Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Simon the Sorcerer 3D – 1. část návodu

  12:00aktualizováno  6. června 3:07
Pokud bych měl z letošních adventur vybrat jedinou, která si jednoznačně říká o napsání návodu, byla by to jednoznačně hra Simon the Sorcerer 3D. Hra, jejíž obtížnost místy stoupá až do nebes a nedá tak klidnému spaní nejednomu zatuhlému hráči. Zoufání je však konec – první část kompletního návodu je konečně zde.

Vítejte u návodu na adventuru Simon the Sorcerer 3D – hru, která sice neoplývá nádhernou grafikou a dech beroucími animacemi, ale která je naopak nadmíru zábavná, velice rozsáhlá a především nehorázně obtížná. Právě z tohoto důvodu přijde tento návod mnohým z vás určitě vhod, neboť kritických míst, kde se dá zatuhnout na dlouhé hodiny nebo celé dny, je zde nespočet. V této první části návodu (z celkem tří) se podíváme do prvních dvou kapitol hry, jež jsou pouze jakýmsi zahřívacím kolem před maratónem kapitol následujících. Před započetím samotného návodu si vás ještě dovolím upozornit, že hra je místy trošku nestabilní (psáno v době, kdy neexistuje žádný opravný patch), takže vám doporučuji hru často ukládat – on takový nechtěný a nenávratný výlet do Windows po několika hodinách hry bez ukládání pozice dokáže vskutku potěšit :o).

Simon the Sorcerer 3D

KAPITOLA 1:
První kapitola je pojata jako jakýsi tutorial, jehož hlavním cílem je vysvětlit vám princip ovládání a používání předmětů. Všechny klávesy si můžete samozřejmě předefinovat v setupu hry, ale není to nutné – jejich rozmístění je vcelku bezproblémové. Jen pro úplnost zde uvedu jejich výčet: CTRL – akční klávesa (od sebrání předmětu až po dialogy), ENTER – potvrzovací klávesa (především v inventáři nebo v menu), ALT – použití předmětu, MEZERNÍK – otevření/uzavření inventáře, TAB – pohled z vlastních očí, SHIFT – chůze, CAPS LOCK – sprint, C – rotování předmětů v ruce, X – prozkoumání, Z – plazení (nebo jak s oblibou používám já: padnutí na břicho) a BACKSPACE – přerušování dialogů.

Jak se dostat ven z pyramidy…

  • Simon se probudí na stole uprostřed Síně znovuzrození. Jakmile ho dostanete pod kontrolu, přistupte k páčce u mříží a zatáhněte za ni.
  • Na chodbě se dejte doleva a pokračujte až k desce na stěně, v níž jsou umístěny tři drahokamy. Tyto seberte.
  • Pokračujte chodbou do sálu s Golemem, který v centru místnosti hlídá klíč od východu. Golema se zbavíte tak, že do čtyř sošek na stěnách Síně moudrosti vložíte své tři drahokamy a to ve stejném pořadí, v jakém má obdobné drahokamy Golem na své hlavě. V první sošce napravo od vchodu je již umístěn červený drahokam, takže do dalších sošek po směru hodinových ručiček vložte drahokam zelený, žlutý a nakonec modrý. Poté se chvíli kolem Golema procházejte (nutíte ho otáčet se), dokud se vlivem barevných paprsků nerozpadne.
  • Z podstavce ve středu místnosti seberte klíč a vložte jej do zámku vedle zamčených dveří. Projděte.
  • V následující chodbě aktivujte sprint (klávesa CAPS LOCK) – při průchodu chodbou se za vámi spustí obrovský balvan, před nímž musíte utéct až do Síně víry.
  • V Síni víry je vaším úkolem přejít přes propast. Aktivujte pohled z vlastních očí (TAB), při němž uvidíte přes propast vést světélkující cestičku. Po této přejděte (nutno jít pomalu, se stisknutým Shiftem).
  • Další chodbou se dostanete až do sálu s Okem. U vchodu vyčkejte, až se oko uzavře, přejděte k páce na zdi a zatáhněte za ni (otevřete východ ze sálu). Pak padněte na břicho (aktivujte plazení) a bezpečně se přeplazte k východu na druhé straně sálu. Před vámi stojí už pouze dveře, ústící ven z pyramidy. Otevřete je a projděte.

    Jak získat posvátnou broskev a opustit Chrám života…

  • Ve venkovních prostorách Chrámu života si nejdříve zaskočte promluvit s veleknězem – zjistíte, že musíte sníst posvátnou broskev, abyste se dostali z chrámu ven. Dále obdržíte 20 grošů a dopis od Kalypsa, v němž stojí, abyste se neprodleně vydali do města Poliganis.
  • Jelikož broskev visí na broskvoni (nalevo od pyramidy) příliš vysoko, nelze ji jen tak utrhnout. Vydejte se do osady (naproti Veleknězovi), kde si promluvte s mužem, stojícím v Jezírku potrestání. Po vyčerpání všech témat se dozvíte o Chakaře, ukryté v jeho domě (s cedují Judas) pod postelí a taky způsob, jak se do domu dostat.
  • Najděte domek s nápisem Judas a vstupte dovnitř. K posteli přistupte zleva, padněte na břicho a snažte se dostat k hanbatým časopisům pod postelí co nejblíže tak, aby se objevily jako interaktivní předmět ve chlívečku v pravém horním rohu obrazovky. Pak je seberte, čímž získáte i Chakaru.
  • Jděte k posvátné broskvoni, stoupněte si poblíž broskve, použijte chakaru, namiřte přesně na broskev a stisknete akci – tím broskev sestřelíte. Seberte ji ze země a snězte, čímž proces znovuzrození ukončíte.
  • Informujte o vašem úspěchu Velekněze a pak se vydejte k hlavní bráně Chrámu života. Zde řekněte strážnému, že jste již broskev snědli a cesta do širého kraje za branami chrámu je volná.

    KAPITOLA 2:
    Celá druhá kapitola se odehrává v rozsáhlém prostředí luk, lesů a polí, v nichž je zpočátku obtížné se zorientovat. K rychlému přesunu mezi lokacemi slouží telefonní budky, nicméně zpočátku vám doporučuji si celé prostředí projít pešky, jinak budete v té spleti jednotvárných luk a plotů naprosto ztraceni.

    Jak se dostat do Poliganisu …

  • Jelikož máte namířeno za Kalypsem do města Poliganis, vydejte se nejprve k Naprosto bezpečnému provazovému mostu (pravý horní roh mapy). Když však přistoupíte k mostu, zjistíte, že se zbortil a odřízl tak cestu nejen vám, ale i jistému bezmocnému chlapíkovi na druhé straně. Ten vám nabídne obchod – když mu donesete trofej z Gnómské střelecké soutěže, pomůže vám dostat se přes roklinu.
  • Vydejte se na lokaci Průsmyku (Acre Gap) a vstupte na pole Gnómské střelecké soutěže. Vejděte do hlavního červeného stanu, kde se nachází vítězný pohár. Sebrat ale nelze, proto si promluvte s úředníkem za stolem – jediná možnost je zúčastnit se soutěže a pohár vyhrát. Vstupní poplatek však činí 50 grošů, které samozřejmě nemáte.
  • (Ve dvou sousedních stanech si ještě můžete promluvit se dvěma soutěžícími – Fragmistrem (The Fragmaster) a Lordem Fňárem.

    Jak získat peníze…

  • Vydejte se na lokaci Tlustý chlápek (Fat Bloke). Zde naleznete na louce postávat Entomologa, s nímž si promluvte – nabídne vám obchod: peníze za chycené motýly. Kývněte na jeho nabídku, načež dostanete síťku a vzorkovou nádobu.
  • Zamiřte hnedle na na sousední louku, kde spatříte poletovat motýly. Taste síťku (použijte ji). Motýla chytíte pomocí akční klávesy (CTRL), ovšem je nutné mávnout síťkou ve chvíli, kdy motýl poletuje po vaší levici (bude to chtít trošku cviku). Chycené motýly odnášejte entomologovi, který vám za ně bude vyplácet groše.
  • Na louce poletuje hned několik druhů motýlů, z nichž každý má jinou hodnotu. Zde je jejich přehled:
    Viceroy (Bělopásek) – 2 groše
    Adonis – 4 groše
    Peacock (Babočka paví oko) – 10 grošů
    Painted Lady – 20 grošů
    Kromě těchto čtyř obyčejných motýlů můžete ještě chytit Fialového císaře (Purple Emperor). Abyste ho však dobře zhodnotili, je nutné Entomologovi ukrást knížku o motýlech (má ji v kalhotách za zády) a pročíst si ji (použít ji) – zjistíte, že tento vzácný motýl má hodnotu 250 grošů! Chytit ho můžete na stejné louce, jako ostatní motýly, ovšem vyskytuje se zde jen velmi zřídka.
  • Jakmile vyděláte dostatek peněz (alespoň 60 grošů!), vraťte se do červeného stanu na Gnómské střelnici a u sekretáře se přihlaste do soutěže (obdržíte misku na čili). Dalším úkolem je obstarat si zbraň a munici, tedy živého Gnóma. Sekretář se zmíní, že nedaleko odsud je celá gnómská vesnice…

    Jak chytit toho prťavého gnóma…

  • Vypravte se tedy ke Gnómskému stromu (na mapě jako Dungnomming Tree). Chytit gnóma v jeho domečcích ve větvích je nemožné, a tak přistupte k hlavnímu vchodu do stromu, padněte na břicho a vlezte dovnitř. Proplazte se až do centra stromu, kde ale okamžitě proběhne mobilizace a všichni gnómové zalezou do svých houbových domků. Pokuste se je vylákat ven, ale neuspějete.
  • Poptejte se na chytání gnómů chlapíka u rozpadlého mostu přes roklinu – poví vám, že je musíte nejdřív vylákat něčím lesklým a poté je omráčit.

    Kde najít něco lesklého…

  • Vydejte se na lokaci Velká jáma (Large Hole), kde na jedné z lučin objevíte vykopanou díru a v ní beznadějného hledače pokladů. Důkladně si s ním promluvte a pak mu pomocí Chakary uzměte jeho detektor kovu (musíte mířit přesně na rukojeť detektoru!!!).
  • Použijte detektor kovu a zamiřte si to směrem k náhodně stojícím kamenům (lokace Random Rock Pile). Jakmile dorazíte do středu mezi kameny, detektor zaznamená pod zemí něco kovového. Jak to ale vykopat?
  • Lopatu nemáte, takže je nutné zvolit jinou alternativu. Tou je výstražná cedule, kterou automaticky seberete, pokud tuto prozkoumáte na lokaci Výstražná cedule (Warning sign – nedaleko pobřeží). Lopatou nalezený „poklad“ vykopejte – naleznete však pouze podložky (washers). A ještě k tomu špinavé.
  • V prostorách Chrámu života zajděte ke stánku Tomb Trader a od prodavače si kupte plechovku Čoko-koly (Choker Cola). V inventáři ji použijte na podložky, čímž je dokonale vyleštíte. (poznámka: s detektorem kovu můžete nalézt na některých lokacích ztracené peníze. Jedna taková lokace se nachází na zoraném poli nedaleko Velké jámy)

    Kde najít něco, čím Gnóma omráčit…

  • Hned z fleku vám prozradím, že k tomu budete potřebovat dvě věci – kladivo a zvon.

    Kde najít kladivo a jak ho získat…

  • Ze všeho nejdříve se vydejte na lokaci Podkopané skály (Hint Rock). Tam je přes mapu nepřístupná, takže se přeneste na lokaci poblíž růžového pole, zde vstupte na okraj řeky a broďte se vodou směrem vpravo (proti směru toku řeky) podél meze a podél skály až ke skalní rozsedlině (od této chvíle se tato lokace zpřístupní i přes mapu).
  • Jděte k zavalenému vchodu do jeskyně a stisknete akci – proběhne rozhovor s trpaslíkem Železovousem. Poprosí vás o pomoc – mezi balvany prostrčí balíček dynamitu a na vás je, abyste ho zapálili. Ale čím?
  • Nutným předmětem je čočka. Tu naleznete na vrcholku pyramidy Chrámu života, kde prozkoumejte dalekohled, jehož zbytky (čočka a roura) automaticky šoupnete do inventáře.
  • U zavaleného vchodu použijte čočku na čouhající dynamit, čímž osvobodíte Železovouse a ten vám dá další nabídku – vymění svoje kladivo „Kladivouna“ (Hammour) za uvařenou rybu.
  • Je na čase vydat se na lov ryb. Vstupte do jeskyně, kde seberte paklík dynamitu, v inventáři ho zapalte (opět čočkou) a vložte do vzorkové nádoby (POZOR! Učiňte tak až v případě, že máte dostatek peněz pro vstup do Gnómské soutěže (50 grošů) + 10 grošů na nákup dvou Čoko-kol).
  • Vydejte se na pobřeží, kde uzříte ve vodě plavat rybičky. Do ruky je však nechytíte, proto vylezte na věž se skákacím prknem a z jeho okraje shoďte dynamit v nádobě do vody. Pak už zbývá slézt dolů, sebrat uvařenou rybu, odnést ji trpaslíkovi a Kladivoun je váš.

    Kde najít zvon a jak ho získat…

  • Jak už jste si asi všimli, jediný zvon ve hře je na vrcholku pyramidy Chrámu života. Nicméně ho hlídá ospalý Zvoník a ten vám nedovolí si jej vzít. Bude nutné zvoníka něčím uspat.
  • Přeneste se na lokaci Gnómského stromu a vyběhnete nahoru k zábradlí nad růžovým polem. Zde se nachází hromádka cukrovinek. Když přes ni přejdete, sníte ji a o kousek dál se objeví další hromádka cukrovinek. K té se musíte dostat v časovém limitu osmi sekund, takže aktivujte sprint. Podobných hromádek musíte „sníst“ celkem osm a jejich rozmístění vede oklikou kolem Gnómského stromu podél řeky právě k onomu růžovému poli. Jakmile spořádáte všechny cukrovinky, objeví se na růžovém poli perníková chaloupka.
  • Vstupte do chaloupky. Jediné, co vás v ní v tuto chvíli zajímá, je kolovrátek. Prozkoumejte ho a použijte, načež se dotknete otrávené jehly a usnete navěky… dokud se neobjeví udatný princ Valiant a nepolíbí vás (pthuj! :o)). Podstatné je ale to, že si princ odnese z chaloupky uspávací jehlu, avšak bezpečnostní zařízení čarodějnice je dokonalé a hned za dveřmi se princ promění v žábu. Tu seberte, stejně jako uspávací jehlu, která zůstala zabodnutá v pozůstatcích princova oblečení.
  • Vydejte se s jehlou za Zvoníkem a píchněte jej – usne navěky a vy si můžete bezstarostně odnést jeho Zvon duší.
  • Se zvonem, kladivem a lesklými podložkami se vydejte do Gnómského stromu (vplížíte se dovnitř „hlavním vchodem“).
  • Přistupte k houbové chaloupce a použijte na ni lesklé podložky. Jakmile Gnóm vyběhne, položte na něj zvon a do zvonu nakonec bouchněte kladivem. Omráčeného Gnóma z pod zvonu vytáhněte.
  • V inventáři se pokuste Gnóma nacpat do roury od dalekohledu (vaše střelecká zbraň), ale nějak to nejde. Budete muset Gnóma něčím namazat. A to něco je máslo…

    Kde a jak získat máslo…

  • Hotové máslo neexistuje – musíte ho vyrobit. Taková výrobna másla se nachází na dvorku v Chrámu života, nicméně stále potřebujete nezbytnou surovinu pro jeho výrobu: mléko.
  • Vydejte se tedy na lokaci s venkovským balíkem a krávou (Inbred Yokel). Zde si promluvte s degenerovaným vesničanem a dostanete od něj nabídku – krávu za kouzelné fazole.
  • Zamiřte zpět do perníkové chaloupky. Zde naleznete na stolku knihu kouzel. Pročtěte si ji – dozvíte se tak obsah receptu na výrobu kouzelných fazolí (potřebujete vlašské fazole, žabí pot, vodu, cukr a zeleninový vývar).
  • Kde sehnat vlašské fazole: V červeném stanu na Gnómské střelnici naberte do dřevěné misky z hrnce trochu chilli – získáte tak dvě fazole.
  • Jak získat žabí pot: Vložte v Perníkové chaloupce žábu do pece a když ji po chvíli vytáhnete, bude celá zpocená.
  • Kde sehnat ostatní přísady: to je jednoduché – všechny jsou obsaženy v plechovce Čoko-koly (pokud ji již nemáte, kupte si novou u stánku v Chrámu života).
  • Nyní vylezte na můstek u kotlíku v perníkové chaloupce a vhoďte do něj fazole, potící se žábu a plechovku Coly – a šup, kouzelné fazole máte rázem v inventáři.
  • Odneste fazole vesnickému balíkovi a dostanete za ně jeho krávu, která automaticky odklusá do stodoly v areálu Chrámu života.
  • Vydejte se tam taktéž a zjistíte, že kráva si již sama vlezla do stroje na výrobu másla. Stačí tedy stisknout páčky na stroji a pak sebrat vyrobené máslo.
  • V inventáři namažte Gnóma máslem, do roury dalekohledu vložte dynamit a posléze namazaného Gnóma – zbraň je připravená.
  • Zamiřte na Gnómskou střeleckou soutěž a jakmile vás hlasatel vyzve, vystupte na startovní můstek. V inventáři zapalte vaši zbraň čočkou a radujte se z vítězství.
  • Vyhranou trofej odneste ke zničenému provazovému mostu Lordovi, který vám za odměnu vystřelí přes roklinu lano. Po něm se musíte dostat na druhou stranu rokliny.
  • Vstupte na lano (klávesou akce) a vždy, když se Simon začne klátit na jednu stranu, stiskněte šipku na klávesnici směřující totožným směrem (např. když Simon přepadává vlevo, stiskněte šipku doleva). Strany, na než Simon přepadává, se střídají, takže po provaze úspěšně projdete, když budete střídavě mačkat šipku doleva a doprava.

    Jakmile přejdete přes roklinu, zamiřte skalním průsmykem do města Poliganis. Zde už na vás čeká sličná bojovnice Melissa Legová a má již pro vás připravenou další nabídku: dokáže vás poslat domů do reálného světa, pokud pro ni najdete zmizelého močálníka Swampyho. To už je však záležitost třetí kapitoly, o níž bude řeč příště.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Gwent Thronebreaker
    Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

    Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

    Far Cry 5
    VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

    V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

    Star Wars Battlefront II
    Podívejte se na nové trailery Battlefront 2 a Assassin’s Creed: Origins

    U příležitosti právě započatého Gamescomu dostaly dvě z nejočekávanějších her současnosti nové trailery. A oba vypadají fantasticky.   celý článek

    Jaenette Voerman - Vampire the Masquerade: Bloodlines
    Vymodlená pokračování. Třicet her, které snad neřekly poslední slovo

    Některá pokračování s nadějí vyhlížíme rok co rok, v jiné už ani nedoufáme. Níže nabízím svůj seznam čítající rovných třicet kousků. Při jeho sestavování...  celý článek

    Project Scorpio
    Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

    Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

    Další z rubriky

    Mass Effect: Andromeda
    Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

    To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

    Gwent Thronebreaker
    Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

    Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

    Dark Souls 3
    Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.