Silent Storm - ambiciózní akce

  12:00
Taktická akce s prvky RPG a propracovaným tahovým bojovým systémem - to zní ambiciózně. Ještě doplníme, že objekty - a to včetně velkých baráků - jsou zničitelné; nezbývá než dodat: velmi ambiciózně.

Silent Storm
Výrobce: Nival Interactive
Vydavatel: TBA
Datum vydání: 30. května
homepage
Silent Storm Pokud bych měl Silent Storm představit v jedné (dlouhé) větě, řekl bych – jedná se o taktickou akci s prvky RPG, jejíž dějové pozadí představuje druhá světová válka, v níž velíme elitní skupince vojáků, kteří se v tahovém systému utkávají s rozličnými nepřáteli. Uff. Hluboko za nepřátelskými liniemi hráč plní nejrůznější, povětšinou delikátní záškodnické akce, aby zabránil nepřátelům v postupu. Hra je částečně inspirována skutečnými událostmi, čekají nás kampaně jak za spojence, tak nacisty. A na co všechno se můžeme těšit? Základna nájemných žoldáků, z nichž si hráč sestavuje svoji skupinu, čítá více jak čtyřicet elitních jednotlivců různých národností (hovoří se o třiceti národnostech). Každý z těchto vojáků disponuje určitými schopnostmi, čili průběh mise velmi ovlivňuje i výběr "správných" vojáků pro daný úkol. V opačném případě může skončit sabotážní mise absolutním fiaskem. Nezapomínejme také, že vždy budeme operovat maximálně s pětičlenným komandem. Výbava čítající autentické prostředky - jako třeba Silent Storm speciálně upravené nože, ruční raketomet a mnohé další, často ne příliš běžné - se co do počtu blíží osmdesáti kusům.

Poutavý herní atribut jistě zosobňuje pohledné 3D prostředí, do něhož autoři hru zasadili. Hlavní stavební prvek potom představují nelineární kampaně, které počítač sám generuje. Jistě se tím zvyšuje variabilita, na druhou stranu tím tvůrci více balancují nad propastí, poněvadž stejnou měrou jsou logicky kladeny požadavky i na kvalitu generátoru. Tvůrci se dušují, respektive zdůrazňují jednu nespornou výhodu – hráč si může vybrat, jakým stylem a s jakou obtížností hru projde. Jednak se nabízí oblíbené plížení se podél zdí, opatrné našlapování, likvidace nepřátel, ovšem na hře si smlsnou i o něco přímočařejší hráči – Silent Storm půjde hrát jako akčnější záležitost. Záleží na vás – stěžejní úkoly půjdou řešit několika odlišnými cestami. Zajímavě zní informace o interaktivitě prostředí – všechno, na co ve hře narazíme, totiž půjde rozstřílet, vyhodit do vzduchu, zkrátka zničit (a to včetně vícepodlažních budov).

Silent Storm Podívejme se podrobněji na charaktery jako takové. Co se týče povolání, zde nás žádné výrazné překvapení nečeká a logicky ani nemůže: setkáme se s průzkumníkem, odstřelovačem, klasickým vojákem, granátníkem, medikem a šestici uzavírá inženýr. Nejdřív si zvolíme charakter, posléze přiřadíme jedno z výše uvedených povolání, přizpůsobíme základní dovednostní body, schopnosti a díky technologii LifeMode vdechneme osobě povrchní virtuální život. Mezi základními vlastnostmi nalezneme devět dovedností nezávisle na charakteru, přičemž k jejich vylepšování dochází na základě jejich používání – dejme tomu, že odstřelovač si svoje umění přesného zaměřování vylepší především častým tréninkem. A to je správně... K tomu si však ještě připočtěme zhruba dalších padesát podružných dovedností.

Boje v interiérech i exteriérech velkou měrou vycházejí z definice, že všechno je zničitelné, tedy pokročilého fyzikálního modelu (jestliže vyhodíte do vzduchu první podlaží baráku, logicky se to nad ním podle fyzikálních Silent Storm zákonů zhroutí). Ten se ostatně projevuje i v dělení zásahů, které "spravedlivě", lze-li to takto vůbec říci, rozděluje poškození vůči různým částem těla. V euforii o realističnosti hry se, v případě splnění slibů, dočkáme opravdové vizuální hostiny – trajektorie kulek, poškozování v závislosti na materiálu... Uveďme si příklad – zatímco o kámen se vystřelená kulka zastaví, dřevěnými dveřmi projde jako nůž máslem. Na jednom videu, respektive animovaném gifu, lze zahlédnout, jak voják střílející do zdi ničí jednotlivé cihly a ve zdi vzniká díra. S tím souvisí i množství nových taktik, jimiž zatím příliš her neoplývalo.

Součástí plné hry bude editor, v němž pracují sami autoři. Hráči si tak mohou vytvořit nejenom vlastní mapy, ale též budovy, nahrát do hry svoje vlastní textury, měnit chování zbraní a vlastnoručně odlaďovat chování umělé inteligence. To vše půjde spojit do jednotné kampaně, která by nás, v případě invence nějakého zapáleného hráče, mohla všechny ještě pěkně překvapit. V jednom rozhovoru padla otázka, jakého herního prvku si ve své hře autoři nejvíce cení. Odpověď byla jednoznačná – hráčovy svobody. Autorům nejde o to připravit ohromné množství dopředu připravených skriptů, ale chtějí spoléhat na náhodné události, aby se tatáž mise neomrzela a šlo v ní vymyslet mnoho různých taktik. Ptáte-li se na můj názor, bude slovíčko "uvidíme" asi tím nejlepším, co mohu dodat. Jedná se totiž o velmi ambiciozní a i z obrázků pohledný projekt, proto si netroufám, alespoň do vydání hmatatelné ukázky, v ničem spekulovat.

Autor:
Témata: Máslo, nůž, virtuální
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...