Silent Hill bylo hodně podivné město a tato vlastnost mu zůstavá taktéž pro druhý díl. Hlavní protagonista tohoto pokračování - James Sunderland, dostává záhadný dopis od své ženy, která je však už několik let mrtvá. V dopise je naléhavá prosba, vyzývající k setkání na shora zmiňovaném místě, na němž se oba kdysi poprvé poznali. Jenomže události velice brzy naberou nečekaný obrat.
Ačkoliv se jednou znovu dostaneme do známých lokací fiktivního amerického městečka kdesi na středozápadě (tvůrci nicméně slibují přidat nové a dosud neviděné oblasti), další nečekané příběhové zvraty vás spolu s vylepšeným grafickým enginem nenechají ani na okamžik vydechnout. Hudební kulisa opětovně maximálně vystihuje a graduje atmosféru zla, jehož je kolem vás nadbytek, ale které díky něco málo zbraním ve vašem inventáři (nepř. pistole či dřevěná plaňka) stahuje své smyčky jen velmi pozvolna. Rozličné herní efekty jsou nesmírně vydařené, počínaje akustickým zohledněním kročejí či vířívými kotouči mlhy, valícími se vůkol procházející postavy. Interiéry jsou až neuvěřitelně ponuré, čemuž výraznou měrou napomáhají nepřátelské kreatury. Tyto jsou skutečně hrůzyplné, až by se skorem dalo říci odporné. Je nevídané, kam ve své fantazii tvůrci v tomto ohledu zašli. Narazíte tady třebas na monstra, mající namísto rukou a hlavy další pár nohou - a to, co z tohoto popisu působí snad i trochu legračně, se tváří v tvář těmto bytostem proměňuje v čiročirou hrůzu a děs. Nota bene, když na ně narazíte v úzké a temné chodbičce.
Nemá chybět efektní střídání dne a noci, které znovu vysvětluje existenci dvou rozdílných dimenzí. Na noční setkání jste pak vybaveni baterkou, u níž sice oceníte její impresivní světelné kreace, ale díky nim jste zase příliš na očích. Na očích těm, jež by si nikdo nepřál vidět ani za bílého dne. Dramatické úhly kamer mají umocňovat klaustrofobické pocity hráče a zatímco na řadě míst si můžete "naštelovat" pohled za svá záda, v některých okamžicích budete odkázáni jen na záměr a potřebu tvůrců. To já osobně nesu dosti nelibě, neboť u podobného typu her vyžaduji absolutní přehled a povědomí o svém postavení. Nicméně nová implementace kamerových kejklů, kdy se záběr zpoza hlavní postavy začne nečekaně kolébat ze strany na stranu či nahoru a dolů, jakoby kopírující pohyb nějaké bytosti (čemuž tak příležitostně také bude), způsobí patrně nejeden domácí kolaps. Pokud budete zraněni, citelně se to projeví na vibraci vašeho ovladače Dual Shock2, dávající vám tak zřetelný impuls, jak blízko je ta velká postava s kosou. Interakce prostředí obnáší mimo jiné velice atraktivně zpracovaná puzzle, kdy se vám zohlední statický a přiblížený obrázek prozkoumávaného místa s doprovodným pomocným textem. Některými věcmi lze navíc manipulovat pomocí specifického kurzoru na obrazovce, což je zajímavý a oživující nápad. Ale jinak tady spousta prvků zůstala ve známých intencích. Rádio, upozorňující na blízkost živoucího tvora, přičemž tak ve své podstatě dotváří už tak hutnou atmosféru strachu. Nezměněný inventář, možnost kombinace vybraných předmětů a v neposlední řadě pohybové aktivity vašeho hrdiny.
Je tedy pravdou, že dvojka de facto hodně kopíruje výtečné herní mechanismy a nápady prvního dílu. Jenomže, kde tomu tak nečiní (série Resi). Pakliže si k tomu přidáte mnohem lepší vizuální ztvárnění a skutečně ÚCHVATNÉ FMV sekvence, vychází mi titul, který prostě nemůže nezaujmout.