Vsadil na jednu kartu. Pro získání vysněné práce dělal dva roky zdarma

Devatenáctiletý Američan strávil více jak dva tisíce hodin s vývojem modifikace titulu Skyrim ze série The Elder Scrolls. Chce tak získat práci v jeho nejoblíbenějším herním studiu Bethesda, které zmíněné hry vytvořilo. Zatím se mu to nepodařilo.

Modifikace Falskaar pro Skyrim, kterou vytvořil devatenáctiletý Američan.

Alexandet J. Velicky pracoval na obsáhlé modifikaci Falskaar dva roky na plný úvazek. Ovšem bez jakéhokoliv platu.

Vyzkoušejte si

Dva roky vyvíjenou modifikaci Falskaar můžete stáhnout zde.

Vytvořil tak modifikaci, která má vlastní svět, 20 až 30 hodin herní doby, nové předměty, úkoly i kouzla. Nechybí ani hudební doprovod od profesionálního skladatele a dialogy namluvené třiceti herci.

"Falskaar byla moje práce na plný úvazek," řekl Velicky pro server Gamasutra. Během pracovních dnů na hře pracoval minimálně osm hodin denně.

Někdy hru vyvíjel i o víkendech a pracoval přesčas. "V průměru jsem modifikaci věnoval 40 až 70 hodin týdně," tvrdí vývojář.

K úpravě her Velicky inklinoval již od mala. Jako sedmiletý vytvářel vlastní kampaně pro strategii Age of Empires 2, navrhoval mapy pro sérii Timesplitters a experimentoval s řadou strategií. Před vývojem Falskaaru pracoval již na třech dalších modifikacích. Jmenovitě to byl Project Genesis pro Fallout 3, menší modifikace The Collector pro Fallout: New Vegas a Deimos byl taktéž určen pro New Vegas.

"Pro návrh her jsem byl zapálený celý svůj život. Ale uvědomil jsem si to teprve před čtyřmi lety, když jsem s modifikacemi začal," říká. Falskaar je však pro Velickyho zatím nejrozsáhlejší projekt. Strávil s ním totiž více jak dva tisíce hodin.

Vývoj umožnil Velickyho otec. Během prací na Falskaaru totiž od syna nepožadoval peníze za nájemné ani jídlo. A právě to mladému vývojáři umožnilo pracovat na projektu na plný úvazek. Bylo to zcela cílené rozhodnutí, jak do herního průmyslu proniknout bez vývojářské školy.

"Tuto modifikaci jsem vytvořil především proto, že miluji herní návrh a bylo to neuvěřitelně zábavné. Ale chtěl jsem také okouzlit Bethesda Game Studios," říká Velicky. "Myslím si, že dělají velice výjimečný typ hry. A jsou společnost s jedním z nejlepších herních návrhů vůbec."

Dostal rady, nabídku práce zatím nikoliv

Projekt však původně začínal jako mnohem jednoduší modifikace. Měl to být lineární úkol, který se odehrává v původním světě Skyrimu. Po vytvoření dvou hlavních postav však Velickyho ambice nabobtnaly.

"Vlastně si ani nejsem jistý, jak se to stalo," říká. "Nakonec jsem vytvořil nový svět. Zaplnil jsem ho obsahem, lidmi, místy a možnými činnostmi. Předprodukcí jsem strávil tři, nebo čtyři měsíce," vysvětluje. Přesto však rozsah modifikace pečlivě rozmýšlel. U příliš velkolepých plánů by totiž hrozilo, že projekt nedokončí.

"Z tohoto důvodu například hlavní město nemá žádné postavy ani úkoly, mimo události spojené s hlavní dějovou linkou." objasňuje Velicky.

Čas pro vývoj nakonec označuje za ideální. "Modifikaci jsem dokončil přesně včas, abych se mohl rozmyslet, jestli budu shánět práci, nebo půjdu na vysokou," říká vývojář.

V průběhu dvouletého vývoje Velicky přímo od Bethesdy získal pár rad. S možnou nabídkou práce ho však společnost zatím neoslovila.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

VIDEO: Remake očekávaného Paper Maria zaujal s citem předělaným intrem

Remake dvacet let starého akčního RPG Paper Mario: The Thousand-Year Door z éry konzole GameCube...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...