Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soldier of Fortune: Pay Back

  12:06aktualizováno  21. října 6:48
Pamatujete na dvojici výjimečně brutálních akcí Soldier of Fortune? Pak vás jistě bude zajímat, že se dočkají neméně krvavého pokračování! To nás navíc zavede do aktuálních ohnisek střetů, jako je Barma, Rusko či Irán.

Soldier of Fortune: Pay Back Fanoušci stříleček si jistě budou pamatovat na dvoudílnou sérii Soldier of Fortune. První díl nastavil nová měřítka v otázce násilnosti, druhý je potom ještě nastavil o laťku výše, především díky modernějším technologiím z roku 2002. Od té doby se ale po hře slehla zem a jejím možným vzkříšením se postupem času zabývalo stále méně hráčů. Tato kapitola herních ději ale kupodivu ještě není u konce. Activision nyní představil pokračování s podtitulem Pay Back. Na něm však již nedělají legendární Raven Software, ale překvapivě slovenské studio Cauldron. Vývojový model hry je ale přeci jen trochu složitější: svou troškou do mlýna přispívá řada dalších studií Activisionu, dokonce prý takové veličiny jako Infinity Ward (Call of Duty) či Treyarch (Spider-Man).

To znamená poměrně uvěřitelnou zápletku stavící na reálném podkladu s mnoha intrikami, odpovídající moderní zbraně a samozřejmě i autentický „model poškození“ nepřátelských vojáků.

Podle všeho ale změna tvůrčího studia neznamená změnu v přístupu ke hře.Soldier of Fortune: Pay Back Zadání je poměrně jednoznačné a mělo by odpovídat standardům Soldier of Fortune značky. To znamená poměrně uvěřitelnou zápletku stavící na reálném podkladu s mnoha intrikami, odpovídající moderní zbraně a samozřejmě i autentický „model poškození“ nepřátelských vojáků. Ustřelování rukou, nohou a nakonec i hlav bude samozřejmostí hraničící se všedností. Nový engine je v této oblasti výrazně pokročilejší než předchozí a nabízí tak notorickým násilníkům netušené možnosti. Například noha je rozdělena hned do několika částí – chodidla, kotníku, lýtka či dvou sekcí stehna. Trefa do hlavy tu neznamená pouze odstranění jednoho z mnoha protivníků, ale také, a dost možná především, efektní podívanou na krvavou fontánu s příměsí lebečních částí. Jakýmsi lakmusovým papírkem brutality jsou zákazy prodeje hry v různých zemích. Pay Back si v tomto ohledu vede dobře – ještě před vydáním médii proběhla zpráva, že Australané si brutality neužijí.

Soldier of Fortune: Pay Back Je to opravdu tvrdé a nikdo také neříká, že si Soldier of Fortune: Pay Back bere nějaké servítky. Zatímco třeba Call of Duty 4 přinese sice početní masakr, ale jeho naturalistické důsledky zůstanou skryty, soustředí se Pay Back na dospělé publikum se vším všudy. Nakonec to ale může působit i výchovně coby prezentace hrůz války. Sami tvůrci měli s násilím na začátku vývoje menší problém. Když jako součást preprodukčních prací zhlédli neretušované válečné video, docela je znepokojilo, že budou muset něco podobného převést na obrazovky počítačů a televizí. Nakonec se rozhodli použít v mezích možností nadsázku. Násilí ve třetím Soldier of Fortune je tak spíše stylizováno a někdy záměrně vyvedeno ad absurdum, někdy může působit realisticky, ale ve skutečnosti jde spíše o svého druhu komiks.

Příběh vás opět postaví do role „vojáka štěstěny“, žoldáka, který jeSoldier of Fortune: Pay Back se svým parťákem zaúkolován v misi kdesi na Středním východě. Prvotním cílem je najít a odvést čínského vládního úředníka, který disponuje citlivými informacemi. Pochopitelně je nutné ho dostat do bezpečí. Zdá se, že to nebude žádný problém, jenže to by se proti vám nesměl obrátit parťák zády, respektive na vás namířit hlaveň své pistole, zastřelit cenného svědka a neutéct s potřebnými dokumenty. Vy přežijete a samozřejmě nenecháte věci tak, jak jsou, ale vydáte se po stopách zrádce, abyste opět nastolili světový řád. Cestou přes exotické a ne úplně košer země, jako je Rusko či Barma, získáte mnoho typicky béčkových poznatků o celém komplotu a ve finále s tím vším zúčtujete. Nic víc, nic míň.

Je to opravdu tvrdé a nikdo také neříká, že si Soldier of Fortune: Pay Back bere nějaké servítky.

Soldier of Fortune je v první řadě klasickou pobíhací střílečkou, v níž má hlavníSoldier of Fortune: Pay Back roli vaše zbraň a nepřátelé představují stafáž, do které kropíte jeden zásobník za druhým. Před každou z misí si z nabídky čítající čtyřicet kousků vyberete jednu primární a jednu sekundární zbraň, přičemž je doplníte jedním z řady druhů granátů. Kvéry lze vylepšovat přimontováním dalekohledu či granátometu, čímž získají další mód použití. V průběhu mise lze vybrané zbraně pochopitelně měnit za ty, co vypadnou z nepřátelských vojáků, přičemž to by mělo být poměrně důležité, protože ne každou zbraň v té které zemi uživíte, rozumějte najdete dostatek nábojů.

Z prezentací se zdá, že Soldier of Fortune: Pay Back skutečně nebude ničím jiným než obyčejnou akcí s dodatkem výjimečné brutálnosti. Podle první mise z celkových dvanácti lze soudit, že ovládání plně využívá standardů Soldier of Fortune: Pay Back stříleček z pohledu první osoby, takže hned budete vědět co a jak. Úrovně působí poměrně sympaticky a atmosféricky, byť jsou pochopitelně striktně lineární. Výlet do moderních válečných oblastí zatím ale zavání exotikou, což je po záplavě druhoválečných akcí pochopitelné. Zdá se, že i akční model funguje bezproblémově a Pay Back se tak zdá být sice tradiční, ale zábavnou akcí.

Před každou z misí si z nabídky čítající čtyřicet kousků vyberete jednu primární a jednu sekundární zbraň, přičemž je doplníte jedním z řady druhů granátů.

O to více zamrzí, že vydavatel Activision ho zjevně odstavil na vedlejší kolej. V jeho portfoliu je totiž i Call of Duty 4 a skutečnost, že vydání Soldier of Fortune: Pay Back je plánováno na stejnou dobu jako tento prakticky jistý hit, svědčí o špatné publisherské politice, případně o tom, že o Pay Back nikomu příliš nejde. Druhé variantě napovídá i fakt, že hra byla ohlášena teprve tento měsíc a již ten příští se má objevit na trhu. Čas na marketing je tak minimální. Jsme zvědaví, jak hra nakonec dopadne, a zda si skutečně zaslouží takové zacházení, nebo se stane podobně oblíbenou jako její předchůdci.

Index očekávání: 79%

Autor:




Nejčtenější

Fallout 4 (Xbox One)
Dohrát všechny Fallouty za necelé dvě hodiny? Není problém!

Přesně jednu hodinu, 37 minut a 54 sekund zabralo jednomu člověku dohrát všech pět dosavadních dílů série Fallout za sebou. Dokonale přitom využil chyb, které...  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Dying Light
Zombie akci Dying Light stále hraje půl milionu lidí, bude nový obsah

Díky početné a aktivní komunitě se parádní zombie akce Dying Light dočká dalšího roku bezplatných aktualizací.   celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Uncharted: The Lost Legacy
VIDEO: Jsi to ty, Indy? Třináct minut hraní Uncharted: The Lost Legacy

Podívejte se, jak se hraje samostatně spustitelný přídavek Uncharted: The Lost Legacy k dobrodružné akci Uncharted 4. Lákadlem jsou nevšední spojení dvou...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.