Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silent Hill: Homecoming – dojmy z hraní

aktualizováno 
Sice přesně nevíme, co chtěli autoři nového Silent Hillu vyjádřit podtitulem Homecoming, ale přesto je v mnohém příznačný.

Silent Hill: Homecoming

Silent Hill: HomecomingSice nevíme, co přesně chtěli autoři nového Silent Hillu vyjádřit podtitulem Homecoming, ale přesto je v mnohém příznačný. Nejenže nabízí známou hororovou atmosférou, která v mnohých příběhových pasážích až hraničí s psychologickým terorem, ale třeba i tím, že v hlavní roli se opět objevuje vcelku obyčejný, ničím zvlášť zajímavý a civilně vyhlížející chlapík, stejně jako v prvních dvou dílech.

Hratelná ochutnávka nám navíc představila dvě lokace, které jsou pro sérii Silent Hill rovněž značně typické: hřbitov a nemocnici. A přestože dění na hřbitově tak trochu postrádalo onen typický silenthillovský náboj, procházka notně zdevastovanou nemocnicí nám opět připomíná, proč se tato série stabilně řadí mezi nejlepší hororové hry, přičemž při porovnání faktoru děsivosti jí dnes může konkurovat snad jen Forbidden Siren, která ale hráčům dokáže zabrnkat na nervy zároveň i poněkud vyšší obtížností.

Silent Hill: HomecomingPři „standardních“ hádankách tvůrci možná až příliš sázeli na zažité mechanismy.

Při ohlášení této hry se na herní scéně rozhostily jisté rozpaky z toho, že na ní nepracují lidé přímo z Konami, ale externí tým The Collective. Ovšem těžko říci, zda z našeho pohledu hratelná ukázka tyto obavy rozptýlila. Takže asi takto: pokud se řadíte ke skupině ortodoxních příznivců, najdete v Homecomingu jistě celou řadu věcí, které vám poskytnou spoustu příležitostí k všemožným stížnostem a připomínkám, ale pokud Silent Hill zkrátka „jen máte rádi“, pak zde s velkou pravděpodobností dostanete vše, co očekáváte.

Stejně jako předchozí díly je i ten pátý pomyslně rozdělen na soubojovou a adventurní část, přičemž zejména ta prvně jmenovaná s sebou může nést jisté zklamání. Souboje jsou totiž víceméně stejné jako kdykoliv předtím. Nedá se sice Silent Hill: Homecomingříci, že by postrádaly tempo či napětí, nemluvě o tom, že mnohé nepřátelské nestvůry jsou díky výkonnějším konzolím současnosti krásně odporné. Ale přeci jen bylo tak trochu cítit, že se nejedná o primárně akční hru (přestože podle dostupných informací a spekulací má Homecoming celkově sázet na akci ještě o něco více než kterýkoliv díl). A nebo jako by zde souboje byly víceméně jen proto, že zde byly vždycky.

Jinými slovy, akční část nás ničím nijak zvlášť nepřekvapila. Dokonce se ani nezdálo, že by souboje fungovaly jako takzvané „lekačky“. Na druhou stranu ale rozhodně nemusíte mít strach, že byste se v celé hře nelekli. Když se například v nemocniční chodbě propadne kus stropu a kousek před vámi se zjeví krvavá mrtvola houpající se na stropní konstrukci, pak věřte, že vám v tu chvíli málem vyskočí srdce z těla. Testováno na herních redaktorech a to dokonce za denního světla.

Co se týče adventurní části narazili jsme v krátké hratelné ukázce pouze na hádanky Silent Hill: Homecomingvíceméně klasických schémat, ale pokud si můžeme být něčím jisti, pak je to přesvědčení, že si na nás autoři opět vymyslí i nějaký ten hodně slušný puzzlík, ať již tedy po stránce koncepční (piáno) nebo z hlediska řešení daného problému (prošťouchnout ucpanou díru džusem).

Nic nenasvědčuje tomu, že by série Silent Hill slevovala ze svých kvalit.

Všimli jsme si ale, že při „standardních“ hádankách tvůrci možná až příliš sázeli na zažité mechanismy. V nemocnici například objevíte na osvětlovací tabuli rentgenové snímky a na jednom prosvítá trojice čísel. Vedle se dozvíte, že to tam někdo naškrábal šestimístný kód k vedlejší cele, ale druhá půlka snímku se ztratila, takže ji pochopitelně musíte najít. Na klasickém principu „najdi, seber, použij“ samozřejmě Silent Hill: Homecomingnení nic špatného, ale trošku nechápeme, proč musíte i druhou půlku snímku povinně připevnit na osvětlovací tabuli, když u sebe po celou dobu máte baterku.

Jak již bylo řečeno, verze hry, kterou máme k dispozici je skutečně pouze velmi krátkou ochutnávkou s mnoha znaky rozpracovanosti, takže nemůžeme hodnotit, jak se potenciálně funkce a využití různých předmětů budou v průběhu hry měnit či rozšiřovat, ale přesto se jeví jako zbytečné a dokonce i svým způsobem nešťastné, kdyby zrovna baterka měla plnit pouze funkce částečného osvětlovače scény (v mnoha lokacích je samozřejmě dost světla samo o sobě), výrobce efektních stínů (místy skutečně působivé) a návnady na monstra (s rozsvícenou baterkou si vás více všímají).

Jistě, plnění tohoto úkolu by se tím o něco zkrátilo, ale co zvolíte raději? Opakované procházení již prohlédnutých místností s nadějí, že je to tak třeba proto, aby sem Silent Hill: Homecomingmohli tvůrci zakomponovat nějaký okamžik posouvající děj, nebo raději dobrý pocit z o poznání přirozenějšího řešení, kdy si baterkou posvítíte, na co chcete, respektive jeden předmět v jedné ruce použijete na druhý v druhé ruce přímo na místě, aniž byste museli někam chodit?

Jisté námitky lze mít i ke grafickému zpracování. To je pochopitelně opět velmi stylové a příslušnost nového dílu ke své rodině je zřejmá skutečně na první pohled. Trochu ale zamrzí, že se grafici možná až příliš drží značkových vizuálních projevů celé série, tedy husté mlhy a jistého zrnění obrazu. V kombinaci s tmavými lokacemi tak je obraz možná až příliš zastřený. Možná by hře slušelo přeci jen o něco více využít výkonu aktuálních mašin, kdy by do grafického hrnce putovala o něco větší špetka vizuální líbivosti. Ale na druhou stranu, třeba by to pak už nebyl onen Silent Hill, jak jej známe a jak jej máme rádi.

Silent Hill: HomecomingI přes tyto výtky ovšem zatím nic nenasvědčuje tomu, že by série Silent Hill slevovala ze svých kvalit. Atmosféra, zejména v nemocnici je opět hustá tak, že by se dala krájet, což je tradičně podpořeno i celou škálou děsuplných zvuků, a hratelnost se jeví opět velmi slušně. Navíc je potřeba ještě jednou zdůraznit, že jsme si vyzkoušeli jen krátkou ukázku rozpracované hry, tudíž prostoru na rozvinutí všech principů zbývá ještě spousta. Takže ve výsledku nezbývá, než se na pátou návštěvu městečka Silent Hill skutečně těšit.

Index očekávání: 85%

Autor:


Témata: hřbitov


Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

Star Wars Battlefront II
Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Další z rubriky

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.