SimCity

SimCity

Fiasko: budování města v SimCity musí počkat, servery nezvládají nápor

  • 64
Oficiální start očekávané budovatelské strategie SimCity nelze zhodnotit jinak než jako fiasko. Také pozdní evropský start se potýká s přetíženými servery. Vývojáři v reakci vypínají některé on-line funkce.

Start hry 5. března v zámoří dopadl katastrofálně. Ještě dnes se hráči potýkají s přetíženými servery. Ačkoliv společnost Electronic Arts hráče ujišťovala, že evropský start 7. března proběhne bez problémů, opak je pravdou.

Při pokusu o spuštění vyskakují okna, která stroze oznamují, že se nelze spojit s herními servery. Ti, kterým se podařilo do hry vstoupit, zase hlásí, že hra je nestabilní. Připomeňme, že budovatelská strategie SimCity vyžaduje neustálé připojení k internetu.

Nadějný pokus o vstup do hry po chvíli uťalo strohé hlášení: není možné se spojit se servery SimCity. Zkuste to znovu.

Zahájení provozu hry SimCity provázejí problémy.

Někteří uživatelé hlásí, že mají problémy i se stažením dat. Autoři totiž nepochopitelně neumožnili stáhnout si většinu herních dat v předstihu, jak je u podobných projektů obvyklé, ale až v den vydání.

České zastoupení Electronic Arts v ranních hodinách na facebookové stránce hry informovalo, že problémy řeší a žádalo o trpělivost. "Za prvotní problémy se stažením/spuštěním, se kterými se někteří z vás právě potýkají, se omlouváme. Můžeme vás ujistit, že studio Maxis o nich ví a veškeré své síly koncentruje na jejich co nejrychlejší napravení. Už včera začalo nasazování dalších serverů a aktuální nápor by tedy měl rychle odeznít. Chtěli bychom poprosit o strpení, než se vše vyřeší, ať si všichni zbytečně nekazíme první zážitky z hraní."

SimCity - čekání na vstup do hry

V době psaní tohoto článku však servery stále nefungují. Na nepodařeném evropském startu se podílí i fakt, že hráči si mohou vybrat jakýkoliv volný server. Hráči v zámoří tak pravděpodobně využili kapacity nově nasazených evropských serverů.

Pikantní je, že vývojáři v rychlé aktualizaci hry vypínají některé on-line funkce, například žebříčky či systém úspěchů, aby odlehčili serverům, informoval Polygon.

Zatím nezbývá než čekat, až provozovatel nasadí další servery a odezní prvotní nápor. Je to otázka času. A také nešťastná skvrna u hry, která má ambice zařadit se mezi nejlepší hry roku 2013. První dojmy z hraní betaverze totiž byly jednoznačně pozitivní (číst první dojmy).

Příběh nepodařeného startu ostře sledovaného projektu není v herním průmyslu ojedinělý. Loni například skončil naprostým fiaskem start očekávané hry na hrdiny Diablo 3. Zarazilo to o to víc, že provozovatel, společnost Blizzard, již osmým rokem provozuje on-line hru World of WarCraft. S podobnými problémy má tedy bohaté zkušenosti.