Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hráč žaluje Sony za klamavou reklamu. Kvůli hernímu rozlišení

aktualizováno 
Vývojáři hry Killzone: Shadow Fall již v minulosti přiznali, že pro obraz podobný rozlišení 1080p používají nestandardní technologie. Odborná analýza serveru Digital Foundry totiž odhalila, že titul běží v nižším rozlišení a obraz dopočítává pomocí komplikovaných algoritmů.

Killzone: Shadow Fall - cesta do pekla odvrácené strany | foto: Ondřej Zach

Douglas Ladore z Kalifornie na to reagoval žalobou. V té tvrdí, že Sony hru Killzone: Shadow Fall propagovalo jako titul s přirozeným rozlišením 1080p. Ale "využívalo technologickou zkratku, která měla vytvořit 'subjektivně podobný' výsledek."

Informace o hře jsou pravdivé pro její sólo část, síťové zápolení však funguje na odlišném principu. Ohlášené rozlišení má být 1 920 × 1 080 pixelů, ve skutečnosti je to však 960 × 1 080 pixelů roztažených na 1080p.

Autoři v síťové hře využívají techniku zvanou temporal projection. Ta kombinuje body z řady snímků v menším rozlišení, aby vytvořila 1080p obraz. Žaloba však upozorňuje, že Sony hru ve videích, na oficiálním webu, sociálních médiích a krabici hry propagovala jako titul s 1080p grafikou.

"Marketing Sony a informace na krabici se naneštěstí neukázaly jako nic víc než fikce." Podle žalujícího tak temporální projekce neodpovídá slibům společnosti a propagaci označuje za cílenou dezinformaci, klamavou reklamu a neférovou soutěž. V souvislosti s tím žádá odškodné ve výši přesahující pět milionů dolarů, tedy více jak sto milionů korun.

Autoři Killzone: Shadow Fall využitou techniku přiblížili již v březnu na oficiálním blogu. "Pokud přirozené znamená, že všechny části generujeme z 1080p, pak tato technika přirozená není," tvrdí producent hry Poria Torkan. Zároveň však upozorňuje, že "většina her" pro rozličné prvky využívá odlišná rozlišení. Jako příklad uvádí vykreslování částic či světla.

"I to je zpravidla nazýváno přirozeným 1080p. Systém v Killzone Shadow Fall však jde o krok dále a polovinu pixelů vytváří z předchozích snímků."

Žalobu podala právnická firma Edelson PC, která Sony žalovala již v roce 2011 ještě společně s Electronic Arts. Tehdy zastupovala hráčskou obec. Kupci PlayStation 3 verze Battlefieldu 3 totiž měli bezplatně získat i titul Battlefield 1943. Na to však nikdy nedošlo. Společnost také žaluje Segu a Gearbox za nepravdivou propagaci pro Aliens: Colonial Marines.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.