Soldier - co lze také najít mezi odpadky

  • 6
Kdo měl někdy chuť zakuklit se do brnění od hlavy až k patě, ověsit se kulomety nebo plamenomety, nechat se vysadit na bohem zapomenuté planetě a tam se zapojit do osvobozeneckého boje hrstky osadníků, tak přesně pro toho se právě vyrábí third person střílečka Soldier.
Soldier

Ačkoliv by se do začátku nepochybně hodilo ztratit pár slov o filmové předloze, moje kompetence k něčemu takovému osciluje kdesi kolem nulových hodnot. Roku 1998, kdy šel Soldier (v češtině tuším pokřtěný jako Žoldák) v našich kinech, byly zřejmě moje sítě, do nichž obvykle odchytávám všechnu produkci žánru sci-fi, povážlivě děravé, a tak mi výkon Kurta Russela i zápletka Soldiera zůstaly utajeny. Protože si však 3D akční hra v third person perspektivě z filmu bere nejeden prvek, poučila jsem se o ději na internetu. Hlavní hrdina Todd je dokonalý voják - jeho vypláchnutý mozek se dokáže realizovat prakticky jen v bezmyšlenkovitém zabíjení a ničení. Jasně předurčenou životní dráhu vykolejí až střet s konkurenčním žoldákem druhé generace, který Todd prohraje a následně skončí ve vyhnanství na planetě mezi horami industriálního odpadu. Brzo zjistí, že tam zdaleka není jedinou živou bytostí - kromě něj si tam vybudovali svoji kolonii trosečníci z havarované kosmické lodi. V okamžiku, kdy na planetu v roli "čističů" přilétají Toddovi druhogenerační následovníci, se voják rozhodne postavit na obranu původních obyvatel a zároveň svést vítězný boj s dogmaty vštěpovanými jeho zdecimovanému morálnímu cítění po všechna předchozí léta.

Soldier

Přestože o vnitřní drama odepsaného žoldáka budeme zřejmě ochuzeni, Soldier coby počítačová hra si z filmu bere nejeden příklad. Kromě Todda je vám nabídnuta možnost hrát za jednu z kolonistek - dívku Sandru. To, co jí schází do mužné síly a odolnosti, nahrazuje mrštností a rychlostí. Pouze první dvě mise z celkových patnácti se drží filmového scénáře, cíle zbývajících dvanácti variují mezi záchranou rukojmí, obranou určitého místa a nalezením určitého předmětu. Houfy nepřátel přilétajících na planetu se budou skládat převážně z robotických potvor a Toddovi podobných zabijáckých strojů. Zbraně, s nimiž se při plnění úkolů budete ohánět, dokáží vrhat či vystřelovat snad všechny druhy nábojů, na které si vzpomenete - od kulek přes granáty a oheň až po plazmu. Leckdy se průběh bojů urychlí jen tím, že zjistíte, jací protivníci jsou citliví na jaké zbraně. Každá zbraň může být vylepšena pomocí několika druhů power-upů, podobné power-upy jsou k nalezení i pro vaši postavu - můžete ji uzdravovat nebo učinit nezranitelnou či třeba lépe obrněnou.

Autory celého projektu jsou lidé ze Sinister Games a s prací na Soldierovi by rádi definitivně skončili zároveň s koncem letošního roku.