Soldier of Fortune II: Double Helix

  • 975
Akční hra Soldier of Fortune bezesporu patří mezi ty lepší svého druhu a hodně hráčů volá po jejím pokračování. Lidé ze společnosti Raven Software vyslyšeli jejich volání a už nějakou dobu pracují na druhém díle. Měli bychom se dočkat precizního technického zpracování, rapidního zlepšení AI, větší realističnosti a dalších kroků vpřed.

Soldier of Fortune II – Double Helix Představovat vám hru Soldier of Fortune by asi bylo nošením dříví do lesa. Jednalo se o vynikající a poměrně krvavé FPSko, které kromě jiného zaujalo i propracovaným modelem zranění nepřátel (pohled na nebožáka snažícího si rukama zastavit proud krve valící se mu z prostřeleného krku byl opravdu dokonalý). Lidé z firmy Raven Software by samozřejmě byli hloupí, pokud by tohoto úspěchu nevyužili a nepracovali na pokračování této hry. Toto pokračování ponese název Soldier of Forune II: Double Helix a podle všech dostupných informací by mělo vyjít již během prvního čtvrtletí letošního roku. Nedávno jsme vám přinesli zbrusu nové screenshoty a video, dnes si o tom, co by tato hra měla přinést, řekneme něco více.

Hra by měla umožňovat nejen singlplayerovou kampaň, ale i bitvy s boty a hraní náhodných map, kvalitní by měla být i podpora multiplayeru. Hlavní důraz bude pochopitelně opět kladen na akci, stejně jako v prvním díle. Hráč se opět vžije do role Johna Mullinse (přičemž já osobně doufám, že John se dočká zajímavější vizáže, jelikož v prvním díle mi spíš připomínal usedlého taťku, který byl právě povolán na týdenní cvičení záložáků) a bude v mnoha zemích světa podnikat speciální akce proti teroristům. Hra SoF2 bude opět zpracována jako FPSko, ale hraní by se mělo posunout více směrem k simulaci a ke slovu se dostanou i tiché plížící taktiky. Více pozornosti bude věnováno otevřeným lokacím a ve hře se objeví i nové zbraně (například Soldier of Fortune II – Double Helix automatické zbraně AK-47 a M-4 nebo brokovnice USAS-12), zatímco zmizí futuristické kousky Slugthrower a Microwave Pulse Gun. Na rozdíl od prvního dílu také bude možné používat dvě lehké zbraně naráz, ve stylu filmů Johna Woo.

Hlavní příběh bude dost lineární, od akční hry bychom asi sotva čekali něco jiného. Plnění jednotlivých misí však bude možné různými způsoby a leckdy bude pomalé plížení, používání zvukového detektoru a vyhýbání se bezpečnostním kamerám mnohem účinnější nežli bezhlavá akce. Ve hře by měla být i možnost odtažení mrtvol do nějakého úkrytu, což nahrává infiltračnímu způsobu hraní. Většina nepřátel, na které ve hře narazíte, se bude rekrutovat z členů celosvětové teroristické organizace Prometheus, ale občas se John bude muset vypořádat i s hlídacími psy a podobně. Nepřátelé by měli mít pronikavě lepší inteligenci než tomu bylo v díle prvním, kde AI opravdu nebyla nic moc. Protivníci budou nejen o mnoho pozornější, ale také budou schopni spolupracovat a přizpůsobovat své snažení tomu, co právě dělá hráč. Měli by také umět pár triků, jako například číhání za rohem, slézání po provazu nebo týmový útok na hráče za vzájemného krytí. Při hraní v multiplayerovém módu by mělo být k dispozici kolem 110 hratelných postav. Multiplayer bude vůbec dost podporován a hra by měla mimo jiné umožňovat snadnou implementaci vlastních modů.

Soldier of Fortune II – Double Helix SoF2 je připravován na enginu Quake III, ovšem s notnými vylepšeními. Autoři přidali vlastní renderovací systém GHOUL2, systém pro tvorbu terénu TORR, žebříky, světla a další vylepšení. Prostředí, ve kterých se budou jednotlivé mise odehrávat, by měla být velmi rozmanitá – od Kamčatky přes Hong-Kong, Kolumbii a Spojené státy až po naší stověžatou Prahu. Poškození jednotlivých částí těla by mělo být ještě detailnější než v prvním díle, jelikož počet samostatných částí těla se zvýšil z 26 na 36. Grafické zpracování by mělo být velmi dobré, ovšem k hraní budete potřebovat alespoň průměrný počítač – minimum by měl být procesor 450 MHz, 128 MB RAM a 16 MB grafická karta, za optimální ale autoři považují procesor Pentium IV, 256 MB RAM a video kartu typu GeForce 2 nebo 3. Podle všech dostupných informací to zatím vypadá, že Soldier of Fortune II by mohl patřit mezi nejlepší akční hry roku, ale na korektní hodnocení si budeme muset počkat až do vydání finální verze. Doufejme, že nebudeme čekat příliš dlouho.


Témata: software