Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Risk se vyplatil. Horor SOMA prodal téměř půl milionu kopií

  12:45aktualizováno  12:45
Ačkoliv náklady na vývoj titulu SOMA překročily rozpočet předchozí hry Amnesia: The Dark Descent a studio Frictional Games se vydalo novým směrem i v oblasti herní náplně, vývojářům se odvážný krok vyplatil. Přitom hrozilo, že fanoušci předchozích her projekt nepřijmou.

Šéf vývoje Thomas Grip v příspěvku na oficiálním blogu odhalil, že hra prodala lehce přes 450 tisíc kusů. Číslo zahrnuje verze pro PC i PlayStation 4 a výsledek pomohl zajistit studio na další roky.

„Navzdory nabobtnalému rozpočtu a obtížné propagaci jsme po roce v pozici, že jsme peníze získali zpět do halíře. A nejen to, jsme i daleko za pokrytím nákladů. Projekt byl velmi úspěšný a my díky tomu můžeme i nadále vyvíjet hry o velikosti a kvalitě srovnatelné se SOMOU. Dokonce chceme mířit ještě výše,“ píše Grip.

Grip přitom odkazuje na výjimečně pozitivní uživatelské hodnocení na Steamu. Ze všech recenzí titul doporučuje 97 % lidí, za poslední měsíc pak 95 % majitelů hry. SOMA je tak nejlépe hodnoceným počinem studia.

SOMA vznikala pět let a studio významnou část rozpočtu využilo například na nahrávání dabingu a 3D modely i animace od externistů. Na rozdíl od předchozích projektů herci pro SOMU dialogy nahrávali třikrát. Správné pojetí dabingu pro atmosféru hry bylo naprosto klíčové.

„Musíte pochopit, že se SOMA ani neblížila sázce na jistotu. Díky předchozí úspěšné hororové hře jsme byli v komfortní pozici, přesto však propagace SOMY nebyla jednoduchá. Pro titul je zásadní práce s určitými tématy a vysvětlit to bylo obtížné,“ tvrdí Grip.

SOMA
SOMA
SOMA

Prostředí hororu SOMA je temné.

Objasnit základní principy Amnesie prý náročné nebylo. Stačilo ukázat, jak hráč za pomoci předmětů zatarasil dveře a schoval se ve skříni. V případě SOMY je však herní náplň vcelku odlišná.

Tvůrci přesto kvůli prodejům v propagačních materiálech využívali větu: „Od autorů Amnesie.“ To však vytvářelo očekávání, že se hra ponese v obdobném duchu.

Vývojářům přitom bylo jasné, že SOMA nikdy nebude tak děsivá jako právě Amnesia. Očekávání se proto pokoušeli zkrotit, přesto „spousta recenzí začíná slovy: ‘No, není to tak hrůzostrašné jako Amnesia’, nebo nějak podobně.“

Výsledkem je však hra, která prodala více kusů a za vyšší pořizovací cenu než Amnesia. Studio se navíc v mezičase rozrostlo a vytváří nyní dva projekty zároveň. Hry jsou však v příliš rané fázi vývoje, a Grip proto nechce odhalovat detaily.

Autor:


Témata: dabing, Playstation 4


Nejčtenější

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Další z rubriky

The Occupation
V The Occupation budeme zachraňovat britskou svobodu

Je právě 24. října roku 1987 a hlavní hrdina, novinář, má čtyři hodiny na to, aby zabránil přijetí kontroverzního zákona.  celý článek

World of Warcraft: Legion
Blizzard se po více než dvaceti letech rozloučil se sítí Battle.net

Společnost Blizzard Entertainment dostála svému prohlášení z loňského roku a službu Battle.net přejmenovala. Nově se aplikace jmenuje jednoduše Blizzard a...  celý článek

Šéf vývojářské společnosti InXile Entertainment, kterým je Brian Fargo.
Brian Fargo vedl vývoj Wastelandu i Falloutu. Pracuje na poslední hře

Ostřílený návrhář s více než 35 lety zkušeností plánuje svůj odchod ze světa videoher. Nejprve však dokončí Wasteland 3, jehož vydání je naplánované na rok...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.