Project Morpheus - nová verze

Project Morpheus - nová verze | foto: Sony

Sony: virtuální realita příští rok, prodeje PS4 přes 20 milionů

  • 4
Virtuální realita v podání Sony dostává jasnější obrysy, do obchodů zamíří příští rok. Konzole PlayStation 4 zároveň překonala další prodejní metu.

Sony se ve středu pochlubilo, že konzole PlayStation 4, která se prodává od listopadu 2013, překonala metu 20 milionů prodaných kusů (konkurenční Xbox One je zhruba na 12 milionech). Shuhei Yoshida, prezident Sony Worldwide Studios zároveň odhalil, že virtuální realita nazvaná Projekt Morpheus dorazí do obchodů v první polovině roku 2016.

04.března 2015 v 10:34, příspěvek archivován: 04.března 2015 v 12:03

BIG NEWS: We have sold an amazing 20.2 MILLION PS4 consoles globally. A big thank you for your support! #4ThePlayers pic.twitter.com/sk6xew8VOw

Virtuální headset zároveň doznal oproti loňskému prototypu několika změn. Původní pětipalcový LCD displej byl nahrazen kvalitnějším OLED o velikosti 5,7 palce s rozlišením 1920xRGBx1080. Měl by lépe pokrýt zorné pole. Zdvojnásobila se také zobrazovací frekvence na 120 Hz. Vývojářům se podařilo snížit prodlení mezi provedením pohybu a jeho zobrazením ve hře na 18 milisekund.

Project Morpheus - nová verze

Lepší trasování headsetu mají zajistit tři dodatečné diody (jedna vepředu, dvě po stranách), jejich celkový počet se tak zvýšil na devět. Posledním bodem je úprava designu: zařízení půjde sundat stiskem tlačítka, přes které se uvolní obruč. Na hlavě by neměla nijak tlačit.

Novou verzi už vyzkoušel sever Gizmodo a dojmy jsou velmi pozitivní. Redaktor říká, že Morpheus je jednoznačně nejpohodlnější.

Na poli virtuální reality začíná být rušno. Zájem o ni nastartoval komunitní projekt Oculus Rift, který však později spojil síly s Facebookem. Na vlastní virtuální realitě pracuje také Samsung a své vize odhalily také firmy HTC a Valve.

Co je virtuální realita?

Základem systému virtuální reality je v současné době headset s displeji, které pro každé oko zvlášť promítají obraz. Iluzi přenesení do virtuálního světa mají umocnit senzory, které snímají pohyb hlavy a údaje v reálném čase přenášejí do aplikace nebo hry. Interakci s prostředím ve virtuálním světě pak zajišťují další ovladače v ruce uživatele.

Předváděcí akce technologie Oculus Rift

HTC RE Vive

Virtuální realita Oculus Rift