Sony tak může těžit ze svého mnohaletého herního katalogu a uživatelé zase nemusejí potřebovat výkonná zařízení jako Playstation 3, PlayStation Vita či nové PC.
Koupě služby Gaikai tak společnosti Sony může napomoci k odchýlení od tradičního obchodního modelu. Výrobci totiž nové konzole mnohdy na trh uvedou pod cenou a zisky časem vyprodukují předražené hry. Tento model již ale narušuje například trh s mobilními hrami, kde je možné pořídit tituly doslova za pár korun.
Sony by tak mohla nabízet různé herní katalogy za měsíční předplatné, využívala by tedy podobný systém jako například placené televizní kanály. Hráč by zaplatil například 120 korun za balík stříleček či sportovních her.
Síla takového modelu tkví zejména v herním katalogu společnosti. Řada klasických titulů vyšla například pro první či druhý PlayStation a čipy pro jejich podporu na PlayStation 3 "zbytečně" navyšují výslednou cenu konzole.
Zároveň však společnost nemusí opustit trh s fyzickými kopiemi. Hardcore hráči budou i nadále vyžadovat stabilní počet snímků za vteřinu s minimální odezvou. A to pro Gaikai zatím stále představuje komplikaci.