Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BonusWeb.cz

  • Středa 23. července 2014. Libor


Silent Hill 4 - první část návodu

  12:00,  aktualizováno  8. listopadu 11:57
Slavná série Silent Hill je strhujícím mixem psychologického a fyzického hororu. Když Henry Townshend zůstane náhle uvězněn ve svém vlastním prokletém bytě, okamžitě vás zachvátí strach a panika. Jak z toho ven? Je tu návod!

Silent Hill 4: The Room - první část návodu

Úvod do hry:
Slavná série Silent Hill je strhujícím mixem psychologického a fyzického hororu. Silent Hill 4: The Room půjde však ještě mnohem dále. Když nový hlavní hrdina Henry Townshend, do jehož postavy se vžijete, zůstane náhle uvězněn ve svém vlastním prokletém bytě, okamžitě vás zachvátí strach a panika. Jedině zkoumáním záhadných portálů, vedoucích do strašlivých alternativních světů, odhalí Henry důvod svého uvěznění. Ale jak už to tak ve světě Silent Hill chodí, nové záhadné postavy, hroziví tvorové a nemrtví použijí všechny dostupné prostředky, aby vám v tom zabránili. Napjatá atmosféra a groteskní nepřátelé se postarají o hratelnost a herní zážitky, na které hráči jen tak nezapomenou. Hráči budou pozorovat postupné změny v herním prostředí, když začnou alternativní světy narušovat realitu. Svůj debut bude v tomto díle mít i přepínání akce mezi klasickým pohledem třetí osoby a novým pohledem z očí hlavní postavy. V Silent Hill 4: The Room budete tudíž cestovat mezi centrální lokací a svými nejhoršími nočními můrami. Nádherně navržená prostředí, strhující hudba a hordy strašlivých a znetvořených monster, to vše naleznete v nejděsivější hře, jakou jste kdy (možná) hráli. Snad jen ještě malý dodatek, tento návod je napsán na střední obtížnost, tedy normal.

V Silent Hill 4: The Room budete tudíž cestovat mezi centrální lokací a svými nejhoršími nočními můrami.

1) Ložnice
Po skončení úvodní animace se ocitnete ve vaší ložnici v tajuplném prostředí, prozkoumejte všechny obrazy a zdi, zejména pečlivě zeď nad stolkem, potom si otevřete dveře do další místnosti, i zde si všechno dobře prohlédněte, totéž pak udělejte i v dalších přístupných místnostech, kam se dostanete přes dvoje dveře. Spustí se animace, ze zdi v ní vyleze příšera, po jejím skončení se ocitnete znovu zpět v nyní již prosvětlené ložnici. Opět si důkladně prohlédněte všechny předměty a zdi, podívejte se i ven z nyní již otevřeného okna. Jakmile si vše prohlédnete, vyjděte dveřmi ven a dojdete tak do kuchyně. Vlevo od poličky s knihami seberte lístek a přečtěte si ho, za vámi si všimněte červeného zápisníku na stolku, pokud ho otevřete, hru si můžete uložit, což dělejte vždy, když se sem vrátíte zpět, rozhodně se to vyplatí. Z ledničky, kterou nejdříve otevřete, seberte čokoládové mléko a láhev vína, u dveří obtočených řetězy seberte lístek, který si rovněž přečtěte. V animaci spatříte ženu, po jejím skončení se vám zpřístupnila chodba vedoucí do vaší koupelny. Vstupte tedy do koupelny, z otvoru ve zdi vyjměte železnou trubku, je to zbraň, kterou budete za chvíli potřebovat, poté vstupte do díry ve zdi a plazte se až na konec, doplazíte se tak do další části hry.

2) Podchod
Jděte na druhou stranu podchodu a na jejím konci si promluvte s ženou, po skončení rozhovoru pokračujte na konci doleva, žena vás bude následovat. Asi uprostřed chodby se jí udělá nevolno a vejde do dámské koupelny, po chvíli se odtam vynoří divocí čokli, musíte je ubít trubkou z inventáře. Poté co se zbavíte těchto potvor, vejděte do ženské koupelny vpravo, tak si prohlédněte díru ve zdi a vraťte se na chodbu. Můžete si prohlédnout i pánskou koupelnu, ale nic zajímavého tam nenajdete. Pokračujte chodbou dál dopředu, v další místnosti opět ubijte holí psa, jděte dále dopředu a v chodbě před vámi skolte další dva psy Silent Hill 4: The Room – návod . Schodiště vlevo je zcela zatarasené, dejte se tudíž po schodech doprava a na nich seberte červenou krabičku s náboji do pistole. Vraťte se zpět, protože nic jiného už zde nenaděláte, jděte až k ženské koupelně a v ní vstupte do díry ve zdi, ocitnete se tak zpět ve své ložnici a pokud jste ztratili nějaké to zdraví, zde se vám automaticky doplní. Nejdříve ze všeho jděte k výše zmíněnému červenému notesu a hru si uložte. Odsuňte stolek za vámi, najdete tam na zemi pistoli, seberte ji. Vlevo na zdi si opět přečtěte nápis a podívejte se i škvírou ve zdi, spatříte záhadnou dívku. Potom bude zvonit telefon, vejděte do ložnice a zvedněte ho a vyslechněte si hovor. Nyní jděte ke vchodovým dveřím a prohlédněte si kukátko, přečtěte si i krví psaný nápis, má 15 písmen. Vejděte do koupelny, vlezte do otvoru ve zdi, nyní vás přenese do ženské koupelny v podchodu, kde sedí na záchodové míse mrtvá žena. Prohlédněte si ji, vezměte si od ní nový údaj o směru, tedy Lynch Street Line Coin, vyjděte na chodbu, dejte se doleva, pokračujte dál levou stranou, odbočte doprava k turniketu. Z inventáře na něj použijte disky Lynch……, tak projdete dál. Pokračujte dolů po schodech, spustí se animace, po jejím skončení pokračujte po schodech dál dolů. Se Zombiemi se moc nezdržujte, protože pokud je zabijete, po chvíli stejně obživnou, jestliže však chcete získat nějaký ten čas po jejich zabití, párkrát si na ně ještě dupněte. Odbočte doprava a po dalších schodech sestupte dolů. Ve vagónu si všimněte za okénkem Cynthie, volající o pomoc, odbočte doprava k prodejnímu automatu s číslicí 18, prohlédněte si jej, zkuste ho otevřít, ale neuspějete. Vraťte se zpět, pokračujte až k poslednímu vagónu, vstupte doprava do jeho dveří, uvnitř na malém panelu stiskněte červený knoflík, tak jste otevřeli dveře od vagónu Cynthii, tato přijde po chvíli za vámi.

Vraťte se k vagónu, ve kterém byla Cynthie uvězněna, ona půjde za vámi sama, starat se o ni nemusíte, Zombie útočí jen na vás a pokud budete nuceni střílet, sama vašim střelám uhýbá. Nastupte do vagónu, v kterém byla Cynthie uvězněna, přejděte přes celý vagón, další cesta je úplný labyrint, poradím vám, jak dál. Otevírejte si mapu, vaše poloha je znázorněna modrou šipkou a cíl vaší cesty šipkou zelenou, není tedy žádný problém se dostat ven z tohoto vagónového bludiště. Tak se dostanete až k druhému východu, jděte nahoru po schodech a nahoře seberte krabičku nábojů. Poté se vraťte po schodech dolů, odbočte doprava do protisměru, na konci projděte dveřmi. Pokud máte zdraví namále, pak vstupte do otvoru ve zdi vpravo, ocitnete se tak ve své garsonce, kde si můžete hru i známým způsobem uložit a automaticky se vám tak doplní i zdraví, pak se přes díru ve zdi v koupelně vraťte zpět. Jestliže však máte zdraví dostatek nezdržujte se a vylezte po žebříku nahoru. Naproti v chodbě můžete slézt dolů, je tam krabička s náboji, pak se vraťte a pokračujte chodbou, odbočte ke schodům a dole pod nimi projděte dveřmi. Dole zabijte pět hafanů, jděte doleva na druhou stranu, vstupte do lokomotivy, zjistíte, že chybí ovládací páka.

U eskalátorů seberte lahvičku se zdravím. Vracejte se zpět a teď už vám doporučuji v každém případě na druhém konci vlézt do otvoru ve zdi, ocitnete se doma v garsonce, znovu všechno prozkoumejte, uložte si hru, rozhlédněte se z oken, u vstupních dveří se koukněte do špehýrky u vstupních dveří a přečtěte si znovu krví psaný nápis, všimněte si, že má stále 15 písmen. Přes díru ve zdi v koupelně se vraťte na nástupiště, přejděte na druhou stranu až k eskalátorům a nyní si nastupte. Po cestě nahoru vás čeká problém, ze zdí zprava se budou postupně vynořovat Zombie Silent Hill 4: The Room – návod , musíte je likvidovat střelbou z pistole, nebo pokud by vám došly náboje, potom železnou tyčí. Problém je ale v tom, že vzdálenost Zombií od sebe je malá a tak hra vás často nechá útočit na již mrtvou Zombii a ta následující vás srazí ze schodů, přičemž samozřejmě ztratíte notný kousek zdraví. Máte sice v inventáři lahvičku s uzdravujícím elixírem, ale nedoporučuji ji používat, šetřete si ji na horší časy, bude mnohem hůř, pokud budete totiž pozorní a po jedoucích schodech se pohybovat nahoru a dolů, dá se projet po likvidaci Zombií až úplně nahoru bez nejmenší ztráty, či úbytku zdraví. Jakmile tedy vyjedete až úplně nahoru, jděte do chodby vlevo a tam na konci seberte ze země krabičku nábojů. Poté se vraťte a pokračujte doleva po schodech nahoru, tam naleznete na zemi rozházené šminky, neklamné to znamení, že Cynthie je nablízku, vstupte tudíž do dveří vpravo, v animaci vám těžce zraněná Cynthie umře v náručí, ale ještě těsně před smrtí vám řekne číslo, které si zapamatujte, je to 16121. Nato se ocitnete automaticky zpět ve své garsonce, spustí se další animace, po jejím skončení jako obvykle prohlédněte všechny místnosti, okna, nápisy na zdech, špehýrku, na dveřích zjistíte, že krví psaný nápis má nyní 16 písmen. Pod vstupními dveřmi seberte lístek s datem 8.dubna, přečtěte si ho, jakmile si všechny změny a novoty prohlédnete, jděte do koupelny a dírou ve zdi se přenesete do další části hry.

3) V lese
Hned jak se ocitnete v lese, prohlédněte si pořádně celou pravou stranu, pak jděte dopředu k bráně, od ní vlevo si přečtěte zprávu a projděte jí. Jděte na druhý konec a vstupte do dveří, uvnitř se zbavte sršních mutantů (zastřelte je a pak na ně šlápněte, tím je totálně zlikvidujete), vlevo za šikmou rampou seberte ze země náboje, dalšími dveřmi projděte dál. Napadnou vás další sršni, můžete je pobíjet, ale stačí jen rychle proběhnout dál přes dveře vpravo. Zde si prohlédněte automobil z místa řidiče, nejdete lístek, který si přečtěte, pokračujte přes další bránu vpřed. Přistupte ke koktajícímu chlapci, promluvte si s ním, nechejte ho se vykoktat, projděte další bránou. Tady narazíte na několik psů, i ty lze zastřelit (pak na ně šlápnout), nebo můžete proběhnout k další bráně, jen pozor, ať vás nezabije padající flákota. Za branou narazíte na další hafany, utíkejte k bráně, na ní si přečtěte nápisy a vstupte dovnitř. Ocitnete se na prostranství, kde jsou vstupní dveře do domu, ale nemáte od nich klíč. Z nádvoří ale vedou dál troje dveře, kromě těch, jimiž jste sem přišli, všemi musíte postupně projít. Pokud tedy začnete ve směru hodinových ručiček, za bránou na vás už čekají čtyři psi a několik vosáků, další místnost je prázdná, projděte přes ni dál, na výstupku seberte G-železo a vraťte se před dům. Teď projděte druhou bránou, po průchodu na razíte v animaci na malého chlapečka a koktajícího hocha, prohlédněte si náhrobky a vraťte se před dům. Vstupte do poslední brány, zlikvidujte tři psy a vosáky, pokračujte vpřed, na zemi seberte balíček zdraví, prohlédněte si náhrobky a vraťte se zpět. Teď vám ale musím vysvětlit, jak dál. Ve všech zmíněných lokacích jsou díry ve zdi, pokud do nich vlezete, ocitnete se zpět ve vaší garsonce a přes koupelnu se dostanete zpět k té díře, do které jste vstoupili. Je to důležité proto, že budete mít brzy naplněný inventář, takže se některých předmětů budete muset zbavit a to tak, že si je doma uložíte do bedny, kde je budete mít dále k dispozici, jinak byste už nemohli sbírat další potřebné předměty. Přede dveřmi teď stojí známý kokta, nechejte se ho vymáčknout, bude mít ale žízeň. Dejte mu z inventáře čokoládové mléko, hodí vám na oplátku rýč, seberte ho ze země.

Pokud hocha vyslechnete, dozvíte se, kde máte začít kopat. Z jeho zmateného koktání se ale dovíte, že máte pokračovat protější bránou, jděte tudíž tam. Tak dojdete až ke stromu, je to předposlední lokace, jehož kořeny vypadají jako lidské ruce. Použijte na ně z inventáře rýč, tak seberete klíč, zároveň se ale dozvíte, že ten kdo klíč vlastní při sobě, bude bloudit a tápat stále dokola. Nesnažte se tedy vracet přímo zpět k domu, bloudili byste stále dokola, takže projděte do poslední lokace, pozor na ducha, vstupte do díry ve zdi, ocitnete se v garsonce, kde klíč Silent Hill 4: The Room – návod a ostatní nepotřebné věci uložte do bedny, uvolněte si tak inventář. Projděte si celou garsonku, vše si prohlédněte, pak přes díru v koupelně projděte na místo, kde jste do díry vstoupili. Opět pozor na ducha a pokračujte přes brány zpět ke dveřím domu. Od vstupu vpravo je díra do zdi, vlezte do ní, ocitnete se doma, z bedny vyjměte klíč, který jste si tam uložili a přes díru v koupelně projděte zpět. Nyní již můžete vstupní dveře do domu otevřít, vstupte tudíž dovnitř, promluvte si s koktou, pod zborcenou knihovnou seberte lístek, přečtěte si ho, potom vyjděte po schodech nahoru a prohlédněte si uzamčené dveře. Vraťte se zpět dolů, jděte doleva, kde je na zemi svícen, pod ním seberte další lístek, který si opět přečtěte, tak se vám otevřou dveře vpravo, kterými projděte. Spustí se animace, ve které koktající hoch uhoří, zapamatujte si ale číslo, které vám ještě před smrtí stačí sdělit, je to 17121. Spustí se další animace, po které se ocitnete zpět ve vaší garsonce, prohlédněte si špehýrku u vchodových dveří, zjistíte, že krvavý nápis má nyní 17 písmen. Můžete se i vrátit k bedně a vybrat si věci, které jste si sem uložili, ale nechejte si alespoň dvě volná místa v inventáři, pak si hru raději uložte a přes díru v koupelně projděte do dalšího pokračování hry.

4) Vězení
Po skončení animace jste se tedy ocitli ve vězení, no nazdar, to nám to pěkně začíná. Postupujte tedy kulatou chodbou dál vpřed opět ve směru hodinových ručiček, hned v první místnosti pobijte jakési housenky (nebo že by to byly jedovaté houby?), do další místnosti se nedostanete, ve třetí místnosti seberte náboje a vlevo si přečtěte nápis na stěně, před čtvrtou místností seberte ze země lístek a v inventáři si ho přečtěte, tato místnost je ale zamčená, v následující místnosti je vězeň, ale i zde je zamčeno, zatím mu tedy namůžete pomoci. V další místnosti jsou odporní slimáci, s nimi rovněž nic nenaděláte, sedmá místnost je opět nepřístupná, v poslední kobce si přečtěte lístek na lavici. Jakmile tedy takto prohlédnete všechny cely, projděte jedinými dveřmi na obvodové zdi vlevo ven, uvnitř vpravo na stěně od otvoru seberte lístek, který si přečtěte v inventáři. Levé dveře jsou zatím nepřístupné, vstupte tudíž do pravých. Pokračujte chodbou vpřed, z levé strany zdi vás budou napadat příšery, držte se tedy při pravé zdi, tak bez úhony projdete, chodba je totiž dosti široká. Pokračujte dál kolem žebříku, dveře vpravo jsou zamčené, po chvíli najdete vlevo u zdi malý svatý medailónek, seberte ho. Pokračujte stále vpřed, na konci chodby projděte dveřmi. Sejděte dolů, pozor na sršně, vstupte vlevo do dveří, jste v místnosti s generátorem. Prohlédněte si ho, zjistíte, že je nefunkční, dveře na druhé straně jsou neprůchodné, vraťte se tedy zpět.

Zbavte se posledních sršňů, pokračujte spodem k oprýskané tabulce s nápisem, přečtěte si ji, obdržíte klíč. Vraťte se zpět ke dveřím, kterými jste sem přišli, pokračujte chodbou dopředu, projděte dveřmi na konci chodby a nyní již levé dveře otevřete klíčem. Ocitnete se venku na spirálové rampě, pokračujte doprava a vstupte do prvních dveří vlevo (pozor na sršně). V kruhové chodbě se dejte doleva, první dveře z chodby vpravo jsou zamčené, další dveře blokují známé potvory housenky, zbavte se jich, ale místnost vpravo je nepřístupná, stejně tak, jako ta další. Pokračujte chodbou vpřed, pobíjejte i slimáky, kteří padají ze stropu a pletou se vám do cesty, nezapomeňte je vždy zašlápnout. V následující kobce si vlevo na stolku přečtěte zápis v deníku, v další cele jsou jen černě zaprášené láhve, další dvě kobky jsou opět nepřístupné, v poslední si přečtěte vlevo na stěně plakát. Dveřmi vlevo vyjděte na spirálovou rampu a pokračujte doprava až k dalším dveřím, do kterých vejděte. V první místnosti jsou na zemi knihy, v druhé cele je v zemi díra v podlaze, zatím do ní neskákejte, pokračujte dál, zabijte dvojhlavou bestii, pobíjejte slimáky, v následující kobce je opět díra v podlaze, ale vpravo od ní si všimněte zakrvácené postele. V další cele si prohlédněte šaty, vlevo si přečtěte nápis, v následující místnosti zlikvidujte obě monstra a seberte krabičku s náboji. Pak pokračujte dál, zabijte další dvouhlavou stvůru, v sousední cele je další díra v podlaze, v následující cele pak housenky a po levé straně deník, který seberte a v inventáři si ho přečtěte, vpravo si přečtěte lístek. Ve vedlejší cele jsou opět housenky a poznámky, v poslední kobce si prohlédněte šaty na podlaze. Dveřmi vlevo se vraťte ven na spirálovou rampu a pokračujte doprava až k posledním dveřím, vejděte dovnitř. Prohlédněte si dveře před vámi, pak jděte na druhou stranu a otočte ventilem, tak jste otevřeli stavidla a voda proudí do spodních pater přes třetí patro. Vraťte se tudíž po rampě do třetího patra, znovu projděte všechny kobky, všimněte si nyní již tekoucí vody, ve dvou celách přibyly nové nápisy, samozřejmě si je přečtěte.

V místnosti se zakrvácenou lavicí si prohlédněte mapu, po chvíli budete muset srovnat takto kobky se zakrvácenými lavice otáčením pod sebe ve všech patrech. V tomto poschodí jsou tři cely s dírami v podlaze, všechny ale vedou do zamčených dveří ve druhém patře, takže zatím se tudy nikam dál nedostanete. Vyzkoušet to ale musíte, v prvním patře je místnost zamčená, takže znovu zpět do třetího patra. Nyní již můžete ve třetím patře jít doprava a v kobce proskočit dírou v podlaze dolů, v krátkých animacích se tak ocitnete až úplně dole v suterénu ve sprchách, kde zabijte obě dvouhlavé bestie a potom projděte dveřmi. Další dveře jsou zamčené, nyní je vaším úkolem správně nastavit nad sebe všechny kobky se zakrvácenými postelemi. Takže se vydejte k řebříku a vylezte do prvního patra. Zde si nejdříve přečtěte dokument, pak si všimněte kulatých okének na obvodové zdi. Na stěně je také červený terčík, prohlédněte si tedy druhé okénko vpravo od zmíněného terčíku, měli byste v něm vidět kobku s postelí, pocákanou krví. Vylezte tedy po žebři výš, přečtěte si lístek, pak ventilem otáčejte tak dlouho, dokud ve stejně uloženém okénku nespatříte opět zakrvácenou postel Silent Hill 4: The Room – návod . Vydejte se po žebři ještě výš, přečtěte si lístek, získáte číslo 0302, potom zde učiňte totéž a pokud máte vše správně nastaveno, pak se zde se musí po nastavení spustit animace, ve které osvobodíte vězně, vraťte se po žebřících zpět dolů. Jděte zpět do suterénu, spustí se další animace, ve které spatříte známého malého hocha a osvobozeného vězně. Vydejte se teď přes sprchy ke spirálové rampě a po ní jděte až ke dveřím (dá se lézt i po žebřících) do třetího patra, vejděte dovnitř, dejte se doprava a prvními dveřmi, ve kterých je díra v podlaze seskákejte až dolů, ocitnete se v jídelně, Vymlaťte potvory, vejděte do kuchyně, i zde udělejte pořádek a přistupte k protějším dveřím s kódovým panelem. Zde se vám může stát jedna nepříjemná věc, po otevření panelu můžete obdržet hlášku, že na panel je špatně vidět, což může mít dvě příčiny, nepustili jste s nejhořejšího patra vodu dolů, nebo což je pravděpodobnější, nenastavili jste pomocí ventilů správně kobky nad sebe, potom se musíte vrátit a příslušnou chybu napravit. Pokud máte ale vše správně uděláno, naklepte na kódový panel číslo 0302, tak projdete dveřmi dál. Spustí se animace, v níž spatříte mrtvolu a obdržíte další číslo 18121, poté se ocitnete opět znovu ve vaší garsonce. Prohledejte důkladně všechny předměty v koupelně, všimněte si zakrvácené vany, prozkoumejte špehýrku u dveří, pod dveřmi seberte popsaný lístek a nakonec si hru uložte. Dírou ve zdi v koupelně projděte do dalšího pokračování.

5) Skladový komplex
Ocitli jste se tedy v chodbě veliké haly, pokračujte vpřed, dojdete k automobilu, prohlédněte si jej. Dveře vlevo jsou zamčené, sestupte tudíž dolů po schodech, narazíte ne zmutovanou opici, zabijte ji. Další dveře vlevo opět neotevřete, takže pokračujte opět po schodech dolů. Spustí se animace, promluvíte si s mužem, po jejím skončení zlikvidujte další dva opičáky a vpravo projděte dveřmi. V místnosti narazíte na ležícího ducha, seberte mu z ruky klíč a poté mečík, to ho zvedne ze země, ale zabít ho nelze, takže honem projděte dveřmi dál a sejděte po schodech až dolů, po cestě pozor na další duchy a slimáky. Projděte dveřmi a hned nato druhými, v místnosti seberte náboje do pistole, dveřmi vpravo pokračujte dál. Ocitli jste se ve skladu basebalového nářadí, seberte ze země 5-železo (hůl), na druhé straně pak naleznete basebalovou pálku. Pokud si potřebujete uvolnit místo v inventáři, pak projděte dírou ve zdi a ve vaší garsonce naskládejte nepotřebné věci do bedny, potom se přes díru v koupelně vraťte zpět. Další dveře neotevřete, vraťte se tedy zpět do vedlejší místnosti a rychle sestoupejte po schodech dolů, kde projděte dveřmi. Zde zabijte tři vzteklé hafany a několik sršňů, z regálů seberte klíč, vejděte do uličky a dveřmi vlevo se dostanete na schody, vyhýbejte se duchům a projděte dalšími dveřmi. V místnosti si prohlédněte vše co lze, nic jiného zde už nenaděláte, tak se vraťte známou cestou zpět do basebalového skladu. Na dveře vlevo použijte klíč, tak projdete dál, sejděte po schodek až úplně dolů, pozabíjejte opičáky. Dveře vlevo jsou zamčené, takže kolem nich projděte do uličky, pokračujte po rampě až na konec, kde si vlevo nastupte do výtahu.

V animaci spatříte muže ze začátku, jak pistolí ohrožuje malého, vám již dobře známého chlapečka, po skončení animace vás výtah zaveze dolů, na panelu mačkejte tlačítka tak, abyste vyjeli až úplně nahoru do nejvyššího patra. Vystupte si, dávejte si pozor na duchy, jděte až na konec chodby, kde u zdi seberte další mečík a lopatu, vraťte se k výtahu a nyní sjeďte až úplně dolů, vpravo slezte po žebříku níž. Pokračujte vpřed, seberte lékárničku, odbočte do chodby vlevo, zlikvidujte housenky a na konci chodby vylezte po žebři nahoru, kde zlikvidujte několik příšer. Všechny dveře zde jsou neprostupné, takže pokračujte dál, pobijte další opičáky, jedna z nich má dokonce golfovou hůl, no raději si ji neberte, šetřete si místo v inventáři. Projděte dveřmi, sestupte dolů po schodech, naproti na druhé straně projděte dveřmi. Sejděte dolů po schodech, zlikvidujte pijavice, projděte do baru, na barovém pultu seberte lístek, přečtěte si ho v inventáři, ze židle seberte sekeru. Nyní musíte projít dírou ve zdi do vaší garsonky, prohlédněte si špehýrku, zjistíte číslo 302, pak vykoukněte z okna, na reklamě na střeše je číslo, poznamenejte si čtyři poslední číslice, tedy 3750. Vraťte se přes koupelnu do baru, na dveře použijte tento kód a vydejte se na dlouhou cestu po mnoha schodištích nahoru, cestu vám budou znepříjemňovat duchové. Tak dojdete až ke dveřím, z kterých sejměte kódovou tabulku, pak jimi projděte. Spustí se animace, kdy váš muž bude umírat v elektrickém křesle, spatříte i malého chlapečka, ale dozvíte se i další dvě čísla a to 19121 a 11121. Po skončení animace se ocitnete zpět ve vaší garsonce, kde si vyslechněte rádiový přenos, podívejte se ven z okna, muž vám ukáže dvě čísla, tedy 207 a 303, zkontrolujte špehýrku, seberte lístek pod dveřmi, odložte si věci z inventáře do krabice, hru si uložte a přes díru v koupelně tak už můžete pokračovat dál.

6) Byty
Po skončení úvodní animace, ve které se bude snažit někdo dostat do pokoje číslo 303 se ocitnete na chodbě, před vámi vpravo u dveří spatříte malého chlapečka, to určitě něco znamená. No nic, vejděte do pokoje 301, uvnitř seberte ze stoku červený papírek, hned vedle pak deník, obojí si přečtěte v inventáři. Vstupte do fotokomory, prohlédněte si oba červené obrázky na stěnách, z každého tak získáte klíč. Na stolečku si přečtěte žurnál, pak se vraťte zpět na chodbu, dejte si pozor na ducha. Pokračujte ke dveřím 302, chlapeček zmizí, vy ale podstrčte pod dveře červený papírek z inventáře. Pokračujte dál, na konci chodby vstupte do dveří, sejděte dolů po schodech, na kterých sedí muž. Promluvte si s ním, ale panenku, kterou vám nabízí neberte. Sejděte až dolů a na přihrádku použijte klíč z inventáře číslo 106, přečtěte si zprávu. Levými dveřmi vyjděte do chodby a dalším klíčem si otevřete dveře 105, uvnitř seberte další dva červené papírky a vedle si přečtěte deník, seberte svazek apartmá klíčů. Vraťte se do chodby a vstupte do místnosti 106, ve vedlejší místnosti je telefon, použijte ho, napadne vás duch, takže honem zpět do chodby a vejděte do pokoje 107. Zde toho mnoho nenaděláte, jen vás napadne další duch, vraťte se tudíž rychle zpět na chodbu. Vraťte se zpět do centrální místnosti a teď pokračujte dál pravými dveřmi. V chodbě zlikvidujte dva psy, v místnosti 104 pro klid duše zastřelte několik sršňů, pokoj 103 můžete klidně vynechat, vstupte tedy až do místnosti 102. Zde rozšlapte pijavice, otevřete lednici a z krvavého nepořádku seberte další půlku červeného papírku.

V místnosti 101 je plno výborných zbraní, bohužel je to jen výstavka, takže žádnou neseberete, seberte tudíž alespoň náboje do pistole a vzadu v knihovně si přečtěte jednu z knih. Opět se vraťte do centrální místnosti, vyjděte po schodech nahoru a odbočte do dveří vlevo. Tady v chodbě zabijte tři hafany, vstupte do dveří 205, dejte si pozor na ducha, ze stolku seberte kazetu, pak v místnosti 206 zastřelte dva psy, prohlédněte si zakrvácený koš, podívejte se z okna na pokoj 303, můžete z křesla sebrat kolt, potom se vraťte zpět a v chodbě u schodů projděte pravými dveřmi. Místnost 204 je prázdná, v bytě 203 je zakrvácená košile Silent Hill 4: The Room – návod , prohlédněte si ji, získáte tak další půlku červeného papírku, seberte ze země Bug sprej, je to další zbraň. V pokoji 202 zvedněte vyzvánějící telefon a prohlédněte si obrazy všech nájemníků tohoto strašidelného domu, kteří obývali jednotlivé pokoje. Vraťte se ke schodům, jděte o poschodí výš, opět pozor, abyste nesebrali na schodech ležící panenku, vstupte do pokoje 304 a seberte náboje. Do pokoje 303 se však nedostanete, jděte tedy k pokoji 302 a vložte pod dveře jeden z červených papírků z inventáře. Pak se vraťte zpět do centrální haly a dírou ve zdi projdete do vaší garsonky. Do bedny si odložte všechny nyní již nepotřebné klíče, poté si přečtěte všechny červené papírky pod vstupními dveřmi, tak se dozvíte, že klíč od místnosti 303 je ve vaší ložnici mezi postelí a oknem, jděte tudíž tam a seberte ho. Přes díru v koupelně se vraťte zpět do centrální haly, jděte k pokoji 303 a vstupte dovnitř. V následné animaci spatříte umírající ženu, u které stojí váš známý malý chlapeček, na zádech ženy je vyřezáno číslo 20112, poté se ocitnete znovu zpět ve vaší garsonce.

U vstupních dveří seberte talisman a nový červený papírek, vykoukněte ven ze všech oken, uložte si hru. Jděte do koupelny, ale zjistíte, že díra ve zdi je zablokována, takže nemůžete pokračovat dál. Vedle vstupních dveří vlevo je vchod do vaší komory, vejděte tedy dovnitř, na zdi si prohlédněte špatně viditelný Satanův znak, na který použijte talisman z inventáře, objeví se nápis, který si přečtěte. Na zdi se ale také objevila čtyři místa se symboly, stejné symboly máte nyní uloženy ve vaší bedně, jděte tedy k ní a seberte je všechny do inventáře. Vraťte se do komory a umístněte postupně zmíněné symboly na správná místa, oranžový symbol nahoru, purpurový dolů, vpravo žlutý a vlevo růžový, tak se vám objeví nový otvor ve zdi v koupelně, projděte jím tedy do následující části, dříve si však raději hru znovu uložte.

7) Nemocnice
Jakmile skončí hororová animace, pozabíjejte všechny sršně, pak se vraťte do místnosti, ve které jste se probudili, zabijte zmutovanou ošetřovatelku a vyjděte zpět na chodbu. Poté odbočte do chodby vpravo, spustí se další animace, po jejímž skončení seberte ze země dámskou kabelku. Vstupte do místnosti vlevo od místa odkud jste přišli, ze stolku seberte nůž, projděte dveřmi vpravo a prohlédněte si osvětlenou vitrínu, pak seberte ze stolku lístek s poznámkami, přečtěte si i další lístky na nástěnce. Vyjděte dveřmi ven, za dveřmi vpravo před vámi je lahvička s uzdravujícím nápojem. Za dveřmi z chodby naproti je úniková díra ve zdi, ale nic víc, v místnosti vedle je ozdravný balíček, naproti v místnosti jsou dvě zmutované ošetřovatelky a v regále ampule, seberte ji. Zkuste použít výtah, ale ten je pochroumaný, takže odbočte vlevo do dveří a za nimi vystoupejte po schodech nahoru, projděte dveřmi. Na chodbě se jen tak samo od sebe prohání několik nemocničních vozíků, vyhýbejte se jim, těžce by vás zranily. Nyní si prohlédněte mapu, získáte přehled o místnostech a začněte je prohlížet jednu po druhé, začněte zleva. V první místnosti naleznete náboje, v druhé pobijte monstra, další místnost je prázdná, vedlejší zamčená, v sousední seberte malý medailónek, ve vedlejší svíčku a vedle golfovou hůl, v další naleznete klíče, ale spadne na vás klec. Klíčem si ji odemkněte a pokračujte dál v prohledávání zbylých místností.

Protější místnosti jsou až na nějaké hororové úkazy téměř bezvýznamné, jen seberte v jednotlivých pokojích vše, co se dá, není to však nijak důležité. Nyní si stejným klíčem otevřete čtvrtou místnost vlevo, která byla zamčená, prohlédněte si zde ležící zraněnou dívku jménem Eileen, spustí se animace, po ní vás bude dívka doprovázet, vraťte se do chodby, nyní ji musíte chránit a hlavně jí i doplňovat zdraví, dělte se s ní o ně poctivě, na konci hry se vám to určitě vyplatíSilent Hill 4: The Room – návod . Zjistíte, že samohybné vozíky zmizely, zato se objevilo několik zmutovaných ošetřovatelek, které zlikvidujte. Zde musím ještě podotknout, že se tady hra generuje pokaždé jinak, takže popis místností nemusí souhlasit s mým návodem. Existuje však jednouchá rada, prostě v každém případě prohledejte všechny místnosti, posbírejte vše, co se sebrat dá a zlikvidujte všechny příšery. V následující chodbě zabijte ještě dvě zmutované sestry, jděte do prádelny a vstupte do díry ve zdi. Spustí se animace, dívka se pokusí vstoupit do díry s vámi, ale ve vaší garsonce se ocitnete sami. Prohlédněte si ventilátor, který nyní spadl ze stropu a leží na zemi, prohlédněte si a seberte poznámky, ležící na podlaze vedle knihovny (zjistíte číslo 11/21 a pod vstupními dveřmi seberte lístek a malý klíček, hru si uložte, do bedny vložte nepotřebné věci z inventáře a dírou ve zdi v komoře se vraťte do nemocnice.

V animaci se opět setkáte s dívkou, vyjděte do chodby, dívka vás musí stále následovat, kontrolujte si to, zda ji máte stále v patách, jděte na konec chodby a znovu projděte ke schodům posledními dveřmi vlevo. Zase vystoupejte po schodech nahoru, tlačítkem si přivolejte výtah, můžete dveře otevřít a skolit mutanta, pak se ale vraťte po schodech zpět dolů, odbočte doleva do nyní již uvolněné výtahové šachty. Mříže před vámi si otevřete klíčkem z inventáře, zabijte další tři zmutované ošetřovatelky, sejděte dolů po schodech, vpravo ode dveří na zdi si přečtěte krví psaný nápis a projděte i s dívkou dveřmi. Pokračujte po kruhové rampě dolů, vlevo pod schody vidíte otvor ve zdi, tady se hra zachovala trochu podivně. Můžete totiž klidně pokračovat dál a přejdete tak do další části, ale raději vstupte do zmíněného otvoru, v garsonce pod vchodovými dveřmi seberte lístek a malý klíček, znovu překontrolujte inventář, uložte si hru a znovu se přes díru v komoře vraťte zpět. Pokračujte zpět k rampě, odbočte doleva a sejděte až dolů, vpravo projděte dveřmi.

Pokračování příště.

Autor:




mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.