Ovládat hada je těžší, než se může zdát. Recenze Snake Pass
Snake Pass
Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4, Switch
Výrobce:
Sumo Digital Ltd
- Neotřelá hratelnost
- Spousta chytrých rébusů
- Milá grafika i animace
- Některé pasáže jsou hodně frustrující
- Systém záchytných bodů by nemusel být tak přísný
Snake Pass trochu připomíná hry od Rare na Nintendo 64, z minulosti ovšem čerpá i vyšší obtížnost a systém záchytných bodů. Kvůli tomu budete mnohé pasáže opakovat do zblbnutí, než se vám je podaří zdolat. To ovšem nelze brát jako nutně špatnou věc.
Hlavním hrdinou je had Noodle, který se s parťákem Doodlem, což je kolibřík, pokusí zachránit oblačné království Haven Tor. To se mu podaří v okamžiku, kdy ve všech patnácti úrovních posbírá tři barevné krystaly, které aktivují portály.
Když jsem hravě zdolal první svět ze čtyř, říkal jsem si, že je to nějaké podezřele snadné. Jenže pak konečně přišla výzva. Ovládání hada není komplikované, ale chce to trochu cviku, než se naučíte pohybovat v prostoru a nepadat.
Základem je pohyb kupředu, přičemž bočním vlněním had zrychlí. Dále tu máme tlačítka pro zvednutí hlavy, přilnutí a ponor ve vodě. Dále lze dát kolibříkovi příkaz, aby hadovi nadnesl ocas. Přepnout lze i na jednodušší variantu ovládání, v níž chybí přímé ovládání hlavy hada, ale na něj jsem si nezvykl.
Bezpodmínečně nutné je zvládnout techniku pohybu. To znamená opatrně se obmotávat kolem bambusových kolíků či jiných záchytných věcí a pomalu se propracovávat ke svému cíli. Od něj vás často dělí zdánlivě málo, ve skutečnosti však mohou dostat vaše nervy pořádně zabrat.
I když si časem dovolíte frajeřinky, jako je rychlý přesun nad propastí po bambusové tyči, tempo je pomalé a zbrklost se nevyplácí. Pokud se vám přestane dařit, je lepší hru na chvíli odložit, než frustraci živit dalšími neúspěšnými pokusy.
Postupem času samozřejmě přituhuje. Úrovně se zvětšují, objevují se v nich přepínače, voda, otočné mechanismy, budete přesouvat kouli do jamky a podobně.
Ohrožuje vás nejen pád do propasti, ale i bodáky či žhavé kameny. Později se přidává vítr, díky kterému se sice dostanete na nedostupná místa, ale častěji budete řešit, aby vás neshodil z plošiny.
Na frustraci se asi nejvíce podílí systém ukládání, řešený přes záchytné body. Kdykoliv se s hadem přes nějaký přeplazíte, hra se uloží. Někdy je lepší se trochu vrátit a po náročné části hru uložit. Jindy to nejde a musíte neustále opakovat tu samou pasáž, někdy krátkou, jindy dlouhou, než ji zdoláte.
Otravné je, že při smrti přijdete o všechny věci, které jste posbírali od posledního uložení. Autoři mohli být trochu přívětivější, na obtížnosti by to neubralo, ale na frustraci ano.
Ačkoliv grafika hry je vyloženě roztomilá, zejména pak ztvárnění Noodleho, a k vašemu snažení hraje příjemná hudba, není to relaxační hra. Zkušení lamači joysticků ji mohou dohrát za necelé čtyři hodiny, troufám si však tvrdit, že většina k tomu bude potřebovat mnohem více času.
Kdo si chce hru ještě ztížit, může se pokusit posbírat v každé úrovni dvacet bublin a pět mincí. Právě mince bývají velmi dobře poschovávané a dostat se k nim patří k těm největším výzvám. Tady už se herní doba citelně prodlužuje.
Snake Pass klame tělem. Za dvacet eur, tedy zhruba 550 korun, získáte sympatickou, ale zároveň stresující logickou jednohubku. Není pro každého, ale mezi dnešní produkcí se určitě neztratí.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 31 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?
Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
Pronájem, Byty 2+1, 68 m2 - Olomouc
Karolíny Světlé, Olomouc - Nová Ulice
13 000 Kč/měsíc