Soudce John Walter však nevyhověl žádosti Bethesdy o dočasné zastavení vývoje společností Masthead, která s Interplay spolupracuje. Podle serveru Industry Gamers soudce s rozhodnutím nečekal ani na právní reakci Masthead.
Fallout 2 recenzeretro Kdo hledá zábavu na mnoho dní a nevadí mu, že jeho cíl před ním leží dost daleko, nechť směle rozehraje tuto partii plnou špíny, zkázy a deprese, ale také špetky humoru, radosti a spravedlnosti. |
Bethesda tvrdí, že Interplay nepatřičně licencovalo práva tím, že Masthead zapojilo do vývoje hry.
Soudce však namítá, že Bethesda nedokázala, že bude nenapravitelně poškozená bez dočasného pozastavení vývoje. Tvrdí také, že společnost není bez viny ve vytváření krize, která tuto podporu vyžaduje.
Toto rozhodnutí však neznamená finální výhru společnosti Interplay a nevylučuje, že došlo k poškození autorského práva.
Soudce Bethesdě pouze neodsouhlasil předběžnou obranu značky.
Táhlé rozepře
Soudní spor je v řešení již několik let. Společnost Interplay je sice duchovním otcem značky Fallout, v roce 2007 však práva prodala společnosti Bethesda. Ta však nechala Interplay opětovně licencovat část práv pro vývoj on-line hry ze světa Falloutu.
Podle Bethesdy se ve hře nemohou objevit žádné postavy, technologie, místa či rozpoznatelné součásti hry. Licence se tak týká pouze názvu Fallout. Společnost navíc tvrdí, že Interplay při práci na projektu nedodržel ustanovené vývojářské cíle.
Interplay tento výklad ujednání označil za absurdní a tvrdí, že Bethesdě práva na tento nabídl, a to za 50 milionů dolarů (zhruba 915 milionů korun). Bethesda však tuto nabídku odmítla.
Fallout
Fallout žánrově patří mezi hry na hrdiny, odehrává se po jaderné válce. Ti, kteří měli štěstí, přežili v samostatných protiatomových bunkrech, svět na povrchu se ovšem změnil. Civilizace začíná téměř od nuly.