Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

SimCity popáté, tentokrát velmi moderně

aktualizováno 
Páté SimCity nabídne vysokou míru detailu při budování města a on-line prvky, které ovlivní i hru pro jednoho hráče. První díl strategické legendy přitom vyšel více než před dvaceti lety.

Mohlo by se zdát, že herní svět už mánie kolem značky Sim opustila. Obzvlášť, když už i kdysi nejúspěšnější série The Sims má své nejlepší roky za sebou. Jenže vydavatelský dům Electronic Arts má se značkou stále velké plány. Dokládá to mimo jiné i ambiciózní pokračování, respektive remake SimCity.

Faktem je, že výpočetní technologie jsou dnes natolik vyspělé, že by starosti o pulzující metropoli mohly dostat novou šťávu. Postarat se o to má moderní grafický nástroj Glassbox. A první ukázky vypadají skvěle. Pyšní se obrovskou mírou detailu a především hráče neomezuje, pod jakým úhlem a z jaké velikosti si své město může prohlédnout.

SimCity

Pryč je také doba nudných a zdlouhavých tabulek. Autoři se soustředí na to, aby vše podstatné hráči prezentovali v přehledné infografice. Z ní je možné vyčíst i velmi komplexní souvislosti za malou chvíli.

Město v novém SimCity vypadá skutečně skvěle. Zkrátka to v něm žije a je jedno, zda zrovna sledujeme okolí fabriky, nákupního centra či policejní stanice. Bezvýznamní jednotlivci, kteří pro hráče něco znamenají teprve tehdy, vyjadřují-li své požadavky masově, vycházejí ze svých domů, trpí v zácpách do práce a scházejí se na jídlo. Když už nemohou vydržet například smogovou situaci, jdou protestovat před radnici.

SimCity

Tvůrci hráčům umožní budovat také zatočené silnice a ulice. Poprvé po dvaceti letech po prvním SimCity. Město už tak nebude muset vypadat jako typická nudná americká metropole. Zachováno zůstalo rozdělení staveb do tří kategorií: obydlené zóny, nákupní zóny a průmyslové zóny. Ty se samozřejmě různým způsobem prolínají, z čehož mohou plynout výhody i problémy.

Grafici si vyhráli s každou exekucí hráčovy myšlenky. Jakmile zavelíte vystavět nový obytný blok, už si to k němu šinou stavaři a těžká technika. Poté, co práci dokončí, uvidíte přeplněné vozy stěhováků a chaoticky pobíhající lidičky snažící se zařídit svá nová obydlí. To vše v doprovodu příjemné hudby a zvuků pulzujícího města.

SimCity

Stejnou radost jistě budete mít z výstavby uhelné elektrárny, nejlépe na okraji města. Jako starosta totiž neuvidíte jen její nevýhody, ale především si oddychnete, že má město o energii postaráno. Na první pohled uvidíte, jak je na pásech uhlí transportováno do útrob elektrárny. Tak hned poznáte, že je vše v pořádku.

Starosta ale musí myslet na všechno. Pokud například v počátcích budování města opomene vybudovat policejní stanici s tím, že to má čas, bude se muset brzy potýkat s důsledky takového kroku. Do města tak dorazí třeba žháři a zanedlouho už je pár domů v plamenech. O těchto událostech bude hráče informovat virtuální list Sim City Wire.

SimCity

Velkou roli bude v SimCity hrát on-line mód. Spolu s dalšími hráči si budete moci zabrat region a následně spolupracovat. Každý bude pracovat na svém městě, ovšem dost možná s rozdílným zaměřením. Pokud někdo touží vybudovat ráj pro obyvatele, dostane prostor. Ale jen tehdy, když se někdo další rozhodne zřídit průmyslové město, kam by lidé mohli dojíždět za prací. On-line bude také možná ekonomická výpomoc a směna surovin.

Fotogalerie

K dispozici budou nejrůznější žebříčky, zobrazující, kdo je v jakém ohledu nejúspěšnější. Tvůrci chtějí jít ale ještě mnohem dál. Hráči budou on-line spoluvytvářet globální ekonomiku SimCity, která se pak promítne do růstu cen všech možných surovin a produktů. Vtip je v tom, že tento vývoj zasáhne také hráče, kteří si své město budují sólo.

Problém je, že pro hraní SimCity tak bude nutné permanentní připojení k internetu. Ano, v pozadí je cítit snahu co možná nejvíc znepříjemnit život pirátům.

SimCity na první pohled působí jako vyspělá hra s propracovanými herními mechanismy a ekonomickými řetězci. Tvůrci zároveň kladou obrovský důraz na to, aby zůstala přístupná široké veřejnosti. Pakliže se neuchýlí k nadměrnému zjednodušování, mohlo by SimCity hráčům pomoci pochopit, jak vlastně funguje takové velkoměsto. Hra by měla vyjít během roku 2013.

Autor:




Nejčtenější

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Druidstone: The Secret of Menhir Forest
Chystá se nová hra od autorů Legend of Grimrock

Pod názvem Druidstone se skrývá retro hra na hrdiny s tahovými souboji na čtverečkové mapě připravovaná autory, kteří stojí za dvěma díly populární...  celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Další z rubriky

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Genital Jousting
Vyzkoušeli jsme jednu z nejúchylnějších her vůbec. Ukazuje start nové éry

Předpovědi z odborných kruhů se staly realitou. Vývojáři i analytici již několik let hovoří o nadcházející vlně her vytvářených ve snaze těžit z popularity...  celý článek

Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel
Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel

Nepropásněte šanci a pořiďte vašemu dítěti kvalitní kolo za zlomek ceny.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.