Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skrytá propagace na YouTube? Přestaňte s tím, požaduje britská organizace

  15:30aktualizováno  15:30
Britská organizace sloužící k regulaci reklamy od tvůrců YouTube videí žádá odlišný přístup k reklamě. V současné době je v populárních videích možné objevit skrytou propagaci. Advertising Standards Authority (ASA) však bojuje za odlišný přístup.

Ilustrační obrázek Youtube přehrávače pro Windows 8 | foto: Technet.cz

Na problematiku zatajované propagace upozornil novinář britského mediálního konglomerátu BBC. Advertising Standards Authority v souvislosti s tím žádá, aby tvůrci jasně označovali videa, která slouží jako placená propagace.

Lynsay Taffeová, která v ASA působí na pozici PR ředitelky, v souvislosti s tím prohlásila: „Značky a videoblogeři nyní musejí dávat jasně najevo, že se jedná o propagaci, a to ještě před tím, než na video kliknete.“

Tato povinnost uživatelům vyplývá i z britského a amerického zákona, často se však obchází například zmínkou v popisu videa. A na dodržování pravidla se zatím příliš nedohlíží. Problém však představuje fakt, že ASA je nevládní organizací. Chybí jí proto vymahatelské právo.

Problém je úzce spjatý i se světem videoher, kde PR společnosti mnohdy uzavírají dohody s předními tvůrci videí. Ti titul získají s předstihem, součástí smlouvy však může být výčet negativních prvků, o kterých nelze mluvit. To vyplulo na povrch například v souvislosti s propagací hry Shadow of Mordor (čtěte více).

Autor:


Témata: Windows 8


Nejčtenější

Ilustrační obrázek ke hře BioShock
Sedm herních situací, které nám naprosto vyrazily dech

Šokující momenty jsou ve filmech o poznání častější než ve světě videoher. Připočíst to dost možná lze větší vyzrálosti filmového průmyslu. Přesto se najdou...  celý článek

Batman: Arkham VR (PS4)
RECENZE: Batman VR je zatím nelepší hra pro virtuální realitu

Splněný sen všech fanoušků komiksů je tady a s ním i ta nejzábavnější hodinka.  celý článek

První záběry ze seriálu Scare PewDiePie
Nejpopulárnější youtuber přesáhl 50 milionů odběratelů, kanál měl smazat

„Král YouTubu“ si z lidí utahoval. Slibované smazání kanálu splnil likvidací svého alternativního jména Jack septiceye2. Podařilo se mu tak s profilem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.