Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak jde čas se SimCity: od grafiky z roku 1989 po velkolepé město dneška

aktualizováno 
Postavit si vlastní město vypadá na první pohled jako hračka. Ale není. Hráč SimCity se coby starosta potýká nejen s kriminalitou či přírodními živly, ale i znečištěním či vzdělaností. S každým dílem se prohlubovalo i ekonomické zázemí hry. Podívejte se, jakým grafickým vývojem hra za léta prošla.

První díl z roku 1989 se stal mezi hráči rychle populární, nicméně po grafické stránce rychle zestárnul.

Nejviditelnější změnou pokračování v podobě SimCity 2000 z roku 1994 je grafická stránka. Z herního hlediska jsou k dispozici nové budovy, dodatečné informace či novinové články, které nejen pobaví, ale i upozorní hráče například na příchod nové technologie.

SimCity 3000 z roku 1999 jde z grafického hlediska více do detailu. S rostoucím městem se hráč musí starat i o odpad. Ve své době přesto mnozí preferovali předchozí díl.

Fotogalerie

V roce 2003 vyšel čtvrtý díl, který mnoho skutečných změn nepřinesl. V dobové recenzi na Bonuswebu jsme chválili především opět notně vylepšenou grafickou stránku a jednoduché ovládání, převzaté ze simulátoru života a vztahů The Sims.

Rozšíření čtvrtého dílu s podtitulem Rush Hour vyšlo v roce 2005. Přináší zejména více možností, jak se popasovat dopravou. Spíše marketingovým trikem pak je možnost převzít ovládání různých vozidel, člunů či letadel ve hře.

SimCity: Společnost z roku 2007 je nejen odbočka od zažitých principů, ale i krok vedle. Původní záměr, tedy nabídnout propojení mezi budovami a jeho obyvateli, nakonec zůstal někde na půl cesty.

Pátý díl SimCity vyjde letos v březnu. Opět láká na propracovanou grafiku ruku v ruce s dynamicky generovanými daty, kdy například mnoho obyvatel spěchajících do práce postupně způsobí dopravní zácpu. Kritizovaným prvkem je požadavek na neustálé připojení k internetu, kterou vývojáři omlouvají propojením ekonomik hráčských měst.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor:




Nejčtenější

Forza Horizon 3: Hot Wheels
RECENZE: Ve Forze Horizon 3: Hot Wheels si zajezdíte v angličácích

Umění přídavného obsahu spočívá v tom, že se známé věci z originální hry obohatí o něco nového a nevídaného. Jako ve Forza Horizon 3: Hot Wheels.  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Outlast (PlayStation 4)
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Far Cry 5
Ve Far Cry 5 budeme bojovat proti fanatické sektě, hra vyjde až v únoru

Ve Far Cry 5 navštívíme současnou americkou Montanu. Namísto obdivování přírodních krás se však pustíme do křížku s fanatickou sektou, která pomocí zbraní...  celý článek

Overwatch
Zahrajte si o víkendu zadarmo střílečky Overwatch a Rising Storm

Populární střílečky rozšiřují nabídku her, které si můžete tento víkend vyzkoušet zdarma. Vybere si každý.  celý článek

Další z rubriky

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

Gesto Inkling Girl před patchem
Tohle se nepovedlo. Nintendo muselo odstranit ze hry obscénní gesto

Společnost Nintendo v novém patchi odstraňuje vítězné gesto jedné z herních postaviček, protože je v některých státech vnímáno jako silně urážlivé.   celý článek

ARMS
ARMS přináší revoluci do žánru bojových her. První dojmy

Jako jediné české médium jsme byli pozváni do sídla Nintenda vyzkoušet připravovanou bojovku ARMS. Ta využívá pohybové ovládání a ve více lidech je nebezpečně...  celý článek

Jak si snížit IQ tričkem
Jak si snížit IQ tričkem

Primitivní vtip, trapná anglická hesla, stereotyp a zoufalstvím vyždímaně designové dílny. Aneb pekelnosti českých e-shopů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.