seznamy přátel, probírat se fanouškovskými výtvory apod.

Je třeba říct, že si autoři nedělali velké starosti s technickou stránkou věci. Textury jsou rozmazané, grafické efekty špatné, a tak bychom mohli pokračovat až ke zvuku. Je to škoda, protože právě lepší grafika by mohla pomoci ještě větší jedinečnosti vytvářených map.

Shootmania: Storm je jednoznačně zajímavým projektem, kterému je třeba chvíli přicházet na chuť. Nakonec vám ani sednout nemusí, ale tvůrci jsou evidentně přesvědčeni o tom, že se jim podaří vybudovat silnou komunitu, která hře zajistí slibnou budoucnost.

Hra vychází 10. dubna 2013 na PC.

Autor:


Témata: Vtip


Nejčtenější

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

Pathfinder: Kingmaker
Nová hra od tvůrce Falloutu a Planescape Torment prošla Kickstarterem

Chris Avellone pomohl protáhnout Kickstarterem další RPG ze staré školy. Pathfinder připomíná klasiky jako Baldur’s Gate nebo Fallout a dočkáme se ho až v...  celý článek

Hosteska na E3 2003
Komentář: Je výstava E3 svátek všech hráčů, nebo jen oslava konzumu?

E3 je tradičně pro herní průmysl událost roku. Vzhledem k tomu, že většina zásadních oznámení je zveřejněna na tiskových konferencích vysílaných v přímém...  celý článek

Assassin's Creed: Rebellion
Chystaný mobilní Assassin's Creed: Rebellion děsí infantilní grafikou

Chystaná mobilní hra na motivy populární série kopíruje úspěšný Fallout Shelter. Model free 2 play a dětská grafika však běžné příznivce série příliš...  celý článek

Nintendo Post E3 2017 Event
Na návštěvě v Nintendu: fronta na králíky a skvělý Yoshi ve světě miniatur

Hlavním tahákem při návštěvě německé centrály Nintenda byla akce Super Mario Odyssey, o níž jsme psali v pondělí. Fronty se ovšem tvořili ještě u hry, u níž by...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.