Pokud se dobře pamatuji, tak Sonic byl první počítačovou postavičkou, která (tedy dávno před Pokémony) měla vlastní animovaný seriál; ale to už patří minulosti a nám nezbývá, než vzpomínat na zašlou slávu SEGY. Kterážto se po pádu Dreamcastu čile angažuje na ostatních konzolích. A jak že dopadl jejich nový Sonic??
Systém hry se nezměnil, je stejný jako v dobách Mega Drive. Jde tedy o adrenalinový běh 2D levelem, v němž se snažíte získat co nejvíce bodů. To se dá dvěma způsoby - 1) sbírat co nejvíce prstýnků a 2) snažit se projít trať co nejrychleji.
Ale po pořádku. V menu je výběr pro single a multiplayer. Hru pro více hráčů jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, ale u singlu máte hned dvě volby. Normální hru a Time Attack. V režimu Time Attack si zvolíte postavičku, za kterou budete hrát a k tomu nějaký level (z těch, co jste už prošli ve standardním módu). Herní model pro jednoho hráče je klasický, během putování daným levelem nemáte žádnou možnost ukládání pozice, to je možné až na jeho konci - plus občas narazíte na tzv. checkpointy, kde v případě nečekaného úmrtí máte novou startovní čáru alespoň do doby, než vám dojdou náhradní životy.
Určitě potěší alternativa návratu do kteréhokoliv z prošlých světů, ovšem s tím, že do opakování jdete toliko se dvěma životy. K životům - tyto vidíte v levém dolním rohu obrazovky a jeden navíc vám přibude vždy, když seberete 100 prstýnků.
Vyjma Sonica tady potkáme i několik jeho přátel jako je Cream, Tails a Knuckles. Každého z nich si ale nejdříve musíte zasloužit. Tím, že je charakterů vícero, se zvyšuje životnost hry, protože se předpokládá snaha projít ji za všechny postavičky, jejichž dovednosti se různí (u postav z minula přibyly další schopnosti) a tím i prostup daným světem! Postavičky jsou zpracovány poměrně vydařeně a je tu spousta oživujících prvků - Cream má s sebou "létajícího medvídka" Chao a když chce provést útok, tak pouze ukáže rukou a medvídek se úkolu přičinlivě ujme. U Tailse se mi zase líbil jeho charakteristický rys, že když jsem s ním nabral rychlost, tak se změnil v sympatickou kuličku, za níž pouze vlál ocásek…
Ve hře je osm světů, přičemž všechny se od sebe výrazně odlišují. Každý svět má dva standardní levely a jeden speciální, kde se utkáte se závěrečným bossem. Máme tu do začátku les, kde se proběhnete třeba i pod vodou, pokračujete přes hudební a ledový svět, v němž nechybí efektní sklouznutí po zamrzlých plochách. Vyvrcholení zdejší story je setkání s Dr. Robotnikem na vesmírné stanici, tedy klasický závěrečný střet s hlavním antagonistou celé série. Design levelů je velice nápaditý, je zde mnoho překážek a „vychytávek“ - tak např. jste na jednom místě vystřeleni z kanónu, jinde po přeměně gravitace běháte po stropě, ale nejčastěji jsou tady různé urychlovače a na ně navazující loopingy. V souvislosti s překážkami - jsou tu jednak statické varianty (různé bodáky), ale i ty pohyblivé, přičemž zde mám na mysli vaše nepřátele. Ti jdou zlikvidovat dvěma způsoby. Skočíte na ně anebo je zničíte speciálním útokem. Po uvedeném aktu se původně „zlý protivník“ přemění na nějaké roztomilé zvířátko, anžto zlotřilý Robotnik jej předtím ovládl a přeměnil. Co bych na tomto místě tvůrcům vytknul je fakt, že některé pasti jsou trochu nefér, což bylo ostatně zmíněno již v prvním díle, škoda…
V závěrečném odstavci nemůžu nezmínit bosse. Ti jsou na konci každého světa a dá se říci, že jsou dosti nápadití - popisovat je ale nebudu, měli byste si udělat vlastní dojem z obrázků a ze hraní. Každopádně na každého funguje trochu jiná taktika a jeho následné zničení vždy doprovází skvělý efekt nádherného výbuchu. Nejobtížnější v tomto směru pak je klasicky poslední svět, kdy se do vás postupně opřou všichni závěreční bossové plus nejstrašnější vynález dr. Robotika, jímž je gigantický robot.
Sonic Advance 2 | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|