Projekt Copernicus

Šéfové zrušené miliardové hry prý věděli, že půjčka nebude stačit

  • 7
Analýza firemních e-mailů naznačuje, že vedení projektu Copernicus situaci chápalo. Šéfové vývoje si tedy mohli být vědomi toho, že si půjčují nedostatek peněz. A titul se tak může dostat do finančních potíží.

Naznačuje to e-mail, který odeslal viceprezident Thomas Zaccagnino šéfovi studia Jenu Macleanovi a několika dalším čelním představitelům společnosti. "Vážně si nemyslím, že bychom měli upozorňovat na fakt, že můžeme mít nedostatečný kapitál... Zaměstnanci ani rada by to nepřijali dobře," napsal Zaccagnino podle serveru WPRI.

Soud má nyní v rukou stovky dokumentů, které se zabývají jednotlivými kroky studia. Státní zástupce tvrdí, že obžalování věděli či měli vědět, že studio podle svých vlastních finančních předpovědí musí selhat.

Projekt Copernicus byla on-line hra na hrdiny ve stylu World of Warcraft. Její vývoj však skončil v roce 2012 ještě před oficiálním oznámením a na internet teprve zpětně pronikly obrázky a video, které titul měly později odhalit (podívejte se).

Firma 38 Studios si na vývoj půjčila peníze od státu Rhode Island a splátky nezvládala hradit včas. Rhode Islandu tak zůstal dluh v hodnotě 75 milionů dolarů, což je zhruba 1,5 miliardy korun.