Wanted

Wanted

Skvělý film Wanted také ve hře

  • 12
Jeden z nejúspěšnějších akčních filmů roku Wanted se dočká herního pokračování. A vypadá to jako velmi zajímavý počin.

WantedStudio Universal Pictures přišlo s velmi zajímavou a překvapivou zprávou. Švédskému studiu Grin, které má zkušenosti například z Ghost recon Advanced Warfighter 2, zadalo práci na herní adaptaci na akčním blockbusteru Wanted, jenž přišel do amerických kin 27. června a lákal především na hvězdné obsazení v čele s Angelinou Jolie a Morganem Freemanem.

Hlavním hrdinou byl ale nájemný vrah Wesley pracující pro tajemnou organizaci. Toho hrál James McAvoy. A právě jeho další osudy bude sledovat videohra, která je v plánu pro PC, Playstation 3 a Xbox 360. Jak je vino, nejde o klasický doplněk filmu, jenž by s velkou pravděpodobností dopadl katastrofálně. Tvůrci z nějakého důvodu nezvolili simultánní vypuštění obou produktů, a tak je na vývoj herního Wanted dostatek času.
 
WantedJiž teď je jasné, že se film dočká přinejmenším jednoho pokračování. Hra by přitom neměla sledovat to, co se stalo v jedničce, nýbrž přijít s vlastním příběhem, který vyplní mezeru mezi prvním a druhým snímkem. To znamená, že se po dějové stránce dočkáme Wanted 1.5. Lákavé. Wesley tu zase na chvíli ukáže svou lidskou tvář, když se pokusí najít svou matku. Jistě není třeba dodávat, že to bude velmi násilné hledání.
 
Hratelnost by se měla do jisté míry podobat populárnímu Gears of War, ovšem přinese také svá specifika. Autoři upravili engine Diesel do takové podoby, která vyhovuje pohledu z třetí osoby. To je důležité pro přehlednost scény. Wesley je sice špičkový zabiják, ale stane proti obrovské přesile, a jelikož autoři nechtějí ze hry udělat úplnou fantasmagorii, donutí ho k řádnému krytí za překážkami. Úrovně budou postaveny tak, aby vždy bylo možné se někam schovat a samozřejmě střelmo vykukovat.
 
WantedKrytí bude skutečně zásadní. Proto je příjemné, že překážky nemají být pevně připevněné k prostředí, ale s některými z nich půjde i pohybovat, a tak se pomalu přibližovat k nepříteli. Nepočítejte ale s tím, že byste za nějakým předmětem vydrželi takovou dobu, abyste dokázali vystřílet celé okolí. Překážky jsou totiž vyrobené z normálních, zničitelných materiálů, a tak je čas od času nutné změnit krytí.
 
Wanted bude titulem pro masové publikum, a tak nepřekvapí, že autoři pracují na částečně automatizovaném ovládání. To se projeví zejména tehdy, když se Wesley přiblíží k některé z překážek. Rázem se na obrazovce objeví dvě tlačítka. Jedno slouží k okamžitému přeběhnutí k jiné překážce, ke které se stačí s hrdinou pouze natočit. Druhé spustí takzvaný „Assasin Time“, zpomalí scénu a umožní Wesleymu provádět akrobatické kousky jako vystřižené z filmu Johna Woo.
 
WantedZpomalení samozřejmě nelze využívat neomezeně. Je potřeba plnit speciální měrku, čehož docílíte kosením nepřátel a efektivním využíváním krycího systému. Hra nabídne ale i řadu plíživých pasáží a samozřejmě i jednu z největších filmových vychytávek – střelbu za roh. To by nemělo být vůbec složité a půjde jen o správné stisknutí určitých tlačítek.
 
Jak se zdá, je Wanted adeptem na jednu z nejlepších her podle filmu poslední doby. Pracují na něm zkušení vývojáři, má za sebou tučný rozpočet a čerpá z velmi inspirativního snímku. To by mohlo dopadnout skvěle a my se už moc těšíme na konec tohoto roku.

Témata: Playstation 3, Xbox