Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault

  12:00
U hry SOCOM jsme si již zvykli na to, že každý rok vyjde další pokračování. Letos se tedy podíváme na Combined Assault pro PS2 a zároveň mrkneme i na Fireteam Bravo 2 pro PSP.

SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault Nečekali jsme žádné zázraky a ono se to někdy vyplácí. Jedině tak potom můžeme být mile překvapeni z nečekaných vylepšení. Přestože se nám SOCOM zdál vždy jaksi graficky nedotažený, do Combined Assault jsme pronikli rychleji, než jsme chtěli.

SOCOM nebyl nikdy žádným prototypem pecky, nicméně na PS2, potažmo na PSP, můžeme nalézt jen málo titulů, které se mohou honosit přídomkem taktická akce. Hra se snaží kopírovat různé útočné či záchranné akce speciální jednotky Navy Seals, avšak po minulém dílu zahltily maily vývojářů zprávy od ambasád států, kde se akce odehrávaly. Autoři tak museli chtě nechtě situovat akci do smyšlené země Adžikistánu, která zní dostatečně arabsky na to, abychom nebyli zaskočeni plynulou ruštinou, kterou zde nepřátelé mluví. Pomineme-li fakt, že tato kombinace je trochu podivná, budou starší ročníky ruštinou překvapeni, protože jí je slušně rozumět a mnohdy není potřeba číst ani anglické titulky, které se pro jistotu, pro Američany a pro později narozené Čechy zobrazují na spodní straně obrazovky. SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault

Vojáci od minula prošli solidním výcvikem, a tak už se umí i potápět.

Menu vypadá na první pohled stejně, alespoň jsme tedy příliš netápali a vrhli se na trénink. Ten je tvořen podobně jako u Fisherových dobrodružství, tj. formou výcviků pro jednotlivé činnosti, tudíž jsou zde rozdělené lekce pohybu, útoků nebo zadávání povelů jednotce.

V hlavním menu se povaluje kromě hlavní kampaně také možnost hry on-line. Ta nabízí nečekanou kooperaci až čtyř spolubojovníků nebo klasický deathmatch až pro 30 osob. Škoda jen chybějícího kooperativního módu v režimu off-line, protože on-line podpory se oficiální cestou ze strany Sony asi jen tak nedočkáme. Bereme si tedy na paškál klasickou kapaň, ve které nám asistuje trojice dalších vojáků připravených plnit rozkazy. Tyto se provádí podobně jako u minulého dílu, horší je to však s poslušností jednotky. Vojáci často nevěděli, jak se k určenému bodu dostat, tak mnohdy nezbývalo, než je tam zavést osobně, což zase postrádá smysl. Při SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault akci nás nijak nepřekvapily možnosti úkolů. Nijak originální sice nejsou, ale ony i úkoly speciálních jednotek nejsou mnohdy nijak složité. Takže ničíme rádia, cvakáme drátky u bomb, likvidujeme osoby, nalézáme agenty, sbíráme předměty s informační hodnotou atd.

Vojáci od minula prošli solidním výcvikem, a tak už se umí i potápět a dostávat se na kontrolní body bez zahlédnutí nepřítelem. Ostatně, přestože se tu neobjevují povinné stealth postupy, jejich používání zvyšuje finální hodnocení mise. Zlepšil se výrazně i zvuk a zbraně konečně vydávají zvuk, který nepostrádá basy a to se hned lépe střílí. Když už jsme u střílení, nechybí automatické zaměřování na nepřítele nebo možnost kontextovým tlačítkem nechat toho prevíta poslat k zemi někým z jednotky a ušetřit si nervy. Nikoli však trpělivost, protože čím je jednotka ohebnější, tím je tupější a opět platí pravidlo, že co si neuděláte sami, budete mít mnohem později. Vojáci u nejnovějšího SOCOMu bohužel jsou spíše na škodu a nedočkavci je budou mít stále 100 metrů na sebou a úkoly plnit sami. Mnoho z těchto výtek se však nevztahuje na PSP verzi, která je mnohem vychytanější (viz informační rámeček) a více nutí k využití kolegů. SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault

Neustále jsme se nemohli zbavit pocitu, že pohybu vojáků nevěříme.

Podle screenshotů se to sice tolik nezdá, ale autoři lehce vylepšili grafiku, ovšem ne ani tak detaily jako spíše dohlednost do dálky. Na bojišti tedy máme sice větší přehled a s ostřelovačkou nebude tentokrát tolik práce zaměřit vzdáleného nepřítele, ale zpracování vojáků a prostředí zůstalo víceméně stejné, tj. nic extra. Vše ale kompenzuje lepší počasí (sníh, písek), které vypadá tentokrát skutečně skutečně.

Ač hra jako taková rozhodně vyčnívá z dnešního standardu PS2 her, neustále jsme se nemohli zbavit pocitu, že pohybu jak hlavní postavy, tak zbytku jednotky, nevěříme. Pohyb s vojákem vyvolává pocit „plavání“ a nepůsobí příliš realisticky. Možná by to zachránilo aspoň houpání v režimu pohledu z vlastních očí, ale nic takového se neděje a my měli stále pocit, že se postava vznáší nebo se pohybuje nad plochým terénem. Na druhou stranu se to dá vzhledem k lepší viditelnosti do dálky tolerovat. SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault

Teď si trochu zarýpeme. Přestože máme k dispozici verzi s finální hrou, neukládá se nám nastavení, takže musíme obracet pohyb kamery při každém spuštění. Zbytečné je i mizení padlých po pár vteřinách do vytracena a místy postup viditelně ohraničeným „kanálem“. Vrcholem všeho jsou varování, že pokud uděláme ještě pár kroků mimo vymezenou zónu, mise se ukončí, která se nám drze zobrazovalo na obrazovce.

V poslední době jsme mohli zaregistrovat nárůst her, které se paralelně vyvíjejí jak pro PS2, tak pro PSP. Výhodou toho je možnost propojení obou verzí tak, že si uložíte postup u verze na „normálním“ PS2 a pokračujete během jízdy do práce (pokud nejste řidič) na PSP. U hry SOCOM se tato možnost přímo nabízí a také je plně využita službou CrossTalk. Více než na službu samotnou se ale pojďme podívat na drobné, ale užitečné rozdíly ve verzi pro PSP.

Rozdíly PS2 a PSP verze

PS2

  • Na poměry PS2 horší grafika v detailech
  • 3 spolubojovníci
  • Zbytečně složité ovládání
  • Místy rozsáhlé mise, bloudění
  • Úkoly může splnit i člen týmu
  • Něco málo vozidel, která lze ovládat
  • Místy stupidní inteligence kolegů
  • Checkpointy

    PSP

  • Na poměry PSP velmi slušná grafika
  • 1 spolubojovník
  • Optimální ovládání
  • Mapy jsou zajímavější, hra pořád baví
  • Některé úkoly můžete splnit JEN vy
  • Žádná vozidla
  • Většinou dostatečná inteligence kolegy
  • Ukládání až na konci mise

  • SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault Předně se verze pro PSP jmenuje „Fireteam Bravo“, mise jsou sice trochu jiné, ale principiálně podobné (mají společnou snad jen první misi). Všeobecně ovšem můžeme říci, že na PSP se Nový SOCOM hraje lépe. Grafika, už tak slušná na PS2, je na možnosti PSP až moc solidní, díky menším mapám hra rychleji odsýpá, ale k dispozici máme jen jednoho parťáka. O to více jsme si ho ale chránili, léčili a notně využívali v akci. Na PSP je méně tlačítek než u stolní verze, o to více si ale autoři vyhráli s ovládáním. Nemůžeme si pomoct, ale zdá se nám méně překombinované, než u verze na PS2 a více „padne do ruky“. Deaktivaci bomb nebo odpálení cíle může na PSP vykonat pouze parťák a ovladatelná vozidla jsme na PSP hře dosud nenašli (ostatně, v PS2 verzi jsou snad jen tři), takže žádná sláva.

    Klady a zápory

    Plus Větší viditelnost do dálky
    Plus Více možností pohybu
    Plus Možnost volby pořadí misí v kampani

    Mínus Hrubé detaily
    Mínus Překombinované ovládání
    Mínus Pocit pohybu po placce

    Tak a co teď? To, že se SOCOM 4 od svých bratrů příliš neliší, může být výhoda pro ty, co mají v malíku předchozí verze a nechtějí se učit novým postupům. Na druhou stranu inovací je zde jen na to, aby se hra dala nazvat spíš datadiskem. Tomu však neodpovídá cena. Na druhou stranu jednotky mají více možností pohybu a postupu, zlepšila se viditelnost do dálky a rozmanitost úkolů. SOCOM tedy stále zůstává SOCOMem. Nic víc, nic míň.


    SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault
    Výrobce/Vydavatel Zipper Interactive/Sony
    Platforma PlayStation 2, PSP
    Multiplayer: ano
    Vibrace/Analog: ano/ano
    Paměťová karta: 499 kB (PS2), 720 kB (PSP)
    Verdikt: Přes některé prvky, jež jsou hloupě účelové tady vznikla navýsost chytlavá FPS, která vám vystačí na více než jeden víkend.
    Hodnocení: PS2 70%, PSP 85% (info)

    Autor:
    • Nejčtenější

    Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

    Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

    Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

    Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

    Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

    Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

    Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

    Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

    Druhá sezona Falloutu potvrzena, seriál masivně zvýšil zájem o hry

    Seriál Fallout od Amazonu, který vznikl na motivy známé herní postapokalyptické série, se dočká...

    Pátá sezona seriálového Zaklínače bude tou poslední, slíbil Netflix

    Kvalitou upadající seriál Zaklínač od Netflixu dostane už jen dvě další sezony. Filmaři přislíbili,...

    Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

    Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

    Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

    Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

    Akční letáky
    Akční letáky

    Všechny akční letáky na jednom místě!

    Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

    Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

    Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

    Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

    Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

    Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

    Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

    Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

    Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

    V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...