Ilustrační obrázek Youtube přehrávače pro Windows 8

Ilustrační obrázek Youtube přehrávače pro Windows 8 | foto: Technet.cz

Skrytá propagace na YouTube? Přestaňte s tím, požaduje britská organizace

  • 9
Britská organizace sloužící k regulaci reklamy od tvůrců YouTube videí žádá odlišný přístup k reklamě. V současné době je v populárních videích možné objevit skrytou propagaci. Advertising Standards Authority (ASA) však bojuje za odlišný přístup.

Na problematiku zatajované propagace upozornil novinář britského mediálního konglomerátu BBC. Advertising Standards Authority v souvislosti s tím žádá, aby tvůrci jasně označovali videa, která slouží jako placená propagace.

Lynsay Taffeová, která v ASA působí na pozici PR ředitelky, v souvislosti s tím prohlásila: „Značky a videoblogeři nyní musejí dávat jasně najevo, že se jedná o propagaci, a to ještě před tím, než na video kliknete.“

Tato povinnost uživatelům vyplývá i z britského a amerického zákona, často se však obchází například zmínkou v popisu videa. A na dodržování pravidla se zatím příliš nedohlíží. Problém však představuje fakt, že ASA je nevládní organizací. Chybí jí proto vymahatelské právo.

Problém je úzce spjatý i se světem videoher, kde PR společnosti mnohdy uzavírají dohody s předními tvůrci videí. Ti titul získají s předstihem, součástí smlouvy však může být výčet negativních prvků, o kterých nelze mluvit. To vyplulo na povrch například v souvislosti s propagací hry Shadow of Mordor (čtěte více).


Témata: Windows 8