Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skrytá propagace na YouTube? Přestaňte s tím, požaduje britská organizace

  15:30aktualizováno  15:30
Britská organizace sloužící k regulaci reklamy od tvůrců YouTube videí žádá odlišný přístup k reklamě. V současné době je v populárních videích možné objevit skrytou propagaci. Advertising Standards Authority (ASA) však bojuje za odlišný přístup.

Ilustrační obrázek Youtube přehrávače pro Windows 8 | foto: Technet.cz

Na problematiku zatajované propagace upozornil novinář britského mediálního konglomerátu BBC. Advertising Standards Authority v souvislosti s tím žádá, aby tvůrci jasně označovali videa, která slouží jako placená propagace.

Lynsay Taffeová, která v ASA působí na pozici PR ředitelky, v souvislosti s tím prohlásila: „Značky a videoblogeři nyní musejí dávat jasně najevo, že se jedná o propagaci, a to ještě před tím, než na video kliknete.“

Tato povinnost uživatelům vyplývá i z britského a amerického zákona, často se však obchází například zmínkou v popisu videa. A na dodržování pravidla se zatím příliš nedohlíží. Problém však představuje fakt, že ASA je nevládní organizací. Chybí jí proto vymahatelské právo.

Problém je úzce spjatý i se světem videoher, kde PR společnosti mnohdy uzavírají dohody s předními tvůrci videí. Ti titul získají s předstihem, součástí smlouvy však může být výčet negativních prvků, o kterých nelze mluvit. To vyplulo na povrch například v souvislosti s propagací hry Shadow of Mordor (čtěte více).

Autor:


Témata: Windows 8


Nejčtenější

Rust
Obchod nabízí nejlepší hry „loňského“ roku s parádní slevou

Provozovatelé Humble Bundle učinili odvážný krok. Sestavili balík z her, které podle nich a jejich zákazníků patří mezi nejlepší hry z loňských slev. Všechny...  celý článek

Pillars Of Eternity
Dočkají se Pillars of Eternity druhého dílu? Tvůrci provokují

Project Louisana by mohla být příští hra ze světa Falloutu, ale stejně tak i jakýkoliv jiný titul od Obsidian Entertainment. Název amerického státu odkazuje na...  celý článek

Diablo
GLOSA: Dvacet let s Diablem. Proč soupeři nikdy neměli šanci?

Kultovní hra Diablo oslavila dvacáté narozeniny. Inspirovala řadu napodobitelů, kteří však její masivní úspěch nikdy nedokázali napodobit. Co dělá temnou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.