Vedle rozšířené reality (článek o její minulosti a současnosti zde) jsou hry upravované biometrickými ovladači označované za další možnou budoucnost interaktivní zábavy.
BiometrikaJedná se o technologii, která má rozpoznávat jedinečné biologické charaktery živých osob. Reálného aplikování se biometrika dočkala v bezpečnosti, jak ale dokládají plány herních firem, může slavit úspěch i v zábavním průmyslu. |
Jak odhalil server Siliconera, Sony registrovalo patent pro handheld, který bude snímat srdeční rytmus, elektro-svalová data (stahování svalů) a vodivost kůže (tedy například vlhkost). Data v součtu mohou přesvědčivě vypovídat o tom, je-li hráč v klidu nebo naopak nervózní.
Konkurenti Sony se už pokusili přijít s podobnými technologiemi, většinou bylo ale cílem nabídnout relaxující zážitek. Sony míří spíš na pravověrné hráče.
Příkladem užití má být virtuální zbraň, která bude více či méně přesná v závislosti na hladině hráčova stresu. Dalším uplatněním jsou herní postavy, které budou tím nervóznější, čím nervóznější bude i hráč sám.
Budoucnost videoher?
Herní biometrika zatím nemá valné výsledky. V minulosti už s ovladačem Vitality přišlo Nintendo, také Ubisoft slíbil technologii Innergy. Vitality měla data snímat z hráčových prstů, stejně jako Innergy. Ta především hráčům slibovala relaxační zážitek: herní simulaci a pomoc v dýchání. Žádná z technologií se však nedočkala reálného uplatnění.
Loni se ale také ukázalo, že herní využití biometriky zkoumá rovněž studio Valve (více zde). Vývojářům her Half-Life 1 a 2 se přitom už pár převratů v hraní povedlo, takže jejich prohlášení má náležitou váhu.