Tak jde čas se SimCity: od grafiky z roku 1989 po velkolepé město dneška

  • 12
Postavit si vlastní město vypadá na první pohled jako hračka. Ale není. Hráč SimCity se coby starosta potýká nejen s kriminalitou či přírodními živly, ale i znečištěním či vzdělaností. S každým dílem se prohlubovalo i ekonomické zázemí hry. Podívejte se, jakým grafickým vývojem hra za léta prošla.

První díl z roku 1989 se stal mezi hráči rychle populární, nicméně po grafické stránce rychle zestárnul.

Nejviditelnější změnou pokračování v podobě SimCity 2000 z roku 1994 je grafická stránka. Z herního hlediska jsou k dispozici nové budovy, dodatečné informace či novinové články, které nejen pobaví, ale i upozorní hráče například na příchod nové technologie.

SimCity 3000 z roku 1999 jde z grafického hlediska více do detailu. S rostoucím městem se hráč musí starat i o odpad. Ve své době přesto mnozí preferovali předchozí díl.

V roce 2003 vyšel čtvrtý díl, který mnoho skutečných změn nepřinesl. V dobové recenzi na Bonuswebu jsme chválili především opět notně vylepšenou grafickou stránku a jednoduché ovládání, převzaté ze simulátoru života a vztahů The Sims.

Rozšíření čtvrtého dílu s podtitulem Rush Hour vyšlo v roce 2005. Přináší zejména více možností, jak se popasovat dopravou. Spíše marketingovým trikem pak je možnost převzít ovládání různých vozidel, člunů či letadel ve hře.

SimCity: Společnost z roku 2007 je nejen odbočka od zažitých principů, ale i krok vedle. Původní záměr, tedy nabídnout propojení mezi budovami a jeho obyvateli, nakonec zůstal někde na půl cesty.

Pátý díl SimCity vyjde letos v březnu. Opět láká na propracovanou grafiku ruku v ruce s dynamicky generovanými daty, kdy například mnoho obyvatel spěchajících do práce postupně způsobí dopravní zácpu. Kritizovaným prvkem je požadavek na neustálé připojení k internetu, kterou vývojáři omlouvají propojením ekonomik hráčských měst.