Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Simon the Sorcerer 3D – 2. část návodu

  12:00aktualizováno  12. června 11:07
Náplň první části návodu na adventuru Simon the Sorcerer 3D byla jen jednoduchá procházka růžovým sadem oproti tomu, co vás čeká dnes. Spolu se Simonem prošmejdíme každý kout městečka Poliganis, zajdeme na návštěvu i za močálníkem Swampym do bažin a pomůžeme trpaslíkům ve válce proti drakovi Toustohlavovi.

Simon the Sorcerer 3D V předchozí části návodu na adventuru Simon the Sorcerer 3D jsme si prošli první dvě kapitoly hry a dostali se až za brány města Poliganis. Zde už na nás čekala sličná bojovnice Melissa Legová s dalším důležitým úkolem – najít pohřešovaného močálníka Swampyho. Naše první kroky však vedly za kouzelníkem Kalypsem do hostince U ovocného psa…
Pzn: ještě bych se rád zmínil o jedné věci, na kterou jsem posledně zapomněl. Některé anglické názvy lokací, předmětů a postav se v návodu snažím uvádět i počeštěné formě a to vzhledem k tomu, že je v přípravě kompletně česká verze hry. Většina výrazů by měla odpovídat těm, které budou použity v české verzi, nicméně jisté změny a nepřesnosti nelze v tuto chvíli vyloučit.

KAPITOLA 3:

Jak se dostat do Swampyho restaurantu…

  • V hostinci si důkladně promluvte s Kalypsem a Melissou (dostanete mapu cesty k „pokladu“ ve Swampyho restauraci).
  • Vyjděte ven z místnosti, dále chodbou až k baru a odtud dveřmi u jukeboxu ven na ulici.
  • Od hostince se dejte ulicí doprava ke Swampyho restaurantu (velká zelená budova, můžete též použít telefonní budku). Pokuste se vejít dovnitř, ale zjistíte, že je zamčeno.
  • Ulicí nebo telefonní budkou se vypravte na Náměstí spravedlnosti (Justice Square), kde oslovte dívkou ve skřipci. Zjistíte, že je to malá zlodějka, co pase po údajném pokladu ve Swampyho restauraci. Krom toho vás zlodějka požádá o pomoc, respektive klíče od skřipce, které jsou v šerifově kanceláři.
  • V šerifově kanceláři je vaším úkolem dostat se k plechové skříňce na zadní stěně, v níž jsou klíče ukryté. Spící šerif má ale ve svém kanclu neuvěřitelný nepořádek a pokud o cokoliv zavadíte, vzniklý rámus ho vzbudí. Proto musíte kolem stolu procházet velmi opatrně a pomalu (viz obrázek). Doporučuji aktivovat chůzi a každou chvíli upravovat směr chůze pomocí pohledu z vlastních očí.
  • Jakmile bezpečně dorazíte k plechové skříňce, namažte ji máslem, jelikož při otevírání skřípe (což opět vzbudí šerifa). Pak z ní bezpečně klíč seberte Simon the Sorcerer 3D
  • Venku na náměstí klíčem osvoboďte mladou zlodějku, která se ihned vypraví za „pokladem“ do Swampyho restaurace a „odemkne“ tak pro vás původně zamčené vstupní dveře.
  • I vy se vydejte k restauraci a po krátkém rozhovoru se zlodějkou vstupte dovnitř.

    Co dělat ve Swampyho restauraci…

  • Červenými dveřmi za pultem projděte do Swampyho pracovny. Zde přistupte k pracovnímu stolku, padněte na břicho a stiskněte červené tlačítko, které se pod deskou stolu skrývá (viz obrázek)
  • otevřou se tajné dveře ve stěně. Vstupte do nich, načež sjedete výtahem do tajné podzemní Swampyho laboratoře.
  • Zde prozkoumejte plánky na stole – zjistíte, že Swampy sestrojil bahenní bombu a vydal se s ní do bažin s cílem zabránit tamní výstavbě rodinných domků.
  • Odejděte z restaurace (samozřejmě až poté, co nakrmíte protivného tlustého kouzelníka) a zamiřte si to do hostince ke Kalypsovi. Oznamte mu, že už víte kde Swampy je, nicméně Kalypso vás pověří, abyste ho z bažin přivedli zpět do Poliganis.
  • Vydejte se k Jižní městské bráně, která vede do Bažin. Brána je ale zavřená a hlídají ji dva skřeti. Promluvte si s nimi - dozvíte se, že město můžete opustit jen tehdy, pokud budete mít povolení.

    Jak získat povolení k opuštění města…

  • Opět zaskočte za Kalypsem a svěřte se mu se svým problémem – poví vám, že takové povolení může vystavit pouze kouzelník Porkins (ten tlusťoch z Swampyho restaurace). Najdete ho v klubu Osmý div světa, ovšem zde mají přístup pouze certifikovaní kouzelníci. Proto je ze všeho nejdříve nutné stát se členem Cechu kouzelníků.
  • Cech kouzelníků sídlí na Náměstí kouzel, takže se tam vydejte a vstupte do budovy s velkými oranžovými dveřmi.
  • Na konci dlouhé haly si promluvte s kouzelnickým úředníkem a řekněte mu, že je vaším sponzorem Kalypso. Úředník vás zapíše do testu a sdělí vám, jakého důvěrníka budete potřebovat – je to světluška. Tu lze chytit v lesích, ale jenom v noci.

    Simon the Sorcerer 3D Jak docílit toho, aby byla noc…

  • V hospůdce si promluvte s Kalypsem, který vám dá klíč od vašeho pokoje (zde v hostinci) a taktéž vám prozradí, že světlušku chytnete nejlépe do síťky.
  • Jděte do svého pokoje (z chodbičky v přízemí nahoru po schodech, pokoj č. 4) a lehněte si na postel – bohužel polštář je vycpaný polyesterem, na který je Simon alergický. A bez polštáře spát nebude, takže je třeba najít náhradní výplň.

    Kde sehnat výplň do polštáře…

  • U baru si promluvte s opíjejícím se chlapíkem – zjistíte, že je to prodavač vysavačů a dostanete od něj leták – ten si dobře pročtěte (použijte ho).
  • Promluvte si s barmanem a nechte si uklidit pokoj – zjistíte, že místní uklizečka používá nový vysavač. Ten by se vám hodil, jenže během úklidu je přístup na chodbu s pokoji uzavřený a vy se tak k němu nedostanete. Požádejte tedy barmana, ať vám prozatím klíč vrátí.
  • Vyjděte na chodbu s pokoji a všimněte si, že na jejím konci jsou dveře vedoucí na požární schodiště. Ty sice jdou otevřít (jen zevnitř!), ale samy se pomaloučku zavírají. Třeba by šly něčím zacpat…
  • Z hostince zamiřte na ulici, která vede od skladiště na Náměstí spravedlnosti. Po této ulici jezdí dodávka se sýrem. Stoupněte si této dodávce do cesty, načež následuje rozhovor s panem Sejrou a vám v inventáři přibude vzorek jeho sýru.
  • Vejděte na chodbu s pokoji v hostinci (můžete použít i zadní vchod přes požární schodiště – je to kratší) a použijte sýr na zavřené dveře požárního východu – tím jste si zajistili přístup na chodbu s pokoji i v době, kdy zde bude pracovat uklízečka.
  • Opětovně poproste barmana o úklid pokoje, načež vyjděte ven před hostinec a po požárním schodišti vyjděte na chodbu s pokoji.
  • Jděte ke svému pokoji, kde seberte odložený vysavač. Kromě toho prohledejte stolek s šuplíkem na konci chodby pod zrcadlem – naleznete v něm přikrývku.
  • Vydejte se na Náměstí spravedlnosti, kde v malé fontánce plavou dvě kachny. Použijte na ně vysavač, čímž získáte jejich peří. To v inventáři nacpěte do prázdného polštáře.
  • Vraťte se do hostince, požádejte barmana o navrácení klíče od pokoje a v pokoji použijte nově vycpaný polštář na postel. Zkuste si lehnout – stále ale nemůžete usnout kvůli chrápání ze sousedního pokoje.

    Simon the Sorcerer 3D Jak se zbavit toho odporného chrápání…

  • Otevřete ve svém pokoji okno, vylezte na terasu a vlezte otevřeným oknem do sousedního pokoje. Chrápajícího maníka budete muset nějak umlčet.
  • Na ulici nedaleko hostince se nachází Rozsypaná kára, kterou se snaží opravit nějaký svalovec. Tato kára je nazdvihnutá heverem, do něhož nekompromisně práskněte trpasličím kladivem (bez ohledu na to, jaké problémy opraváři způsobíte). Uvolněný hever ze silnice seberte.
  • Vraťte se do svého pokoje a odtud oknem přelezte do pokoje chrápajícího maníka. Použijte na něj hever, čímž ho natočíte na stranu a on s chrápáním přestane.
  • Vraťte se do pokoje a v poklidu ulehněte na lože. Tentokráte usnete a probudíte se uprostřed noci. PZN: ulehnutím na lože se od této chvíle kdykoliv můžete „přenášet“ mezi dnem a nocí.

    Jak chytit světlušku…

  • V noci se vydejte ulicemi města k velké bráně vedoucí do lesa. Tuto otevřete (ve dne je zamčená!) a projděte jí do vám již dobře známých krajů.
  • Zamiřte na louku, kde jste dříve chytali motýly. Nyní zde uvidíte poletovat světlušku. Zkuste ji chytit do motýlí sítě, avšak světluška síťku propálí a uletí. V tu chvíli zde narazíte na chlapíka, co chytil jinou světlušku do lucerny. Chlapík se zmínil, že je se svými přáteli v boudě na samotě (Lonely Hut), takže se tam ihned vydejte.
  • Uvnitř chaty si promluvte se čtveřicí hráčů – požádají vás o pizzu bez ančoviček (jeden z hráčů je na ně alergický).
  • Ve městě Poliganis navštivte Pizzerii (nedaleko Swampyho restaurace) – od majitele se dozvíte, že místní pizza stojí 10.000 grošů! Avšak pokud vám ji nedokáží doručit do jedné minuty po objednání z jakéhokoliv místa (pomocí speciální píšťalky, kterou dostanete), máte ji zadarmo. A to je taky jediná možnost, jak můžete pizzu získat.
  • Zkuste to tedy – v lese jděte k samotě a před vchodem do boudy použijte píšťalku a objednejte jakoukoliv pizzu. Bohužel, poslíček pizzu skutečně přiveze včas a to především díky velmi ochotnému Rozcestníkovi.

    Simon the Sorcerer 3D Jak docílit toho, aby poslíček nepřivezl pizzu včas…

  • Jděte si popovídat s Rozcestníkem – zjistíte, že má slabost na whisky. Toho lze zneužít.
  • Jedna taková láhev whisky stojí na poličce baru v hostinci. Pokud se ji však pokusíte sebrat Chakarou (je totiž mimo váš dosah), barman okamžitě zasáhne. Musíte se barmana na okamžik zbavit.
  • Vyjděte ven před hostinec a obejděte ho zleva – zde si povšimněte dřevěných padacích dvířek vedoucích do sklepa. Otevřete je.
  • Dole ve sklípku se musíte přes bedny a sudy dostat ke kohoutku v rohu místnosti. Bedny a sudy je tedy nutné odtlačovat a odvalovat tak, abyste si cestu ke kohoutku uvolnili (viz obrázek - chce to jen pár minut zkoušení, není to nic obtížného). Jakmile se dostanete ke kohoutku, zatáhněte ho.
  • Vraťte se do hostince a promluvte si se zoufalým prodejcem vysavačů. Trošku do něj rýpněte, čímž ho přimějete k objednání dalšího pití – barmanovi však z pípy nic nepoteče, a tak odejde do sklípku zjistit, co se stalo. Toho využijte, použijte Chakaru, namiřte na láhev na pultě a seberte ji.
  • Odneste láhev Rozcestníkovi do lesa, který se totálně zpije.
  • Jděte k samotě, použijte píšťalku a objednejte pizzu „Makačku“ („The Works“) s extra sýrem. Tím zakryjete ančovičky a elegantně tak rozpustíte čtveřici hráčů v boudě. Nyní již můžete bezstarostně světlušku v lampě sebrat.
  • Vraťte se do svého pokoje v hostinci v Poliganis a ulehněte na lože – prospíte se do pěkného dne.
  • Ráno zaskočte do Cechu kouzelníků a pochlubte se světluškou – stanete se skutečným kouzelníkem v oboru Módní magie (Fashion Magic). Dostanete magickou knihu, pomocí níž můžete měnit barvu svého oblečení (Jak? Jednoduše knihu použijte a pomocí šipek na klávesnici zvolte kombinaci tří základních barev – červené, modré a žluté – a pak stiskněte CTRL).
  • Hned naproti budovy cechu je zelená budova s nápisem „Eight Wander“. Vstupte dovnitř. V přízemí si promluvte s barmanem – poví vám, ve kterém (barevně) patře se Porkins nachází. Podle barvy patra projděte přes příslušné barevné plošinky uprostřed místnosti a vstupte do výtahu.
  • Promluvte si s Porkinsem – přislíbí vám pomoc, ale musíte mu sehnat jeho kouzelné brko, které mu ukradla banda dětských pouličních lupičů a utekla do kanálů.
  • Z klubu se dostanete tak, že zhasnete všechny tři barevné plošinky a vstoupíte do výtahu.

    Simon the Sorcerer 3D Jak se dostat do skrýše v kanálu…

  • Přes mapu města se vydejte na lokaci Poklop kanálu (manhole). Ve vstupu do zadní uličky s kanálem vám ale brání amputovaný pes. Přistupte co nejblíže ke kontejneru nalevo od psa, otevřete jej a seberte z něj starou tenisku. Tu použijte na psa, čímž se ho zbavíte (a z boty vám zůstane jen tkanička).
  • Projděte do zadní uličky, odsuňte poklop a slezte dolů do kanálů. Zde zaklepte na dveře, ale potřebujete znát heslo.
  • Vylezte z kanálu nahoru na ulici a promluvte si se dvěma mladými uličníky, co si hrají s mičudou. Zeptejte se jich na heslo a pak jim řekněte, že se chcete stát členem jejich gangu – kluci vám to umožní, pokud však pro ně vymyslíte nějakou novou hru s míčem.
  • V tuto chvíli byste již měli mít v inventáři děravou síťku na motýly, takže si stoupněte pod okno nad dřevěnými bednami a zasuňte do něj síťku. Pak si s kluky promluvte a předvedete jim, jak se hraje basket. Oni vám za to prozradí kód, který musíte vyťukat na dveře v kanálech. Tento kód je: „D-D-DDD-DDDD-DD“.
  • V kanálu tedy vyťukejte tento kód (akční klávesou CTRL). Uvnitř si promluvte se šéfem gangu, ale ten se s vámi odmítne bavit, dokud si s ním nezahrajete kaštany. Respektive – dokud nad ním nevyhrajete v této pofiderní hře. Žádný kaštan na provázku ale nemáte.

    Kde sehnat kaštan na provázku…

  • Kaštan sehnat nejde, musíte si ho vyrobit.
  • Nejdříve zajděte ke kostelu na hřbitov. Zde se nachází strom kaštan. Bouchněte do něj trpasličím kladivem, načež z něj popadají na zem kaštany-plody. Jeden seberte.
  • Nyní je nutné v něm provrtat díru, kterou by se protáhl provázek – respektive tkanička, kterou již máte u sebe.
  • Vydejte se do herny v hostinci. Zde si promluvte s Orkem a zahrajte si s ním šipky (hodná víla vám prozradí jak). Jedna z šipek by se vám zatraceně hodila, ale Ork vám ji nepovolí sebrat.
  • Pokuste se otevřít okno nad terčem, jenže Ork je opět proti.
  • Jděte do svého pokoje v hostinci a vylezte oknem na terasu. Zde položte na komín prostěradlo (je v šuplíku na chodbě s pokoji), čímž zakouříte hernu a donutíte Orka okno otevřít.
  • Vraťte se do herny a znova si s Orkem zahrajte šipky, tentokráte ale s šipkou zamiřte nad otevřené okno a vyhoďte jím šipku ven – ta se zabodne do stěny protějšího domu (viz obrázek). Simon the Sorcerer 3D
  • Vyjděte ven před hostinec a obejděte ho zprava. Zde seberte ze stěny šipku a v inventáři ji použijte na kaštan. Tím jste v něm vytvořili dírku, nicméně kaštan je třeba ještě opéct, nalakovat a namočit do octu, aby byl maximálně tvrdý.
  • Kaštan opečete na grilu na pivní zahrádce hostince (vchod z chodby).
  • Ocet se nachází za pultem ve Swampyho restauraci. Zde kaštan namočte.
  • No a nakonec lak naleznete ve kbelíku na zahrádkách (Allotments) nedaleko Náměstí spravedlnosti. Na kbelík kaštan použijte.
  • Nyní již můžete v inventáři provléct kaštanem tkaničku a získat tak předmět pro hru se šéfem gangu.
  • Jděte za šéfem do kanálu a vyzvěte ho na souboj. Cílem hry je vhodně načasovanými údery zničit soupeřův kaštan (máte na to neomezený počet pokusů i neomezený čas, takže prakticky nelze prohrát). Jako výhru získáte kouzelné brko.
  • Odneste kouzelné brko Porkinsovi do klubu Osmý div světa a on vám vystaví propustku z města. Tu předejte Orkům u jižní brány. Bránu pro vás sice neotevřou, zato vám však dají Duhový roh, jímž se přivolává Pták Duhák (Rainbird) – místní dopravní prostředek.
  • Přivolejte tedy Ptáka Duháka (použijte roh). Nyní můžete létat nad celým krajem a přistát na zhruba desítce lokací (ve městě, na loukách…), ale nás nyní zajímají pouze bažiny, takže zamiřte k nim a přistaňte (klávesa CTRL).

    V BAŽINÁCH:

    Jak se dostat na druhý břeh bažin…

  • Jediná možnost je využít nechtěných služeb krokodýla, který bažinami proplouvá. Toho ale bude nejdříve nutné odchytit a zkrotit.
  • Přistupte ke skalní stěně nedaleko dřevorubce, ne níž se nachází téměř neviditelná liána (viz obrázek). Vylezte po ní na malou skalní terasu, kde přistupte co nejblíže včelímu hnízdu na stromě a sestřelte jej Chakarou (viz obrázek) – zbavíte se tak dřevorubce.
  • Slezte po liáně dolů a seberte dřevorubcovu sekeru, která zůstala zaťatá ve stromě.
  • Opět vylezte po liáně na skalní terasu, otočte se a sekerou tuto liánu usekněte. Tím jste jednak zničili sekeru a druhak jste si odřízli cestu zpět na zem, takže se odtud budete muset dostat jinudy.
  • Oběhnete terasu až k úzké soutěsce, kterou se dostanete k tekutému písku. Zde potkáte podivnou dvounohou příšerku, která vám bude ukazovat bezpečnou cestu přes jinak smrtelně nebezpečný tekutý písek. Aktivujte chůzi (Shift) a pomalu následujte příšerku přesně po trase, po níž skáče (pokud spadnete do písku, nic se neděje – nedaleko je oživovací plošinka).
  • Po překonání tekutého písku se vraťte pod terasu k useknuté liáně, kterou seberte.
  • Nyní je čas zkrotit krokodýla. Poblíž místa, kudy proplouvá, vstupte do bažin, čímž upoutáte jeho pozornost. Do otevřené tlamy mu následně strčte rukojeť sekery a pak ho osedlejte liánou – váš unikátní dopravní prostředek je hotov. Simon the Sorcerer 3D Pzn: v tuto chvíli doporučuji na krokodýlovi projet bažiny skrz naskrz a zjistit, kde se jaké lokace nacházejí. Jsou zde v podstatě jen tři, o nichž se budu zmiňovat jako o „ostrůvku s druidem“, „ostrůvku s princeznou“ a „lokace s ptačím stolkem“.
  • S krokodýlem odplujte na protější břeh, tedy na ostrůvek s druidem. Jedná se vlastně o souostroví třech malých ostrůvků, propojených dřevěnými lávkami nebo můstky. Na tom hlavním se nachází druidova zahrádka, na dalších dvou pak masožravá rostlina a právník s močálníkem Swampym.
  • Promluvte si s právníkem, který na dálku vyjednává se Swampym – požádá vás, abyste si se Swampym promluvili a přesvědčili ho, aby bažiny opustil. Ke Swampymu se ale prozatím nedostanete, takže zaběhnete na nedalekou oplocenou zahrádku starého druida. Během rozhovoru s druidem zjistíte, že popíjí údajně výbornou domácí pálenku. Ochutnat ji však nemůžete, dokud druidovi nepřinesete tři vzácné bylinky: Purple Stinkwort (Královská smraďavka), Bogella (Bahňatka močálová) a Smelly Woodruff (Mařinka záprdková). Dostanete též botanickou knihu, podle níž tyto byliny rozpoznáte.

    Kde najít „Bogellu“:

  • Nachází se pod vodopádem ve bahenním průplavu mezi dvěma skalami, nedaleko lokace s balvanem a ptačím stolkem. Připlavte k ni na krokodýlovi, použijte na ni botanickou knihu (čímž ji identifikujete) a pak ji seberte.

    Kde najít „Smelly Woodruff“:

  • Na ostrůvku mezi plotem druidovy zahrádky a dřeveným můstkem vedoucím k právníkovi, se na břehu bažiny nachází místečko s lepkavým dehtem (sticky tar). Tento naberte do zvonu.
  • Odjeďte s krokodýlem na lokaci s ptačím stolkem. Na tento nejdříve vylijte dehet ze zvonu a pak na něj položte sezamová semínka – přiletí pták, kterého seberte.
  • Odjeďte s krokoušem na ostrůvek s druidem a odsud se vydejte doprava k obrovské masožravé rostlině. Jděte opatrně a pomalu směrem k ní a jakmile se rostlina objeví jako aktivní předmět v horním chlívečku obrazovky, použijte na ni ptáka – rostlina si na něm pochutná a zhruba na minutu vám nebude věnovat pozornost, čehož využijte a projděte kolem ní do vzdálené jeskyně.
  • Uprostřed jeskyně objevíte další květinku. Identifikujte jí pomocí botanické knihy a pak ji seberte.

    Simon the Sorcerer 3D Kde najít „Purple Stinkwort“:

  • Tato bylina se nachází na ostrůvku s plačící růžovou princezničkou.
  • Všimněte si, že uprostřed ostrůvku je obkrouhlá a nepříliš vysoká skalka. Obejděte ji zezadu a v místě, kde je malý schůdek, na ni vylezte (musíte aktivovat chůzi – Shift). V centru skalky je díra a v ní další květinka. Identifikujte ji pomocí botanické knihy a zjistíte, že je to vámi hledaná Královská smraďavka. Nicméně je mimo váš dosah a sebrat ji nelze (a tentokráte nepomůže ani Chakara).
  • Dále si všimněte, že na přední straně skalky (směrem od krokodýla) vede do jejího středu malý tunel. Nejspíš bude nutné vyslat do tunelu něco malého, co vám bylinku přinese.
  • Promluvte si s princeznou – požádá vás o vysvobození jejího křečka, který uvízl na vedlejším stromě.
  • Stoupněte si přesně před princeznu, vytáhněte Chakaru, zamiřte na křečka ve skleněné kouli na větvi stromu a sestřelte ho – křeček spadne do vody a odplave směrem k druidově zahrádce.
  • Nasedněte na krokodýla a přeplavte k druidově zahrádce. Křečka najdete hned na pobřeží, bohužel ale mrtvého. Oživovací kůra je nezbytná.
  • Na druidově zahrádce stojí vysoká dřevěná věž s žebříkem, který je pod proudem (což zjistíte, když se ho dotknete). Použijte tedy na žebřík křečka, jehož rána elektřinou oživí.
  • Odneste křečka princezně, která vám ho však ještě zapůjčí. Vpusťte ho tedy do malého tunelu ve skalce, načež vám křeček přinese lístek z bylinky.
  • Vraťte křečka princezně a za odměnu od ní dostanete královské špunty do uší.
  • Odneste všechny tři rostlinky druidovi, který vám dá za odměnu napít své pálenky – ta vás zhruba na minutu totálně dostane (přepnete se do pohledu z vlastních očí). Účinků alkoholu v budoucnu ještě využijete.

    Simon the Sorcerer 3D Jak se dostat na ostrůvek se Swampym…

  • Jelikož do bažin odmítá Simon vkročit, budete muset najít alternativní cestu… a tou se zdá být starý chrápající strom na ostrůvku s právníkem.
  • Abyste strom porazili, musíte opravit rozbitou sekerku, jejíž zbytky máte v inventáři. V druidově kamenném domku seberte dřevěný klacek, ten namočte do dehtu v bažinách a v inventáři spojte lepkavý klacek s hlavou sekery.
  • Opravenou sekerou se pokuste skácet spící strom, čímž ho však probudíte. Chvilku si s ním pokecejte a pak se ho pokuste znova pokácet – strom ale začne žadonit o slitování a při těch nářcích se opravdu pracovat nedá.
  • Nasaďte si do uší špunty a znova použijte sekeru na strom – tentokráte už strom porazíte a dostanete se až k močálníkovi Swampymu. Ten se ale s vámi odmítne bavit, dokud se nestanete čestným močálníkem, k čemuž je zapotřebí vypít celou misku bahenní polévky a naučit se Swampyho národní píseň. Vypít polévku je ale pro střízlivého člověka nadlidský úkol.

    Jak přinutit Simona vypít bahenní polévku…

  • Jednoduše zajděte za druidem a lokněte si jeho pálenky. V opilosti aktivujte sprint, co nejrychleji se dobelhejte ke Swampymu a poproste ho o jeho polévku – tentokrát to je jiné kafe, co? Posléze se ještě naučte Swampyho píseň a ta-dá: stali jste se čestným močálníkem. Záhy vám Swampy předá smlouvu o vyklizení bažin, kterou máte dát právníkovi k podpisu.

    Jak přinutit právníka k podpisu smlouvy…

  • Jelikož právník z pochopitelných důvodů odmítne smlouvu podepsat, budete ho k tomu muset přinutit. Ideální bude využít jeho alergie na včelí bodnutí.
  • Vydejte se na lokaci s ptačím stolkem. Zde přistupte před velký balvan, který blokuje vchod do Swampyho jeskyně, a zazpívejte Swampyho píseň, čímž balvan odvalíte (pro zapomnětlivce připomínám, že píseň zní: (v originále) „Swampling stew, Swampling stew, To your bog, your swamp be true, Swampy be true, Swampling stew.“
  • Uvnitř jeskyně prozkoumejte prádlo pověšené na šňůře a seberte z něj rukavice na vaření (neboli chňapku) a podlévač (baster).
  • Přeplujte na krokoušovi na úvodní břeh se sestřeleným včelím hnízdem. Nejdříve na hnízdo použijte vysavač, čímž do něj včely nasajete, a posléze i podlévač, čímž do něj naberete med.
  • Vystříkněte med z podlévače na právníka a pak na něj vypusťte včely z vysavače – právník se dostane do velkých nesnází a za protilátku je ochoten udělat cokoliv, dokonce podepsat Swampyto kontrakt.

    Simon the Sorcerer 3D Jak vyrobit lék na včelí bodance…

  • Na zahrádce druida vejděte na políčko s šesti barevnými záhonky. Na každý záhonek použijte botanickou knihu, abyste zjistili, co jsou tyhle bylinky zač. U modrého záhonku zjistíte, že se jedná o Smrtící rybařinku (Deadly fish herb), jejíž ovoce léčí včelí bodnutí. Problém je však v tom, že toto ovoce se urodí jen na přímém slunečním světle, které zde v bažinách prakticky neexistuje.
  • Náš chytrý druid ovšem postavil super silný reflektor, který umístil na vrchol dřevené věže. Žebřík na věži je sice pod proudem, nicméně když na něj použijete chňapku, je cesta k reflektoru bezpečná.
  • Na věži použijte reflektor a pomocí šipek na klávesnici nasměrujte paprsek světla na modrý záhonek – urodí se ovoce (viz obrázek).
  • Slezte z věže (opět pomocí chňapky) a seberte z modrého záhonku plod.
  • V domku druida seberte z kamen malý hmoždíř s paličkou, v inventáři do něj vložte plod byliny a výsledný roztok naplňte do podlévače.
  • Vystříknete protilátku z podlévače na svíjejícího se právníka, čímž ho zachráníte a on vám po krátkém vyhrožování podepíše kontrakt.
  • Odneste kontrakt Swampymu, načež budete svědky několika zajímavých událostí, po nichž se ocitnete přímo na stole před kouzelníkem Kalypsem v hostinci městečka Poliganis.

    KAPITOLA 4:

    Cíl čtvrté kapitoly je jednoduchý: získat magické systémové CD, z nějž bootuje celý Vesmír. Podle Kalypsových poznatků by se toto CD mělo nacházet ve sluji draka Toustohlava (Sodinhella).

    Simon the Sorcerer 3D Jak se dostat do dračí sluje…

  • Vyjděte z hostince na ulici, zde přivolejte ptáka Duháka a leťte směrem k dračí sluji, která se nachází v sopce – bohužel, pták Duhák má z draka nahnáno a odmítá se k jeho sluji přiblížit. Přistaňte tedy kdekoliv v lese a zamiřte na lokaci „Výhled na sopku“ (Vulcano photopoint), kde mají trpaslíci rozdělaný válečný tábor.
  • Po té, co budete svědky mazané trpasličí bojové taktiky, si promluvte s trpaslíkem u kotlíku – dozvíte se, že je jejich současná taktika neúčinná. Což takhle ji trochu vylepšit?
  • Přeneste se na lokaci „Spící Lupeny“ (Sleeping Foliage). Přistupte k fialovým chrápajícím květinkám a použijte na ně botanickou knihu – zjistíte, že se jedná o Narkotus Bylinus (Dopius Calandra) – prostě uspávací rostlinku. Automaticky jednu seberete.
  • Vraťte se do tábora trpaslíků a vhoďte jim jednu uspávací rostlinu do kotlíku – ve spojení s trpasličí taktikou zapříčiníte, že drak při letu usne a padne k zemi.
  • Cesta do jeho sluje v sopečném kráteru je nyní volná, takže přivolejte ptáka Duháka a vydejte se tam.
  • Ve sluji objevíte obrovskou hromadu zlata, ale najít v něm jediné CD asi sami bez pomoci nedokážete.

    Jak najít CD v hromadě zlata v dračí sluji…

  • Vydejte se na lokaci s chlapíkem v jámě, kterému jste před časem uzmuli detektor kovu. Dozvíte se od něj, že si vytrénoval krtka, aby mu hledal v podzemí zlato. Zároveň vás požádá, abyste mu tohoto krtka chytili.

    Jak chytit krtka…

  • Přistupte ke krtčím kopečkům a snažte se krtka chytit do ruky, ale nejde to – je, potvora, moc rychlý. Musíte ho nalákat na zlato.
  • Odleťte do Poliganis, kde v hostinci na pivní zahrádce seberte z grilu kleště.
  • Vejděte do herny, kde přibyl kulečník. Slot na mince je však ucpaný, takže na něj použijte kleště – získáte zlatou minci.
  • Zamiřte si to zpět u krtčím kopečkům na louce s jámou, u jednoho si na krtka počkejte a jakmile vyleze, použijte na něj zlatou minci – tím ho chytíte.
  • Nyní je třeba přetrénovat krtka na hledání cédéček. K tomu však potřebujete jedno takové získat.
  • Poblíž skladiště sýra se nachází oplocený sklad společnosti Adventure Soft. Na konci dvorku za plotem jsou krabice s hrou Feeble Files. Jednu seberte. Simon the Sorcerer 3D
  • Odleťte na ptákovi Duhákovi do dračí sluje v sopce, v inventáři použijte na krtka krabici hry Feeble Files a vytrénovaného krtka vypusťte do hromady zlata - krtek po chvíli z hromady vytlačí zamčenou dřevěnou truhlu.

    Jak otevřít zamčenou truhlu s cédéčkem…

  • Vraťte se do hostince v Poliganis a z barpultu seberte malou skleničku (viz obrázek).
  • Odleťte na Duhákovi do tábora trpaslíků a naberte si do skleničky trochu toho neřádu, co mají v kotlíku.
  • Odleťte na Duhákovi do sluje v sopce a použijte skleničku s trpasličí lihovinou na truhlu – tím odvaříte zámek a truhlu otevřete. Uvnitř sice naleznete CD, ale ve skleněné skříňce, kterou nelze otevřít.
  • Přistupte ke gongu a bouchněte do něj trpasličím kladivem – gong upadne.
  • Na místo gongu pověste zvon a opět do něj bouchněte trpasličím kladivem – skleněná skříňka se rozprskne a vy můžete CD konečně sebrat.
  • Přivolejte ptáka Duháka a vraťte se do hostince za Kalapsem. U něj dostanete instrukce pro další část hry, o níž ale bude řeč až v příští a zároveň poslední části návodu.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Project Scorpio
    Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

    Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

    Batrman: The Enemy Within
    Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

    Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

    Mass Effect: Andromeda
    Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

    To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

    Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
    Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

    Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

    Dark Souls 3
    Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Další z rubriky

    Mass Effect: Andromeda
    Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

    To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

    Biomutant
    Nově oznámený Biomutant vypadá jako Kung Fu Panda pro dospělé

    Konečně zase nově oznámená hra, která nemá v názvu číslovku. Biomutant láká na otevřený svět a možnost přizpůsobit si vlastního hrdinu k obrazu svému.  celý článek

    Dark Souls 3
    Ovládá hry taneční podložkou, volantem a banány. A je v tom fakt dobrý

    Jako by série Dark Souls nebyla dost obtížná sama o sobě, rozhodl se ji youtuber ATwerkingYoshi pokořit pouze pomocí taneční podložky.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.