Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ski Resort Tycoon - Silvestr na horách

  12:00aktualizováno  10. července 2001 12:09
Vážené dámy, vážení pánové. Mám tu čest uvést vás do poslední recenze BonusWebu tohoto tisíciletí, v níž věnujeme prostor hře, kterou jste si svými četnými dotazy doslova vymodlili. Pojďme se tedy uvolnit, pobavit a zalyžovat si do vlastního zimního střediska vybudovaného ve Ski Resort Tycoon - hře s vskutku originálním námětem.

Ski Resort Tycoon

Stalo se to jednoho pozdního odpoledne, přesněji řečeno krátce po sedmé hodině, kdy náš monopolní operátor telekomunikačních služeb přepnul své sazby ze silného na slabý provoz a na internet se připojila spousta natěšených pařanů. Tuto chvíli nemám příliš v lásce, neboť většinou v tu dobu začínám pracovat (po dopoledních jednáních, vylaďování stránek, kreslení bannerů a podobně) a v mé bohulibé činnosti mi brání ICQ, které se rozbliká mnoha dotazy a připomínkami našich čtenářů, kteří si nějakým podezřelým způsobem vyčenichali mé ICQ UIN (identifikační číslo).

Jednoho dne se však na ICQ objevil čtenář, kterého nešlo odbýt. Neustále se vyptával na hru Ski Resort Tycoon, tázal se na nejrůznější podrobnosti a také na to, kdy zveřejníme recenzi. Protože šlo o vcelku neznámý titul, který se neměl prodávat ani v České republice, tuto jsme pochopitelně nechystali, avšak protože čtenářů s dotazy na Ski Resort Tycoon přibývalo a řada z nich si hru velice chválila, sehnali jsme si ji, a protože Tycoony a strategie vůbec mám v oblibě, rozhodl jsem se zhostit úkolu recenzenta a představit vám hru osobně. Upřímně řečeno: lituju toho do dneška.

Ski Resort Tycoon je nepopsatelným titulem, který nemá na herní scéně konkurenci a byť je námět vcelku originální, jeho technické zpracování pokulhává daleko za dnešním standardem. No, teď jsem možná současným průměrným hrám ukřivdil, Ski Resort Tycoon výstižnější by bylo možná přirovnání s nemotorným mrzáčkem choulícím se v příkopě daleko za ostatními. Tato hra totiž měla spatřit světlo světa někdy před dvěma lety a ne koncem roku dva tisíce. Nebudu vás však dnes zatěžovat klasickou recenzí tak, jak jste na ni zvyklí, ale využiji toho, že píši poslední recenzi tohoto tisíciletí a zformuji ji stylem „lehčejším“, uvolněnějším a hlavně silvestrovským.

Tak, SRT, tohle je ctěná čtenářská obec BonusWebu… Milí čtenáři, tohle je Ski Resort Tycoon.
Ozývá se výskot, ochozy jásají, čtenáři hlasitě skandují jméno Ski Resort Tycoona, titulu, který je zaujal a kterému se nedostalo očekávané pozornosti ze strany herních médií. Květiny létají na pódium a moderátor pokračuje ve své show…
Ski Resort Tycoon je budovatelská strategie, v níž se ocitnete v roli majitele pozemku v horách, máte zajímavý podnikatelský cíl - vybudovat fungující horské středisko, a tento musíte zrealizovat.
Sláva… Nazdááár… SRT, SRT… a další výkřiky se ozývají z davu čtenářů. „To tu ještě nebylo“ a „originalita“ doplňují jejich pochvalné hlášky a showman žádá přítomné o klid, aby mohl pokračovat.
Po spuštění hry se objevíte na svém pozemku, který je různě členitý a zalesněný. Z toho vyplývá, že nejprve budete muset kultivovat - navážet a vyvážet zeminu, kácet lesy, budovat lanovky, vleky, sjezdovky, horská střediska, lyžařské chaty, servisní budovy, centra horské služby, občerstvovací budky… prostě všechno, co k zimnímu dovádění na horách patří. Ski Resort Tycoon Mno, nějakou představu o hře už tedy máte, nyní dejme prostor vašim dotazům.

Dobrý den, tady Jura z Hradce. Ski Resort Tycoon se mi podle vašeho vyprávění zatím líbí. Chtěl jsem se ale zeptat, jestli je SRT pouze do zimního sportování zasazenou podobiznou Transport Tycoona, nebo jestli má i prvky například z Rollercoaster Tycoona, kdy se musíte starat o spokojenost lidí, aby k vám chodili.
V SRT je pochopitelně nutné patřičně uspokojit všechny zákazníky vámi provozovaného zimního střediska. S tím také souvisí potřeba dostatečného množství techniky pro úpravu či umělé zasněžování svahů, půjčovna lyží, sáněk, bobů a dalších věcí, na nichž se dá po horských kopcích rajtovat. Nabídka od autorů hry je v tomto směru poměrně bohatá a vy si budete moci vybírat ze široké škály věcí, jimiž se budete starat o blaho návštěvníků vašeho zimního střediska.

Ahoj, tady Joliš Froliš z Horní Dolní. Jsem poměrně náruživým lyžařem a zajímalo by mě, jak se autoři vypořádali s lanovkama? Kolik jich můžete postavit, kolik lidí dokážou odbavit za hodinu, jak rychle jezdí, jsou pěkné? Jaké mají sedačky a jezdí se na nich pohodlně?
Abych pravdu řekl, pohodlnost jízdy jsem nezkoumal, dokonce jsem se na nich ani jednou neprojel, neboť jsem si zapomněl lyže a půjčovna měla zavřeno… Ale teď vážně. Příliš velkého výběru při stavbě lanovek a coby návštěvník pak při jejich používání neužijete. Ski Resort Tycoon Na výběr jsou totiž pouze čtyři typy, z nichž jeden téměř nebudete moci použít, neboť je jednak drahý, jednak velice náročný na prostor a v neposlední řadě nebývá návštěvníky příliš vyhledávaný vzhledem k tomu, že se používá u dlouhých tratí, které jsou určeny víceméně pouze pro zkušené lyžaře.

Zdraví vás Jiří Mareček z Horních Měcholup. Já se, když jedu na dovolenou do hor, nestarám o to, jakou barvu mají sedátka na lanovce nebo jestli je pohodlná, ale spíše o to, jak se jezdí. Takže jsem se chtěl zeptat - jak to jezdí v SRT?
Záleží pochopitelně na tom, jak se majitel lyžařského střediska o své návštěvníky stará, na druhou stranu svůj vliv na to má také jejich inteligence. Nevím, jak se vám bude jezdit, uvidíte-li, že človíček před vámi projel stromem i budovou záchranné služby a nic se mu nestalo. Respektive tuším. Buď okamžitě navštívíte nejbližšího lékaře z obav před halucinacemi, nebo kvůli tomu, že jste se pokoušeli o totéž a narazili jste do zdi. Virtuální lyžaři však dokáží jakýmkoliv objektem projet bez sebemenšího škrábnutí. Chlapíkům z CatDaddy Games to zřejmě připadalo normální - nejde přeci o návštěvníky, proč by si u vás nemohl zajezdit samotný Superman, důležité je zejména to, jak se o ně dokážete postarat.

Čau, jmenuji se Pepa Pařbychtivý a chtěl bych vám říct, že jsem rozčarován z toho, jakým způsobem vedete tuhle diskusi. Mě jako pařana nezajímá, jak si zajezdí mnou ovládaný panáček na sněhu, nezajímá mě dokonce, jestli si odře šusťáky na lanovce nebo jestli je superman. Ski Resort Tycoon Mě zajímá, jak vypadá grafika, engine, zvuky, prostě všechno, co souvisí s počítačovou hrou a ne reálnou zábavou. Ostatně měl jsem dojem, že právě o hře se bavíme.
Dobrý den, Pepo. Konečně smysluplný dotaz, o kterém se s chutí rozpovídám a začnu enginem. Ten je naprosto nepoužitelný a pochybuji o tom, že by autoři byli jiného názoru. Již v předchozí odpovědi jsem naznačil, že objektová kolize pro něj není vůbec žádný problém a že se nejednou stanete svědkem toho, jak návštěvník vašeho zimního střediska projede budovou, stromem či sloupem lanovky.
Navíc ani jeho rychlost není nijak oslňující - ve chvíli, kdy vybudujete trošičku větší centrum a toto se vám má vykreslovat na obrazovce, dochází ke značnému zpomalování, a to i na výkonných počítačových sestavách osazených nejmodernějšími grafickými kartami. Nepomůže ani přepnutí na menší rozlišení. Engine si totiž neustále nahrává objekty a textury v plné velikosti a tudíž na 800x600 načítá totéž co v 1024x768 a tím pádem je v pokročilejších fázích hra značně iritující a vydrží u ní jen silné povahy.
Pokud se mám vyjádřit ke grafice - možná se někomu může zdát pěkná, nicméně mně osobně připadá, jako by byla vytvořena před dvěma lety a kvůli nedokonalému enginu čekala někde ve skříni spolu s celou hrou jen na to, než se objeví výkonnější počítače, aby se na nich dal Ski Resort Tycoon alespoň chvíli hrát. A zvuky? Ty jsou možná ještě o pár měsíců (let) starší než grafika a jsou tak odpudivé, že raději vypnete reprobedny, než abyste to museli poslouchat.
Ski Resort Tycoon Tolik pro Pepu a protože už nám čas určený na představení Ski Resort Tycoona téměř vypršel, přichází poslední otázka. Nuže…

Pěkný den. Jsem Honza z Čech a zajímalo by mě, jestli existuje nějaká šance, že se u hry budu bavit. Víte, mě tolik nezajímá grafika, zvuky ani nutnost výkonné sestavy (od čeho mám rodiče :-)), ale atmosféra a hratelnost. Stará dobrá Civilizace má pro mnoho dnešních hráčů odpudivou grafiku i zvuky a přesto jde podle mého názoru o jednu z nejkvalitnějších a nejpoutavějších her, jaké kdy spatřily světlo světa. Existuje tedy možnost, že když bych si u rodičů vymodlil potřebnou sumu peněz a hru si koupil, že by mě bavila, připoutala k sobě svou atmosférou a nepustila do doby, než bych ji dohrál?
Honzo, s klidným svědomím mohu říct, že pokud jsi normální a považuješ se za pařana, nechytí tě tato hra ani náhodou! Připadá mi, že CatDaddy Games v tomto případě hodně ulítli (nebo jen dlouho betatestovali či hledali publishera - nevím) a hru vydali s křížkem po funuse, navíc s tolika chybami, že to až pěkné není. Pokud ti nejde jenom o grafiku, ale převážně o hratelnost, zkus si na internetu nebo u kamarádů sehnat starého dobrého Transport Tycoona a věnuj svůj čas jemu. Pobavíš se mnohem lépe a za ušetřených pár stovek si můžeš koupit jiný kvalitní herní titul, kterých je momentálně na trhu dostatek.

Tak a to je ode mě pro tento rok vše. S představením další hry se vám přihlásím nejdříve v příštím tisíciletí a pokud vám popis hry nestačil, můžete klást své další otázky v diskusním fóru pod tímto článkem. Rád vám je zodpovím.

Ski Resort Tycoon

Výrobce:

Catdaddy Games

Distributor:

Activision

Distribuce v ČR:

hru se k nám, naštěstí, nikdo dovážet nechystá

Minimální konfigurace:

Pentium 200 MHz, 32 MB RAM, 8x CD-ROM, 300 MB HDD

Doporučená konfigurace:

Pentium III 550 MHz, 256 MB RAM, GeForce2 GTS

3D karty:

ne

Multiplayer:

ne

Verdikt:

Nechápu, jak může být tenhle paskvil v Americe úspěšný. Češi, ruce pryč!

Hodnocení:

32%

Autor:


Témata: virtuální


Nejčtenější

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdome Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři jí předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.