Biometrika

Biometrika

Sony chce změnit hraní, patentovalo biometrický ovladač

  • 2
Společnost Sony si v nedávné době patentovala celou technologii ovladačů, které slibují zcela proměnit herní zážitek. Ve vizi Sony se budou hry přizpůsobovat hráčům v závislosti na jejich tělesných funkcích.

Vedle rozšířené reality (článek o její minulosti a současnosti zde) jsou hry upravované biometrickými ovladači označované za další možnou budoucnost interaktivní zábavy.

Biometrika

Jedná se o technologii, která má rozpoznávat jedinečné biologické charaktery živých osob. Reálného aplikování se biometrika dočkala v bezpečnosti, jak ale dokládají plány herních firem, může slavit úspěch i v zábavním průmyslu.

Jak odhalil server Siliconera, Sony registrovalo patent pro handheld, který bude snímat srdeční rytmus, elektro-svalová data (stahování svalů) a vodivost kůže (tedy například vlhkost). Data v součtu mohou přesvědčivě vypovídat o tom, je-li hráč v klidu nebo naopak nervózní.

Konkurenti Sony se už pokusili přijít s podobnými technologiemi, většinou bylo ale cílem nabídnout relaxující zážitek. Sony míří spíš na pravověrné hráče.

Příkladem užití má být virtuální zbraň, která bude více či méně přesná v závislosti na hladině hráčova stresu. Dalším uplatněním jsou herní postavy, které budou tím nervóznější, čím nervóznější bude i hráč sám.

Ovladače Sony

Ovladače Sony

Budoucnost videoher?

Wii Vitality

Herní biometrika zatím nemá valné výsledky. V minulosti už s ovladačem Vitality přišlo Nintendo, také Ubisoft slíbil technologii Innergy. Vitality měla data snímat z hráčových prstů, stejně jako Innergy. Ta především hráčům slibovala relaxační zážitek: herní simulaci a pomoc v dýchání. Žádná z technologií se však nedočkala reálného uplatnění.

Loni se ale také ukázalo, že herní využití biometriky zkoumá rovněž studio Valve (více zde). Vývojářům her Half-Life 1 a 2 se přitom už pár převratů v hraní povedlo, takže jejich prohlášení má náležitou váhu.