Silent Storm - tahové Commandos

  • 40
Vezměte Commandos a Jagged Alliance. Vložte je do hrnce, chvíli povařte, pak přidejte nějaké ty moderní vychytávky, kvalitní 3D engine a máte tady opravdu nadějně vyhlížející hru. Tak by se dal zjednodušeně popsat Silent Storm - tahová strategie z druhé světové války, v níž najdeme všechny reálie té doby, zajímavý příběh i mnoho novinek.
Silent Storm

Vypadá to, že hráčská veřejnost se čím dál více přiklání ke složitějším titulům. Je to vidět na rozmachu erpégéček, ale i nejrůznějších strategií, které nabízejí více než jen možnost zvítězit pomocí dostatečné přesily. Ani hektické boje v reálném čase už nejsou tak oblíbené, spousta virtuálních velitelů by si ráda před každou akcí vše pořádně promyslela. Zdá se, že nás čeká renesance takových pecek jako bylo UFO nebo Jagged Aliance. Stačí se podívat třeba na nedávno ohlášenou tahovou strategii 1914: The Great War, zasazenou do první světové války, či hru o které budeme dnes mluvit - mix Commandos a již zmíněné Jagged Alliance - tahovku Silent Storm, vyvíjenou ruským týmem Nival Interactive, firmou, která má na svém kontě tituly jako Rage of Mages nebo Etherlords.

O co tedy v "tiché bouři" půjde? Přenesete se v ní do období druhé světové války, přesněji do roku 1943 a v roli velitele speciálního komanda bude vaším úkolem zabránit strašlivé katastrofě, o níž nemá tušení žádná ze znesvářených stran. Což naznačuje, že příběh hry nebude asi příliš vycházet z historických faktů. Čekají na vás dvě nezávislé kampaně, jedna za Spojence a jedna státy Osy, během kterých budete muset pokořit 24 různorodých nelineárních misí. Autoři též slibují generátor náhodných misí a značnou volnost konání, s tím, že byste během hraní neměli být příliš limitováni předem určenou linií.

Ve volném postupu hrou by vám měl výrazně pomoci i její engine nabízející špičkový fyzikální model. Díky němu půjde zničit téměř vše, včetně několikapatrových Silent Stormbudov. Pomocí šikovně umístěných náloží byste měli moci zbořit celý dům a v něm pohřbít spoustu nepřátel, nebo jim jeho troskami prostě přehradit cestu. A jakou paseku teprve dokáže mezi pronásledovateli natropit správně zaminovaná a včas odpálené podzemní chodba. V potaz budou brány i vzájemné vazby mezi objekty, takže i malá bomba umístěná na nosném pilíři dokáže velké věci. Perfektně má být zpracováno chování vystřelených kulek, jejich trajektorie a hlavně průrazná síla. Takže i když se před zraky pronásledovatelů schováte do dřevěného domku, před zbraněmi větších ráží se zde neukryjete. Ty klidně z jeho stěny i z vás udělají řešeto. Navíc je důležité i místo kam vás strefí a tudíž přesný zásah od zkušeného snipera bude velice ceněn.

Tím jsem se nenápadně dostali k bojovníkům. Do vaší skupiny si budete moci vybrat ty nejlepší. Na váš povolávací rozkaz má čekat více než 40 žoldnéřů a žoldnéřek 30 národností, každý s jinou minulostí, dialogy a hlavně schopnostmi. Nebudete jim ale velet odněkud z dálky, jedním ze členů komanda se stanete i vy, tedy postava, jíž si vytvoříte podle svého gusta. Ve hře se objeví šest různých profesí - průzkumník, sniper, granátometčík, lékař, technik a voják, přičemž každý bojovník, včetně vás, bude, podle svého zaměření disponovat devíti schopnostmi - jaké to budou zatím autoři neuvádějí. Se splněnými úkoly se budou vaši lidé (a samozřejmě i vy) v jednotlivých schopnostech zdokonalovat stejným způsobem, jako třeba v Dungeon Siege, to znamená, co voják dělá nejčastěji, v tom je nejlepší. Navíc si k oněm šesti povoláním budete moci v průběhu hry přidat některé z dalších 50 speciálních schopností. Žádné komando se neobejde beze pořádné výzbroje. Silent Storm V Silent Storm dostanete k dispozici slušný arzenál 75 zbraní, mezi nimiž kromě běžných samopalů, raketometů či pistolí najdeme i některé experimentální a zřídka používané kousky.

Vraťme se ještě jednou k enginu hry. Ten je dílem jejích autorů a měl by nám nabídnout snad všechny moderní grafické efekty a samozřejmě již zmíněný perfektní fyzikální model (pro lepší představu se však podívejte do této galerie), stejně kvalitní prý bude i ozvučení hry. Vývojáři nezapomněli ani na příznivce multiplayeru a slibují několik speciálních modů pro hru více hráčů, kutily by pak mohl potěšit editor, jenž bude u Silent Storm přibalen. Bohužel si ale všichni budeme muset alespoň rok počkat, hra má totiž vyjít až ve druhé čtvrtině příštího roku.