Shrapnel - nová on-line válka

  • 3
Vozidla řízená několika živými hráči, zbraně obsluhované týmem bojovníků i klasickou multiplayerovou řež. To vše by měla nabídnout zrušená, opět oživená a přejmenovaná 3D střílečka Shrapnel. Její autoři slibují hru zaměřenou na maximální týmovou spolupráci a spoustu nových nápadů.
Shrapnel

Že hráči počítačových her nejsou blázni, kteří sedí v temném koutě osvětleném jen obrazovkou monitoru a nekomunikují s okolím, protože žijí jen pro virtuální postavy, dokazuje rozmach multiplayerových titulů. Lidé motající se okolo počítačových her jsou tvorové společenští a pokud mají příležitost, rádi někomu živému dokážou, že jsou lepší.

Pro všechny příznivce síťových bojů připravují Zombie Studios na on-line bitvy zaměřenou akční střílečku Shrapnel (objevuje se též název Shrapnel: Urban Warfare 2025). Původně se tento titul jmenoval M.O.U.T. 2025 a byl vyvíjen pro PC a Dreamcast (nyní si jej zřejmě zahrají majitelé PCček a Xboxů). Jméno Shrapnel měla nejprve nést hra, v níž ovládáte obrovského pavoučího robota, která ale podle všeho nebyla odepsána a Zombie Studios pracují i na ní. Shrapnel neměl na růžích ustláno a vypadalo to, že projekt byl zrušen. Vývojáři jej však oživili a dále ho rozvíjejí - stále pro něj ale nemají vydavatele.

Shrapnel

Co by tedy měl Shrapnel vlastně být? Odpověď je celkem jednoduchá. 3D střílečka, v níž v roce 2025 likvidujete zlotřilou organizaci New WTO, což je spolek komunistických zemí, které zákeřně napadly USA. Podle původního plánu se mělo bojovat jen v těsných městských komplexech, úzkých ulicích a vnitřních prostorách. Zombie Studios se ale nechali inspirovat hrami, jako je Halo nebo Tribes a ve Shrapnelu se objeví i otevřené prostory, po nichž se budete moci prohánět ve vyzbrojených vozidlech. Jelikož půjde především o multiplayer, bude jeden ze členů týmu vůz řídit a druhý palubní zbraní kropit nepřátele. Nic vám ale nebude bránit vystoupit a přejít na poctivý pěší boj.

K dispozici by měly být klasické multiplayerové módy, jako je deathmatch, týmový deathmatch, capture the flag, king of the hill a last man standing. Zřejmě ale ještě přibudou speciální režimy určené zastáncům pojízdných dopravních prostředků. Pro sólisty a také kvůli tréninku bude ve Shrapnelu deset map pro sólový boj, v nichž budete s boty po svém boku válčit proti další partě těchto digitálních nepřátel.

Shrapnel

K tomu je samozřejmě nutná pořádná výzbroj. Jak už je v současné době dobrým zvykem, budou mít všechny ruční zbraně primární a sekundární režim střelby. Zajímavé je, že stejně jako vozidla, mají být k dispozici i zbraně obsluhované více lidmi. Například pokud budete stacionárním kanónem střílet sami, trefíte jen nepřátele, které vidíte. Když si ale někdo z týmu vezme naváděcí zařízení a zaměří skrytou bandu vašich soupeřů, bude ono stacionární dělo do tohoto prostoru pálit jako přesný minomet, i když tam ten, kdo ho obsluhuje, vůbec neuvidí.

Aby se vše ve Shrapnelu hezky hýbalo, hra poběží na licencovaném enginu LithTech 2.5 od Monolithu. Vývojáři však chtějí do hry implementovat vlastní AI, upravit fyzikální model a prý i mnoho dalších věcí. Ovšem jak jsme řekli na začátku, Shrapnel zatím nemá publishera, a tak je datum jeho vydání ve hvězdách.


Témata: Robot, virtuální