Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Singularity - adept na akci roku

  0:02aktualizováno  0:02
Studio Raven Software podle svých slov připravuje přelomovou střílečku. A skutečně - vypadá hodně zajímavě.

Singularity

Singularity (PC)Studio Raven Software musí znát každý, aspoň trochu ostřílený hráč. Tahle na akce zaměřená firmička totiž přivedla na svět takové skvosty jako Heretic, Hexen či Return to Castle Wolfenstein.

Je však pravdou, že v poslední době se věnovala především komiksovým předělávkám. Zmiňme například Marvel Ultimate Alliance či X-Men Legends.

Tento směr nehodlá opustit ani do budoucna. Ostatně Warner Bros. svěřil studiu vývoj vysoce zajímavého dílka na motivy filmu X-Men Origins: Wolverine. Jenže tím to ani omylem nekončí. Raven Software má dnes akcie hodně vysoko a připravuje další dva nesmírně atraktivní tituly.

Singularity (PC)Jedním z nich je pochopitelně pokračování slavného Wolfensteina, jehož úspěch je prakticky zaručen. Po delší době se ale Raven Software podařilo sehnat finance na vlastní, zcela původní projekt, na jakém už delší dobu nedělali.

To se nyní mění, jelikož jeden z větších týmů v jejich kancelářích připravuje zprvu nenápadnou, dnes už ale více než zajímavou akci Singularity. Poprvé byla představena na loňské E3, kde budila ještě lehké rozpaky. Ovšem po odhalení větší porce informací a obrázků je jasno, že tahle netradiční střílečka má šanci stát se jednou z nejlepších a nejzajímavějších za tento rok. Nakonec, i Raven Software se chvástají, že by to tak nějak mělo dopadnout.

Singularity (PC)Už z příběhového mixu lze poznat, že Singularity není řadovou akcí, ale že má hodně co říct. Ono totiž vůbec není jednoduché toto pozadí popsat. Zjednodušeně se dá říct, že se hra odehrává za studené války a vychází z jejích vlivů.

Jak ale vidno z obrázků, proti sobě rozhodně nestojí Američané a Sověti. Vžijete se totiž do role pilota bojového letadla, jenž provádí misi nad jakýmisi ostrůvku patřící Sovětskému svazu. Ale co čert nechtěl, přístroje najednou vypoví službu a letadlo se poroučí na jeden z ostrovů. Už to samo o sobě je problém – zřítit se na nepřátelské území je přímou vstupenkou do žaláře, ovšem Singularity se vyvíjí poněkud jinak.

Singularity (PC)Hlavní hrdina Nate Ranco už na první pohled zjistí, že tady něco není v pořádku. A má pravdu, tenhle ostrov byl předmětem nejrůznějších pokusů sovětských vědců, a to už od padesátých let. Najdete tu podivné tovární komplexy obrostlé čímsi, co nedokážete identifikovat. Takřka neustále tu prší – zkrátka pošmourná atmosféra.

Tak trochu to připomíná známý seriál Ztraceni. Jen doufáme, že s odpověďmi na otázky na tom bude Singularity lépe. Přece jen, vypadá to na pořádný příběhový záběr, tak, aby ho autoři zvládli a neplácali se jen v bahně všeho možného klišé.

Jedním z nejdůležitějších herních elementů, jenž vychází přímo děje, je skutečnost, že se budete pohybovat na časové ose v rozmezí celých šedesáti let. Začnete v roce 1950, kdy je ostrov ještě obydlen a katastrofa se teprve blíží.

Singularity (PC)Přesunete se ale až do roku 2010, kdy je ostrov už jen pouhou pustinou, je zamořen a – teď to nejdůležitější – obývají ho podivná stvoření, která sem přišla zřejmě z jiné dimenze jako výsledek experimentů.

Mezi těmito časovými obdobími (a samozřejmě i mezi těmi, které tuto periodu vyplňují) se budete přesouvat na přeskáčku. Jednou tak, podruhé onak, ovšem vždy by to mělo dohromady dávat určitou posloupnost. V jednotlivých obdobích se budou vysvětlovat otázky, které si budete klást při průchodu předchozími apod.

Vzpomínáme na... Heretic

Heretic"V roce 1994, kdy Heretic spatřil světlo světa, nebylo licencování enginů příliš běžnou záležitostí, ale právě pracovníci Raven Software světu ukázali, že přesně tímto směrem lze při vývoji her postupovat.

Samozřejmě pod podmínkou, že se bude nový produkt od původního titulu dostatečně lišit. S tím ale v Ravenu neměli nikdy problémy, protože razí heslo, že si půjčují engine, ne hru samotnou. Jak tedy Heretic vypadal?"

- číst celý retro článek

Podle času, ve kterém zrovna hrajete, by se měl lišit i poměr nepřátel. Zatímco v padesátých letech tu narazíte na nejrůznější vojáky, tak později se poměr bude vychylovat ve prospěch prapodivně vypadajících mimozemšťanů.

Singularity (PC)Singularity tak v jedné rovině bude klasickou akcí, kde si ve velmi dynamickém tempu opravdu hojně zastřílíte. To ale není všechno. Už od počátku totiž dostanete do rukou zbraň, která dokáže zakřivovat časoprostor, a to v dosud nevídané míře. Stane se z ní jeden z vašich nejdůležitějších pomocníků, bez něhož se obejdete jen stěží.

Obrovský příslib Singularity spočívá právě v tom, že časem budete hýbat realtimovým způsobem. To znamená, že mnohdy se vám prostředí bude měnit přímo před očima. Ovšem tyto hrátky budete muset podstupovat i kvůli nejrůznějším banalitám, jako je například otevření dveří do továrního komplexu. Tehdy je třeba přetočit čas, aby se barely zevnitř komplexu dostaly ven a potom čas natočit zase zpět, aby putovaly na své původní místo a cestou rozrazily dveře. Tomu říkáme důmyslnost.

Singularity (PC)A co teprve, když si s touto časoprostorovou zbraní začnete pohrávat v blízkosti nepřátel. Nejenže jejím prostřednictvím můžete vyvolat fyzikální jevy, jako je třeba padající regál či nadzvednutý asfalt, ale přetáčením času kupředu lze z protivníků udělat nejprve starce, a pak dokonce kostlivce!

Jindy se zase dostanete k potopené lodi, kterou je zapotřebí prozkoumat a nalézt zde nějaké dokumenty. Jenže, jak na to? Samozřejmě – loď si díky přetočení času složíte do původního stavu. Jakmile vstoupíte na její palubu, zažijete opravdu hororovou atmosféru, doplněnou o skřípot a podivné zvuky. Po čase by se loď dokonce měla začít vracet do původního stavu, takže si budete muset pospíšit.

To celé poběží na kvalitně odladěné třetí generaci Unreal enginu a musíme říct, že grafika Singularity vypadá technicky skvěle a vizuálně velmi svébytně. Troufáme si tvrdit, že tohle bude akce, jakou jen tak nepřehlédneme.

Autor:




Nejčtenější

Mass Effect: Andromeda
Je to oficiální. Žádný další příběhový přídavek pro Andromedu nebude

To, o čem se dosud jen neoficiálně šeptalo, je nyní potvrzené. Mass Effect: Andromeda opravdu nedostane žádný další přídavek do hry jednoho hráče.   celý článek

Far Cry 5
VIDEO: Ve Far Cry 5 budeme kultisty masakrovat i traktorem

V akci Far Cry 5 se pustíme do křížku s fanatickou sektou v Hope Country v současné americké Montaně. Nové video je rozšířený gameplay trailer z výstavy E3,...  celý článek

The Sims 4 Psi a kočky
Do Sims 4 míří spousta koček a psů, expanze vyjde v listopadu

Simulátor života a vztahů The Sims 4 rozšíří v listopadu expanze s názvem Psi a kočky.   celý článek

Gwent Thronebreaker
Kartičková minihra ze Zaklínače dostane vlastní příběhovou kampaň

Populární karetní hra Gwent už jednu svoji hru má. V chystaném titulu Gwent Thronebreaker však tradiční partie obohatí i příběhová omáčka.  celý článek

Age of Empires 4
Skvělá zpráva, Microsoft oznámil Age of Empires 4

Přání fanoušků byla vyslyšena. Microsoft oživuje legendární značku historických strategií, jejíž poslední díl vyšel již před dlouhými 12 lety.  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.