Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak jde čas se SimCity: od grafiky z roku 1989 po velkolepé město dneška

aktualizováno 
Postavit si vlastní město vypadá na první pohled jako hračka. Ale není. Hráč SimCity se coby starosta potýká nejen s kriminalitou či přírodními živly, ale i znečištěním či vzdělaností. S každým dílem se prohlubovalo i ekonomické zázemí hry. Podívejte se, jakým grafickým vývojem hra za léta prošla.

První díl z roku 1989 se stal mezi hráči rychle populární, nicméně po grafické stránce rychle zestárnul.

Nejviditelnější změnou pokračování v podobě SimCity 2000 z roku 1994 je grafická stránka. Z herního hlediska jsou k dispozici nové budovy, dodatečné informace či novinové články, které nejen pobaví, ale i upozorní hráče například na příchod nové technologie.

SimCity 3000 z roku 1999 jde z grafického hlediska více do detailu. S rostoucím městem se hráč musí starat i o odpad. Ve své době přesto mnozí preferovali předchozí díl.

Fotogalerie

V roce 2003 vyšel čtvrtý díl, který mnoho skutečných změn nepřinesl. V dobové recenzi na Bonuswebu jsme chválili především opět notně vylepšenou grafickou stránku a jednoduché ovládání, převzaté ze simulátoru života a vztahů The Sims.

Rozšíření čtvrtého dílu s podtitulem Rush Hour vyšlo v roce 2005. Přináší zejména více možností, jak se popasovat dopravou. Spíše marketingovým trikem pak je možnost převzít ovládání různých vozidel, člunů či letadel ve hře.

SimCity: Společnost z roku 2007 je nejen odbočka od zažitých principů, ale i krok vedle. Původní záměr, tedy nabídnout propojení mezi budovami a jeho obyvateli, nakonec zůstal někde na půl cesty.

Pátý díl SimCity vyjde letos v březnu. Opět láká na propracovanou grafiku ruku v ruce s dynamicky generovanými daty, kdy například mnoho obyvatel spěchajících do práce postupně způsobí dopravní zácpu. Kritizovaným prvkem je požadavek na neustálé připojení k internetu, kterou vývojáři omlouvají propojením ekonomik hráčských měst.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor:




Nejčtenější

Uncharted 4
Uncharted bude drsný film, scénárista slibuje kulervoucí akční scény

Je až s podivem, že s ohledem na (ne)úspěšnost většiny předchozích videoherních filmů tvůrci ještě nekapitulovali a stále vznikají nové adaptace oblíbených...  celý článek

Záběr z reklamy na Nier: Automata
VIDEO: Podívejte se na herní reklamu, kterou v Japonsku nemohou vysílat

Propagační video k titulu Nier: Automata autoři kvůli japonské televizi museli cenzurovat. Zmizely z něj záběry likvidovaných panenek a probodnuté dívky....  celý článek

Horizon Zero Dawn
VIDEO: Pravěk budoucnosti na poutavém časosběrném videu ve 4K

Podívejte se na časosběrné video z akce Horizon Zero Dawn. K vidění je příroda, robotická monstra i pozůstatky původní civilizace.  celý článek

Hidden & Dangerous
Klasická česká série Hidden & Dangerous je poprvé dostupná i digitálně

Taktická série Hidden & Dangerous patří do zlatého fondu českých her. Oba díly však vyšly na přelomu milénia a doposud je nebylo možné koupit digitálně. To...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard - Banned Footage vol. 2 - 21
Krvavý, krátký a předražený. Recenze přídavku k Resident Evil 7

Druhý stahovatelný přídavek k sedmému Resident Evil na sebe nenechal dlouho čekat. Tento prohnilý zákusek je rozříznut na tři kousky a každý chutná úplně jinak.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.