Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zástupce Sony: Nebýt stupidního guvernéra, titul bychom dnes hráli

aktualizováno 
Herní projekt Copernicus baseballové hvězdy Curta Schillinga zkrachoval s dluhem ve výši zhruba 1,5 miliardy korun. Podle některých názorů však situace mohla být jiná.

Ambicí projektu Copernicus bylo vyzvat na souboj hru World of Warcraft.

Šéf Sony Online Entertainment, kterým je John Smedley, za viníka označuje guvernéra státu Rhode Island. Tím je Lincoln Chafee, který projekt po předčasném ukončení vývoje prohlásil za odpad. Domnělou příčinou problému nicméně byly jeho komentáře k finanční situaci Shillingova studia.

Smedley v souvislosti s tím prohlásil: "Měl jsem to štěstí hru vidět. Vypadala skvěle. Kdyby to ten stupidní guvernér Chafee neshazoval v době, kdy se Curt pokoušel získat finance, titul bychom dnes hráli."

Rhode Island totiž Schillingově společnosti 38 Studios zapůjčil peníze na vývoj. Firma však během prací na hře přesáhla rozpočtové plány a dluh nedokázala splácet včas. Studio se tak pokoušelo sehnat peníze od dalších investorů. Guvernér nicméně prohlašoval, že finanční podpora projektu není dobrý nápad.

Fotogalerie

Smedley ve své reakci nepopírá, že projekt finanční podporu od Rhode Island získat nikdy neměl. Věří však, že Schilling měl reálnou šanci získat dodatečné peníze a titul dokončit. V případě úspěchu by pak měl šanci splatit i svůj dluh státu Rhode Island.

"Stačilo, aby (guvernér) Curtovi poskytl další týden a situace by byla jiná," napsal Smedley na serveru Twitter. Podporu projektu prý zvažovalo i Sony, které však již mělo ve svém portfoliu několik riskantních her.

"Další riziko by pro nás bylo již neúnosné. Ale hra byla nádherná a pracovali na ní chytří lidé. Jen byla příliš nákladná, to je celé," vysvětluje Smedley.

Projekt Copernicus byl on-line hrou na hrdiny s vizuálním pojetím ve stylu World of Warcraft (podívejte se na titul). 

Autor:




Nejčtenější

Transport Fever
RECENZE: Transport Fever vyzval legendární strategii Transport Tycoon

Transport Fever chce být nástupcem a náhradou za již dvě dekády starý Transport Tycoon. Povedlo se mu nahradit legendu? Nepovedlo. Ale pokud vás neodradí...  celý článek

March of the Living
Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.