Platforma: PlayStation 3
Výrobce: SCEE

• Zvuk, obraz, grafika
  • SingStore, aktualizace
  • Minimum inovací
  • Nerozpoznávání textu

Nejnovější Singstar na novém železe rozhodně neurazí, nicméně je škoda, že vývojáři více nezapracovali na inovacích – je to starý díl v lepší grafice a s novými songy. Snad si Sony dá záležet alespoň na aktualizacích.

SingStarVšechno to vlastně začali Japonci. Když před řádkou roků představili svůj vynález, jenž částečně vymazal hlas autora skladby a účastníci párty jej napodobovali svým, zajisté stejně krásným zpěvem, rozmohl se všude po světě jako velká voda a všichni zpívali, jak se dalo. Nejlepší taktikou však disponovala Sony. Na svou mašinu s řadovým číslem dva vyvinuli hru, jež právě obsahuje prvky karaoke, ale na venek je rozhodně nejpřehlednější ze všech japonských systémů a stejně tak i nejlevnější. Tehdy to bylo nejlevnější a nejprodávanější karaoke na médiích DVD, a Sony tak byla jako v ráji, jelikož měla tolik peněz, kolik je na světě písniček. A těch je skutečně dost.

Mezi zklamání patří rozhodně výběr songů na disku.

Pakliže je tu nějaká herní série, která by se skokem na novou platformu nijak výrazně SingStarnezměnila, jistě je to SingStar. Čekáte-li tedy od nového dílu na nové konzoli něco nového, pak máte smůlu. Novinek je tu totiž poskrovnu. Pravděpodobný důvod, proč není moc inovací v next-gen verzi, je nejspíš ten, že se na PlayStationu 2 nikdy Singstar nespoléhal pouze na karaoke koncept, ale jeho úspěch závisel spíše na řádce “věcí okolo” jako jsou třeba dostupné a funkční mikrofony, tématické ladění pozdějších titulů nebo třeba zajímavé režimy pro více hráčů.

Největší novinka v rámci této série by v souvislosti s tímto PS3 dlem měla vyjít někdy v průběhu tohoto roku – budou to bezdrátové mikrofony. Již teď se dá hra hrát s těmi PS2kovými (vzpomínáme na haldu rozbitých sklenic, pouze kvůli zmíněnému drátu), v prípadě “bezdrátů” ale Sony čeká na USA, kde Singstar vyjde až letos na jaře. SingStarK tomu se váže i online featurka, která rozhodně figuruje v závěrečném hodnocení: SingStore. Jejím prostřednictvím si můžete za peníze stahovat nové songy, prohlížet si skóre ostatních, posílat zprávy, šířit vaše natočená videa (pokud máte kamerku PlayStation Eye) a výkony. SingStore bude podle slibů Sony v budoucnosti aktualizován minimálně dvakrát za měsíc, počínaje únorem. Cílem je prý 350 rozličných písniček různých žánrů – dočkáme se soundtracků, duetů, R&B či songpacků. Poté si bude možno stáhnout wallpaper s vaší oblíbenou zpěvačkou, či pozadí přímo ze hry.

Mezi zklamání patří rozhodně výběr songů na disku. Nejsou všechny nějak zvlášť špatné, ale jen takové nemastné, neslané. Sony mohla vytvořit spolehlivý mix populárních hitů z rádií nebo risknout menší prodejnost s těmi méně mainstreamovými. V podstatě je tu dost slušných moderních skladeb, od popu po SingStarnezávislou scénu. Gwen Stefani, Blur, Razorlight, The Pussycat Dolls a Gorillaz – to je asi nejtypičtější výběr tohoto dílu. Poté zde najdete nějaké stařečky, kupříkladu Movin‘ on up od Primal Scream či She Bangs The Drums z dílny The Stone Roses. Je to zkrátka mix žánrů, jako to bylo v prvním díle na PS2. Z těch lepších můžeme jmenovat R.E.M., U2, možná se vám zalíbí i duet Nicole Kidman a Robbieho Williamse. Nic proti Britney Spears, ale nikdo z naší komunity, tedy až na výjimky, se zajisté nebude před kamarády na párty ztrapňovat zpíváním něčeho, co hučí ze sluchátek většiny puberťaček.

Můžete do mikrofonu vrčet, bzučet nebo hučet, a stejně se vám sypou body.

Dále zde máme módy hry – největší srandu si užijete asi s těmi multiplayerovými, SingStarrozdělenými na Pass the Mic, Duet a Battle. Pass the Mic je herní mód stylizovaný do „party atmosféry“. Může jej hrát až na osm hráčů, kteří si musí předávat mikrofon – což je rozhodně dobrá zábava pro lidi, kteří se nestydí hrát a potřebují se nějak aktivně pobavit. Pak je tu Battle (bitva), jež umožňuje dvěma hráčům zpívat tu samou skladbu v ten stejný čas, a člověk, který nasbírá nejvíc bodů, samozřejmě vyhrává. Nakonec se řadí do multiplayerového soudku i Duet, jak název vypovídá, rovněž pro dva. V tom každý zpívá za jinou osobu – kupříkladu song Beep od Pussycat Dolls a Will-I-ama či kombinace Nicole Kidman a Robbie Williams v písni Somethin‘ Stupid. Duet je určen spíše pro méně soutěživé typy, ale rozhodně stejně zábavný jako Battle.

Generální stávka

Vlastníci Singstar nedávno sepsali petici, aby Sony dělala něco s výběrem skladeb. Nemohli už totiž vydržet skutečnost, že jim vývojáři naslibovali hory doly, a pak nic – žádný update, prostě nic. Hned dva dny poté (to je ale náhodička) ale společnost Sony oficiálně oznámila, že plánuje aktualizaci na únor a dále dvakrát do měsíce. Hráči jsou tedy už snad spokojeni a ještě více budou v únoru.

SingStarVěcí, která vás v takovém žánru hry dočista ohromí, bude zajisté grafické provedení. Prezentace je vybroušená a profesionální, interface a menu byly totálně přepracovány, a hra tak na HDTV vypadá prostě úžasně. Určitě musíme zmínit kvalitu videoklipů jak na SingStore, tak přímo v písních. Jak by každý předpokládal, i zvuk je řazen do nadprůměrné škatule. Muzika v pozadí menu je také pěkná. Jak jsme již poznamenali, můžete si dokonce stáhnout tapetu v pěkném provedení. Stejně tak krásný je i styl textu, čistý a lehce čitelný. V textu však spočívá i naše další nespokojenost, jelikož i při masivním vylepšení rychlosti zpracování dat na PS3 SingStar pořád nerozpoznává zpívaný text – což znamená, že si můžete do mikrofonu vrčet, bzučet nebo hučet, a stejně se vám sypou body. S tím byste před duem Osvaldová & Soukup neobstáli. Závěrečné minus pak zastává omezená délka nahraného videoklipu pomocí PS Eye, nastavená na třicet minut.

SingStarJe těžké hodnotit další díl podařené hry, ještě k tomu na nové platformě. Její koncept byl za své doby naprosto revoluční, Sony vydávala nové díly podle žánrů, všechno běželo, jako na běžícím pásu. I toto pokračování je svým způsobem kvalitní a nadprůměrné, avšak zamrzí chabý základ písniček a po čertech málo inovací. Při čekání na americké vydání hry, a tím pádem i hordu nových songů na SingStore, si můžete zabrouzdat do avizovaného online interfacu a prohlédnout si bláznivá videa od „zpěváků“ po celém světě. Nebo je můžete rovnou sami tvořit. Kdyby tento SingStar tedy neměl internetovou podporu, putoval by asi do průměrných vod svých nedávnách tematicky laděných předchůdců na PS2. Nicméně se tak nestalo, těšíme se na bezdrátové mikrofony a pravidelné aktualizace SingStoru. Počítáme-li s tím, že všechno vyjde tak jak má, neměl by být problém ani v závěrečné hodnotící cifře.

80 %

63 %

Doposud hodnotilo 131 čtenářů