Ambicí projektu Copernicus bylo vyzvat na souboj hru World of Warcraft.

Zástupce Sony: Nebýt stupidního guvernéra, titul bychom dnes hráli

  • 6
Herní projekt Copernicus baseballové hvězdy Curta Schillinga zkrachoval s dluhem ve výši zhruba 1,5 miliardy korun. Podle některých názorů však situace mohla být jiná.

Šéf Sony Online Entertainment, kterým je John Smedley, za viníka označuje guvernéra státu Rhode Island. Tím je Lincoln Chafee, který projekt po předčasném ukončení vývoje prohlásil za odpad. Domnělou příčinou problému nicméně byly jeho komentáře k finanční situaci Shillingova studia.

Smedley v souvislosti s tím prohlásil: "Měl jsem to štěstí hru vidět. Vypadala skvěle. Kdyby to ten stupidní guvernér Chafee neshazoval v době, kdy se Curt pokoušel získat finance, titul bychom dnes hráli."

Rhode Island totiž Schillingově společnosti 38 Studios zapůjčil peníze na vývoj. Firma však během prací na hře přesáhla rozpočtové plány a dluh nedokázala splácet včas. Studio se tak pokoušelo sehnat peníze od dalších investorů. Guvernér nicméně prohlašoval, že finanční podpora projektu není dobrý nápad.

Smedley ve své reakci nepopírá, že projekt finanční podporu od Rhode Island získat nikdy neměl. Věří však, že Schilling měl reálnou šanci získat dodatečné peníze a titul dokončit. V případě úspěchu by pak měl šanci splatit i svůj dluh státu Rhode Island.

"Stačilo, aby (guvernér) Curtovi poskytl další týden a situace by byla jiná," napsal Smedley na serveru Twitter. Podporu projektu prý zvažovalo i Sony, které však již mělo ve svém portfoliu několik riskantních her.

"Další riziko by pro nás bylo již neúnosné. Ale hra byla nádherná a pracovali na ní chytří lidé. Jen byla příliš nákladná, to je celé," vysvětluje Smedley.

Projekt Copernicus byl on-line hrou na hrdiny s vizuálním pojetím ve stylu World of Warcraft (podívejte se na titul).