Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 2 není vůbec špatná hra na odstřelovače

aktualizováno 
Tato hra je poměrně povedeným simulátorem vojenského odstřelovače. Její nedostatky sice nejsou malé, ale hráčům je dokáže vynahradit.
70

Sniper: Ghost Warrior 2

Platforma: PC
Výrobce: City Interactive

  • Design misí
  • Různé obtížnosti
  • Něco jiného než klon Call of Duty
  • Až zbytečně lineární úrovně
  • Za pět hodin dohráno

Dynamická a lineární akce s důrazem na roli odstřelovače. Pobaví, ale vzpomínat na ni nebudete.

Herní karta

Sniper: Ghost Warrior 2

První solidní hra od polského studia City Interactive si logicky zaslouží pokračování. O to více, že nejde v zástupu typických válečných akcí ve stylu Call of Duty, ale k žánru přistupuje z trochu jiného úhlu, konkrétně sniperského.

Ve Sniper: Ghost Warrior 2 se budete snažit obezřetně a neslyšně postupovat od pozice k pozici vhodné pro odstřelení nepřátel. Přímý kontakt se skupinou nepřátel totiž v drtivé většině případů neskončí dobře.

Během plížení se však k protivníkům přeci jen přiblížíte. Díky přednastaveným akcím je pak nepozorovaně odpravíte jedním z efektních způsobů.

Sniper: Ghost Warrior 2

Mohlo by to připomínat klasické plíživé, hry jako je Splinter Cell, ale tak daleko Sniper: Ghost Warrior 2 bohužel nejde. Tiché vložky jsou velmi zjednodušené a neumožňují příliš hráčské variability. Hlavní hrdina Cole Anderson má sice k dispozici noční vidění, ale prakticky se nedostane do situace, kdy by ho musel využít.

Obezřetnost nadevše

Obezřetného pohybu si neužijete jen v první části, která se odehrává v džungli, ale i v následné válečné zóně Sarajeva. Ta sice mnohem více připomíná zážitky ze zmíněného Call of Duty, ale spíše svým okolím a všemožnými výbuchy, o které se občas musíte sami postarat.

Někdy se ocitnete v takové blízkosti nepřítele, že je lepší zavěsit odstřelovačku na rameno a využít prosté pistole. Žádné "rambo" vložky ovšem nečekejte. Autoři se tak spíš snaží střídat klidnější a hektičtější momenty, což se jim docela dobře daří.

Očekávaný úspěch

Vydavatel City Interactive oznámil, že k datu vydání poslal do obchodů více než milion kopií Sniper: Ghost Warrior 2. Zjevně tedy očekává přinejmenším podobný úspěch, jaký zaznamenal první díl.

Automatické zbraně od nepřátel vůbec nemůžete sbírat. O to více si však vyhrajete se sniperkou. Řada misí je řemeslu odstřelování ušita přímo na míru, typicky nejrůznější eskorty.

Mohlo by se zdát, že odstřelení vojáků z velké, někdy až kilometrové vzdálenosti není nic složitého. Jenže to obvykle musíte udělat tak, aby nikdo nespustil alarm. Vojáci přitom nestojí tupě na místě, ale pohybují se a obvykle jsou v jejich zorném poli také parťáci. K tomu si připočítejte ještě vítr nebo příliš vysoký puls, které vám při výstřelu ze značné vzdálenosti mohou narušit původní plán.

Různé obtížnosti

Tohoto titulu se však nemusí bát ani méně zkušení hráči. Na jednoduchém stupni obtížnosti hra pomocí červené tečky naznačí místo, kam výstřel za aktuálních podmínek dopadne. Na střední obtížnost se tečka objeví až po několika vteřinách, takže se můžete spolehnout i na vlastní úsudek. Nic jiného vám pak nezbude na obtížnost nejvyšší, kdy se žádná taková pomoc nekoná.

Sniper: Ghost Warrior 2

Sniper: Ghost Warrior 2

Sniper: Ghost Warrior 2

Sniper: Ghost Warrior 2

Jistě není třeba připomínat, že přesnost rapidně zvyšuje zakleknutí či zalehnutí. Pak už stačí jen v příhodný okamžik zadržet dech. Potěšilo mě, že výstřely vedle vojáků proletí nejen skleněnými tabulkami, ale i dřevem a tenkými zdmi.

Světová kritika

Sniper: Ghost Warrior 2 recenze

GameSpot - 7/ 10
IGN - 5/10
HardcoreGamer - 2,5/5

Občas tak můžete zaznamenat vskutku účinný, třeba dvojnásobný zásah. A proč si nakonec nevyhlédnout skupinku po zuby ozbrojených nepřátel a nezamířit na granát umístěný za pasem jednoho z nich?

Ale sniper je jen tak dobrý, jak dobrý je jeho "spotter", tedy pomocník označující cíle. Ten je ve hře na můj vkus možná až příliš spolehlivý a návodný v tom, jaký cíl kdy odstřelit. To poněkud svazuje vlastní taktiku.

Sniper: Ghost Warrior 2

Okolní obrázky vás možná navnadily na vizuálně atraktivní a otevřené scenérie. Pravda je to bohužel jen zčásti. Lokace jsou graficky skutečně povedené, tvůrci však až trestuhodně nevyužili potenciálu technologie CryEngine 3 na poli zobrazování otevřených prostředí. Ta tak sice na první pohled působí, ale ve výsledku jsou přísně lineární, občas až nelogicky.

Přesto je hraní Sniper: Ghost Warrior 2 zábavné, a to především díky povedenému designu misí, jenž přebije i nudný příběh. To, že se nestačí dostavit stereotyp, je však také zásluhou krátké herní doby, která na normální obtížnost činí přibližně pět hodin.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

75 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 491 čtenářů



Nejčtenější

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Další z rubriky

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.